25 Aralık 2014 Perşembe

Tahinli ve Cevizli Kartopu Kurabiyeleri



Tahin pekmezi küçükken nasıl sevmemişim anlayamıyorum. Tahin yahu, dünyanın en lezzetli şeylerinden biri :D Neyse ki artık kendimi bu lezzetten mahrum bırakmıyorum.

Tahinli kurabiyeyi biz küçükken annem yapardı ama ben "ıyy tahin, ıyy pekmez" kafasında olduğum için tahinli kurabiyenin yanından bile geçmezdim. Hazır tahin de yemeye başlamışken son yıllarda bol bol da tahinli tarifler deniyorum. Tahinli sufle, tahinli kek var daha sırada. Bu kurabiyeler tahinli ve cevizli. İçinde yumurta ve kabartma tozu olmadığı için ağızda dağılıyor. Zaten ahinli cevizli kurabiye tarifi için pek de öyle teferruatlı malzemeye, zahmete gerek yok. Oldukça kolay bir kurabiye tarifi.

Üst kısmı un kurabiyesi gibi ağızda dağılan, altlar biraz daha kurabiye kıvamında. Çay yanına da kahve yanına da çok yakışıyor. Hatta ben türk kahvesi yanına lokum niyetine koyuyorum bu miniklerden. Bir kötü yanı var, ne kadar yerseniz yiyin yediğinizi anlamıyorsunuz, çok lezzetli ve yedikçe yiyesi geliyor insanın.



23 Aralık 2014 Salı

Somon Şiş, Narlı Kinoa Salatası ve Fırında Havuç


Üst üste balık ve kinoa postları geliyor ama hazır üşenme çökmeden bana yazayım istedim bunu da, dursun burda. 

Her yapışımda fotoğraf çekmek aklıma gelmiyor ama arada çekiyorum, çekmişken de tarifleri yazayım diyorum ama sonra kalıyor öyle. Hazır makinadan fotoğrafları bilgisayara atmışken bunlar da aradan çıksın dedim. 


22 Aralık 2014 Pazartesi

Yaban Mersini Soslu Somon, Sıcak Kinoa Salatası Yatağında

Yaban Mersini Soslu Somon, Sıcak Kinoa Salatası Yatağında

Balık ve yabanmersini mi? demeyin, lütfen demeyin. Beraber mükemmeller! Yabanmersini sosu garip gelebilir kulağa yemekte kullanım için ama inanın çok yakışıyorlar birbirlerine, bana güvenin bu tarifte yabanmersini kullanmak için. Ama derseniz ki benim elimde frenk üzümü var, onla da olur :) Keşke bende de olsa. Macro center çok uzak, başka yerlerde de bulamıyorum bir türlü. Neyse, dediğim gibi, içiniz meyve kullanmak konusunda rahat olsun. Kinoa salatasına bahar veya aroma verici herhangi bir şey eklenmediği için o zaten nötre yakın bir tada sahip kendi başına, somon hafif sarımsaklı ve soya sosundan dolayı tuz hissediliyor hafif hafif, yabanmersini sosu ise bu nötrlüğü ve tuzluluğu dengeleyecek kadar tatlı en fazla. Zaten meyvenin kendisi de tatlı değil çok, bu yüzden gayet dengeli oluyor yemek.


21 Aralık 2014 Pazar

Gül Kremalı Fıstıklı Kurabiyeler




Bir ara güllü tariflere sardım, sonra o kadar yedim ve yaptım ki bir süre gül tadı almak istemedim ama neyse ki geçti. 

Gül ve fıstığı çok yakıştırdığım için bu kurabiyeleri de bi denedim, sonuç gayet güzel olunca yapalı çok olmasına rağmen ancak yayınlayabiliyorum. Kurabiyeler için daha önce çokça yaptığım ve zaten blogda detaylı tarifi olan fıstıklı kurabiyelerden yaptım. Ayrıntılı okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz, ben yine tarifi tekrar yazacağım. 

Güllü krema için de butter cream yapıp gül suyu ile incelttim. biraz da gıda boyası ekledim ki pembe olsunlar. Aslında daha açık pembeydi amacım ama boyası biraz çok kaçtı bu renk oldular, ben de yeniden yapmadım kaldı öyle. 

Gül aromasını/tadını seviyorsanız mutlaka öneriyorum bu kurabiyeleri. Hem görüntüleri hem de tatları harika. 



16 Aralık 2014 Salı

Sürülebilir Ton Balığı ve Avokado ile Ekmek Üstü

Sabah sabah canım ton balığı çekince böyle bir şey yaptım. Evdekiler sevince sizlerle de paylaşmak istedim.

Tabi ki amacım burda ton balığı ezmesinin tarifini vermek ama benim yaptığım gibi ekmek üstüler hazırlamak isterseniz kullandığım malzemeleri ve asıl yaptığımı da yazacağım.

14 Aralık 2014 Pazar

Sarımsak ve Tereyağlı Düğümler


 


Günaydın!!!!

Dün denediğim bu tarifi hemen paylaşmak istedim çünkü hem çok lezzetliler hem de yapımı kolay.

Tarif Simply Recipes'ten. Ben bu hamuru yapmak yerine hazır satılan pizza hamurlarından kullanabilirsiniz yazısını okuduktan sonra hamuru değişik yapmaya karar verdim çünkü pizza hamurunu sevmiyorum. Benimki daha poğaçamsı oldu yani, isterseniz siz orijinal tarifi de uygulayabilirsiniz ama benim tarifini verdiklerim pofuduk pofuduk oluyorlar eğer üstüne yumurta sürerseniz. Sürmezseniz üstü daha çıtır içi yumuşacık oluyor. 2 tepsi 1 saat içinde bitti bizim evde, öyle söyleyeyim.

Bir de... Ben hamuru mayalanması için fazla bırakmıştım, o sırada panna cotta sosu hazırlıyordum ve dalmışım kalmış öyle. O yüzden şekillendirirken az biraz sıkıntı çektim, benimkiler düğümden ziyade şekilsiz oldu :D siz  buradan nasıl düğümleyeceğinize bakabilirsiniz.

13 Aralık 2014 Cumartesi

Ekşi Süt ve Karamelize Muzlu Pankek


Artık üşenmeyi bırakıp blogla daha çok ilgilenmeye karar verdim. Kendimi ikna ettim bu postu sabaha kadar yayınlamış olacağım haha.



Özellikle kahvaltı için çok lezzetli ve sıradanlıktan uzak bir pankek tarifi. Eh, ben pankeki nutella veya reçelle falan hiç sevmiyorum. Taze yapılmış meyveli soslar veya sadece akçaağaç şuruu ile seviyorum.

Ekşi sütten kastım elbette bozuk süt değil. Limon veya sirke ile ekşitilen sütten bahsediyorum. Buttermilk içeren reçetelerde buttermilk yerine ekşitilmiş süt kullanıyoruz çoğunlukla Türkiye'de, çünkü buttermilk veya türkçe adıyla yayıkaltı sütü bulmak çok zor.

2-3 gün önce kahvaltıya yaptım bunları, herkes çok sevdi. Kahvaltıda değişik bir şeyler yemek isterseniz denemenizi tavsiye ederim, eminim sizinkiler de bayılacaklar.

12 Aralık 2014 Cuma

Limon Kremalı Lavantalı Pasta







Instagram'da fotoğrafını paylaştığımdan beri çok soran oldu bu tarifi. Ama o kadar üşeniyorum ki son zamanalrda bloga yazmaya. Oysa hemen her gün de bir şeyler deniyorum, fotoğraflarını çekiyorum ve öylece kalıyor. Bugün birisi daha sordu ve ben de durumu anlatıp, en kısa sürede yazacağımı söyledim.

Pastayı yazın yaptım, düşünün üzerinden ne kadar zaman geçmiş. Ben yaza yakıştırıyorum limonlu tarifleri, şimdi yapsam limon yerine vanilyalı krema kullanırım sanırım. 

9 Aralık 2014 Salı

Greyfurt ve Chai Baharatlı Cupcakeler




Greyfurt bence hak ettiği değeri görmeyen bir meyve. Üstelik benim en sevdiğim meyvedir ama yiyen/seven çok olmadığı için pek kullanamıyorum tatlılarda. Ama bu cupcakelre herkes bayıldı. Chai baharatı ve greyfurt çok yakıştılar.





7 Aralık 2014 Pazar

Biscoff Ganajlı Brownie / Speculoss Brownies




Speculoos Belçika kökenli, baharatlı karamelize bir bisküvi. Yapmayı hiç denemedim çünkü bence Lotus bu işi benim yerime yapıyor gayet iyi bir şekilde. Hem de açıkçası öyle karamelize edebilir miyim emin olamıyorum. Bu yüzden her Macro Center ve Migros ziyaretimde paket paket alıyorum. Bizde çay-kahveyle çok seviliyor Lotus Biscoff.

Brownie ise çok ağır gelir bana, çok yiyemem. Çok da sevdiğim aradığım söylenemez, nadir canım çeker. Bu yüzden çok yaptığımı söyleyemem. Dün evdeki biscofflarla ne yapsam diye düşünürken brovni yapmak geldi aklıma. Biscoffları toz haline getirip, biraz yağ ile sürülebilir kıvama mı getirsem diye düşündüm önce ama sonra biscofflu ganaj yapmak geldi aklıma. Kurdum hepsini bir şöyle kafamda, tamam alt kısmı klasik, nemli brownie olacaktı üstü de biscofflu ganaj. Peki ya onun üstü? Acaba dedim Cafe Fernando tarzı bir dantel mi giydirsem ama vaz geçtim hemen çünkü ekrar bir kat daha çikolata ile bayamayacaktım kendimi.



29 Kasım 2014 Cumartesi

Muzlu Trileçe / Karamelize Muzlu Kek





Pekala... Uzun zaman oldu. Pek güzel ve rahat günler geçirdiğimi söyleyemem son bir buçuk ay içinde. Ama bunlardan bahsedip sizi de ortak etmeye niyetim yok. Kendi kendine her şeyi dert eden, çok fazla düşünen bir insanım, kendimi üzüp duruyorum bu yüzden. Neyse ki toparladım çünkü yalnız yaşadığım evden çıkıp ailemin yanına taşındım. Şişli'nin iğrenç trafiğinden, kirli havasından, pencereden bakınca binadan başka bir şey görünmeyen manzarasından, huysuz ve resmen "moral bozma makinesi" ev sahibimden sonra burası bana cennet gibi geldi. En önemlisi yalnız değilim, annem babam yanımda. Zaten beni toparlayan da bu. Tabi bu bir yemek blogu, ben de kimseye öğüt verecek biri değilim ama şunu anladım ki insanın ailesi yanındaysa ve onu destekliyorsa geri kalan her şey önemsiz.


Tamam. Gelelim Muzlu Trileçeye. Trileçe hayranı değilimdir, hatta bir kere yaptım sırf denemek için bir kere de dışarda yemiştim arkadaş ısrarı ile. Kısacası normal karamelli triliçe bana göre değil. Frambuazlısını denemem bile. Zaten dışarda abuk subuk ne olduğu belli olmayan soslarla yapıyorlar. açıkçası lokma bile almam. 


Ama bu muzlu kek? Aslında buna trileçe demek zaten haksızlık. Nasıl anlatsam ki? 

Muzlu ve kahverendileştirilmiş tereyağlı kek, ki kendisi hayatımda yediğim en lezzetli muzlu kek diyebilirim.
Bu keke ıslaklığı veren yoğunlaştırılmış süt. 
Kekin üzerinde kalın bir kat çırpılmış krema
Ve derin bir nefes alın, en üstte de karamelize muz. 



23 Ekim 2014 Perşembe

Balzamik ve Vişne Ekşisi ile Fırınlanmış Havuç





Pasta ve tatlı yaptığım kadar yemek yapamıyorum. Tek başıma yemek yemeyi sevmediğimden sanırım, teksem çoğunlukla dışardan söylüyorum. Cheeseburger, çin yemeği... Bilmiyorum, iyi yapılmış bir cheeseburgeri birçok ev yemeğine tercih edebilirim sanırım, çok seviyorum. Hatta her gün yiyebilirim.  Hah, konumuz butik hamburgerler değildi pardon, size çok güzel bir garnitür-meze tarifi vereceğim. Yapılışı çok kolay, kendisi pek bir lezzetli. Ana yemeklerin yanına çok yakıştığı gibi sandviçlerinizin içinde de güzel gidecek.

Ben Kemal Kükrer Vişne Ekşisi kullandım, siz nar ekşisi, erik ekşisi veya sevdiğiniz benzeri bir şey kullanabilirsiniz. Balzamik yoksa normal sirke de kullanılabilir belki, çok emin değilim; denemek lazım.

12 Ekim 2014 Pazar

3 Malzemeli Nutellalı Kurabiye Tarifi



Her şey gecenin bir yarısı kurabiye sayıklamamızla başladı. Kardeşim o saatte markete gidip, çikolata, yumurta ve nutella aldı ki aklımdaki "çikolata parçalı, muzlu ve nutellalı kurabiye"yi gecenin saat 2'sinde bile olsa yapalım, o saatte de yiyelim diye. Çocukcağız o saatte onları alıp geldi ama ben kurabiye yapmaya başlamak üzereyken fark etim ki pasta-kek yaparken kullandığımız market tipi tereyağı yerine sadece annemlerin yumurta ve pilav yapımında kullandıkları ağır kokulu, halis mulis köy tereyağı vardı, tuzlu.

Ne yapsak ne yapsak derken aklıma sadece tahin, un ve pudra şekeri ile yapılan tahinli kurabiye geldi ama onu da benden başka seven yok evde. Sonra dedim ki ha tahin ha nutella! haha, şöyle bir bakınıca 4 malzeme ile yapılan nutellalı muffinleri de görünce tamam dedim, bu iş olur.

Nutella.

Un.

Yumurta.

Kurabiye! İçi nutella dolu!

Kurabiye! Dışı ağızda dağılan, içi yumuşak ve nutella dolu. Eti Tutku'yu sevenler buna bayılacaklar. Kurabiyenin dığı biraz o kıvamda oluyor. Heralde Nutellanın içindeki yağ ve şekerden, bilmiyorum.

Kurabiye! Nutella sevmeyen bana bile nutella yediren kurabiye!

Seveceksiniz, emin olun.

10 Ekim 2014 Cuma

Yaban Mersini ile Kurabiye Denemeleri: Lavanta veya Limonlu ve Beyaz Çikolatalı Kurabiye ve Yabanmersinli Çikolatalı Kurabiye

beyaz çikolatalı yaban mersinli lavantalı kurabiye


Fırından gelen kurabiye kokusu... 

Bir de beni böyle etkileyen pişen kek kokusu var. İkisine de bayılıyorum, o kokuyu almak apayrı bir zevk benim için. Çok kurabiyeci bir insan da değilim halbuki ama söz konusu çikolata parçalı bir kurabiyeyse işler değişiyor. Normalde kendim yemek için bir şeyler pişiren biri değilim, çok üşeniyorum onun için ama bu kurabiyeler... merhaba, tamam kendimdeyim. Bunları fotoğraflarken ne yazık ki kameram yanımda değildi, iphone kamerasıyla olduğu kadar artık. Görüntüleri de kokuları gibi harikaydı. Kokuları da haliyle tatları gibi. 

Ah, söylemeden geçmeyeyim ben çeşit  çeşit yaptım kurabiyeleri; lavantalı beyaz çikolatalı, sadece beyaz çikolatalı, bitter çikolatalı. Lavantayı sırf denemek için ekledim ve ilk ısırdığımda yakınlarda olsaydınız gözlerimde oluşan kalpleri de görürdünüz. Lavanta seviyorsanız en azından yarısını lavantalı deneyin siz de benim gibi. 

Limon? Neden olmasın, sadeye de lavantalıya da limon ekleyebilirsiniz seviyorsanız. Ben limonlu yabanmersinli, limonlu lavantalı kek yediğim için son günlerde limon eklemedim. Siz istiyorsanız ekleyiverin 1 limonun rendelenmiş kabuğunu. 

Siyah çikolata?  Onu da kattım, inanılmazdı. %70 bitter kullandım. 


Tarife gelince, size kurabiyenin sade halini yazacağım sonra da ayrı bir liste olarak eklenecek malzemeleri yazacağım. Kombin size kalmış :) 

8 Ekim 2014 Çarşamba

Red Velvet Cake / Kırmızı Kadife Kek

Red Velvet Cake / Kırmızı Kadife Kek





RED VELVET CAKE TARİFİ / KIRMIZI KADİFE KEK TARİFİ

Sonunda "buttermilk ve white vinegar" olmadan da yapınca güzel tutan bir red velvet kek tarifi denedim, ve sonucu çok hoşuma gitti. Aklınızda kırmızı kadife kek yapmak varsa deneyin.


Normalde butter cream/yağlı krema seven bir insan değilim ama, kırmızı kadife keke de en çok peynirli yağlı kremayı yakıştırıyorum. Aslında butter cream yapabilmek için %100 yağ oranına sahip pastacılık yağı veya yine aynı orana sahip tereyağ kullanmak gerek ama ilkini çok sağlıksız ve lezzetsiz buluyorum, ikinciyi de piyasada bulamıyorum. Bu yüzden bildiğimiz, marketlerde kolayca bulunan tuzsuz tereyağ ve bolca süzülmüş labne kullandım. Dikkat, labnenin süzülmüş olması önemli. Eğer yapacak olursanız, her şeyden önce labneyi süzme işlemi ile başlayın.

Red Velvet Cake / Kırmızı Kadife Kek

Neyse, bu ikisi birbirine çok yakışıyor. Tam bu mevsime de uygun bir pasta, ben yaptığımda nar bulabilseydim narla süsleyecektim ama bulamadım. Nar suyu ile ıslattım yine de katları :) Eğer nar varsa mutlaka tavsiye ederim, çok yakışıyor bu pastaya.

9 Eylül 2014 Salı

Çikolatalı ve Muzlu Klasik Sarı Kek ( Classic Yellow Cake )


Çikolata Kremalı Muzlu Klasik Sarı Kek Tarifi



Selaaaaaaam!!!!!! Ben döndüm sanırım. Bloga tarif eklemeyeli epey olmuş. Yaz ben hiçbir şey yapmadan, tatile bile gidemeden nasıl hemen bitti bilmiyorum. Öyle ki bloga tarif bile eklememişim elimde onlarca tarif ve fotoğrafları olmasına rağmen.

Bu sessizliği bu güzel çikolatalı ve muzlu pasta ile bozayım dedim. Klasik sarı kek benim en sevdiğim keklerden biri. Tereyağlı. Çikolatalı krema ile mükemmel uyumlu. Pandispanyadan çok daha lezzetli. Özellikle yazdığım bu klasik sarı kek tarifi ile nemli ve mis gibi kokan, çok lezzetli kekleriniz olacak.



Tarifi çok detaylı yazdığım için gözünüze uzun gelebilir ama inanın çok kolay ve çok lezzetli bir pasta aslında. Adımları uyguladığınızda çok başarılı bir kek elde ediyorsunuz.

18 Haziran 2014 Çarşamba

Çikolatalı Muz ve Tadelleli Muzlu Atıştırmalıklar





Çikolataya daha fazla yakışan bir meyve var mı bilmiyorum ben. Muz yahu, hem de çikolata ile ama çikolatalı muzdan daha güzel bir şey varsa o bence Tadelleli muzdur. Nutella ve muz nedir ki güzelim tadelle varken. Tadelleli olmayacaksa en güzel SOĞUK çikolatalı muzdur, hem de sprinklelar ve beyaz çikolatadan kalplerle. Üşenmedim uğraştım demeyeceğim çünkü uğraşacak bir şey yok, muz ve çikolatanız varsa zaten işin özü tamam. Geriye de ister sprinkle ile süsleyin, ister fındıkla isterseniz hindistancevizi ile. Hatta hiç süslemeyip löp löp yutun, bilmiyorum ben, yapın bir şeyler işte siz.


Şimdi Fotoğraflardan da göreceğiniz üzere iki çeşit var bu postta. Tadelleli ve çikolatalı muzlar. Ben çikolatalı olanları dondurup tükettim, tadellelileri soğutup. Neden derseniz, cevabı ben de bilmiyorum. Sanırım çikolata olanın dışı çıtır çıtır olduğu için donunca öyle hoşuma gider diye düşündüm. Bu sıcaklarda resmen tatlı krizlerine son, hem de serin serin. Deneyin lütfen, pişman olmayacaksınız.

Çilekli Galette




çilekli galette pie pay yapımı tarifi

Bu aralar yine tarifler birikti, hala yaz gelmeden yapıp fotoğrafladığım ama yazamadığım tarifler var. En kısa zamanda umuyorum ki hepsini ekleyeceğim bloga. Leopar kekten tutun da ombre pastalara kadar değişik tarifler bekliyor sırada. Ama çilekler iyice geçmeden bu çilekli tariflere öncelik vermek istedim. Daha sorada çilekli milföyler, çilekli ve pembe biberli cupcakeler, çilekli başka cupcakelere var . Bana şans dileyin :)

çilekli galette pie pay yapımı tarifi

Benim bildiğim kadarıyla Fransızların galette dedikleri bu güzide tatlının paydan farkı hamurun elle şekillendiriliyor olması, kısaca serbest bir şekli var. Tabi fransızlar bunu sadece meyvelerle değil, peynir ve etlerle, sebzelerle de yapıyorlar. Bu tuzlu olanlar genelde kapalı olarak yapılıyor. Ben çileği tercih ettim hazır bol bol varken ve pek güzel, pek sevilesi bir çilekli galettem oldu.



17 Haziran 2014 Salı

Çilek Soslu Vanilyalı Cheesecake



vanilyalı ve çilekli cheesecake tarifi


Vanilyalı yani sade cheesecake benim her zaman en favori tatlım olmuştur. Tabi fırınlanmış olmak kaydı ile. Şu da bir gerçek ki eğer dışarıda bir yerde tatlı yiyecekseniz sade bir şey bulmak pek zor. Yani vanilyalı cheesecake, vanilyalı kek veya sadece vanilyalı pasta gibi. İlla içine veya üstüne bir şey katmak zorundalar gibi her yerde. Daha vanilyalı veya sade pasta görmedim şu 25 yıllık hayatımda bir yerde. Bu kadar konuşuyorum ama benim vanilyalı cheesecake'im de çilek soslu. Ben sosu denemek için yaptım ama, bakalım nasıl olacak diye, uydurma bir sos yani. Sonuç olarak da gayet lezzetli bir şey çıktı ortaya ama ben sosla yemek yerine taze çileklerle yedim vanilyalı cheesecakimi.

Vanilya vanilya dedim de, sanmayın ki az biraz vanilya var içinde, 2 çubuk vanilyayı koydum 4-6 kişilik bir cheesecake içine. Mısır nişastası+şeker yerine de Carte D'or vanilyalı puding ekledim, daha da vanilyalı oldu. İmkanınız varsa lütfen vanilin kullanmayın siz de. Çubuk vanilyalar artık çoğu süper markette mevcut, o da yoksa alın bir gerçek vanilyalı puding en azından ondan gelsin vanilya tadı biraz. Tabi benimki sadece öneri. Ah, tabi vanilya özütü de gayet güzel olur eğer varsa.

Cheesecake yaparken kullanacağınız labnenin süzülmüş olması önemli. Bunun için vaktiniz varsa bir gün veya 5-6 saat önceden süzme işlemini yapın. Hem cheesecake için hem de peynirli kremalar için süzmek hem kıvam, hem doku hem de lezzette fark yaratıyor. Biliyorum, labne çok da ucuz bir peynir değil, ortalama 200gr lık paketi 4 lira civarında bir şey, herkes bir cheesecake için 20 liralık peynir almak istemeyebilir, haklı da. Bunun için sizlere kendi deneyimlerimden birkaç öneri yapacağım. 

vanilyalı ve çilekli cheesecake tarifi

Ben şimdiye kadar Sütaş, Pınar, İçim, Yörsan, Migros, Dia, BİM ve a101 markalarını kullandım. Bir şey fark etti mi derseniz, hayır fark etmedi. Sadece fiyat farkı oldu.

3 Haziran 2014 Salı

Cheesecake Kremalı Havuçlu ve Cevizli Pasta

                      peynir kremalı havuçlu cevizli kek pasta tarifi yapılışı

Kabul ediyorum, ben bir tembelim. Elimde biriken o kadar tarif var, hali hazırda fotoğraflarım var ama tembellikten blog yayını yapmıyorum. Belki de başka bir sebeptendir, bilmiyorum. Bugünkü postu da muhtemelen 1 ay sonra falan yazardım instagram'dan bir tatlış bu tarifi beklediğini söylemeseydi. Sayesinde, "E hadi artık, Dilek!" diyiverdim kendime. Daha çilekler bitmeden yazmam gereken bir sürü post var, ama bitti bitecek çilekler. Çileki Cupcakeler, tartlar, cheesecakeler, pastalar var yayınlamam gereken. Neyse, bu bana ders olsun, biriktirmeyeyim bir daha.

Ah, bir de. Artık evde yalnız değilim, yaptıklarımı yiyemeyecek olsa da çok yakışıklı bir ev arkadaşım var artık. Kendisinin adı cücük ve daha 2 aylık bir bebek kedi. Instagram hesabımdan bolca fotoğraf video paylaşıyorum zaten. Tam bir canavar! İlgi manyağı!

Usla'da bu hafta başlamadı, bu haftasonu başlayıp, öğrendiğim ne varsa ayrı bir bölüm halinde sizlerle de paylaşacağım. 

peynir kremalı havuçlu cevizli kek pasta tarifi yapılışı

Geliyorum Havuçlu Cevizli Pasta tarifine. Gelmezsem uzadıkça uzayacak, yine yazmayayı bırakacağım. Bu pasta öyle bir şey ki... Tamam bir yaz tarifi değil ama her mevsim gider, ananas ekleyin yaz tarifi olsun, eklemeyin her mevsim her havada çaya kahveye eşlik etsin.  O derece! Kahvenin çayın yanında mükemmel, peynir kreması tam kıvamında ve kekle öyle bir uyumu var ki tam damaklara şenlik havuçlu kek tarifi bu. Kremalı yapın, lütfen kremalı yapın! Isterseniz arasına ananas, karamelize ananas ekleyin, hatta üzerine karamel dökün. Karamel fanı değilim, hiç aramam ama yakışır buna.

19 Nisan 2014 Cumartesi

Çilekli ve Zencefilli Krema Dolgulu Çikolatalı Cupcake



O kadar çok şey pişiriyorum ama bloga ekleyecek vaktim olmuyor. Elimde bir sürü fotoğraf, tarif bekliyor. Aslında istediğim daha farklı şeylere yönelmek. Mesela geçen gün karabiberli ve çilekli cupcake yaptım ama insanların damak tadına karabiber ve çilek gider mi bilemiyorum. Ben çok sevdim. Karabiber ise Laduree'ün en sevdiğim makaronu olan karabiberli makaronundan aklıma geldi, çilekle de uyacağını düşündüm.

Bunlar benim hayatımda yediğim en güzel cupcakelerdendi. Zencefil, çilek, çikolata... Üzerlerine de beyaz çikolataya batırılmış çilekler ekledim. Bu pasta süsleri ise bana Betül Abla'dan hediye :) Çok güzel değiller mi hem kalpker hem boncuklar?

Çok uzatmıyorum ve tarife geçiyorum.

Kaplama kreması olarak mus benzeri bir krema yaptım.
Dolgu kreması için de Dr oetker'in dolgu kremasını süt ve süt kreması ile çırptım. Hazır krema kullanmak istemeyenler için ekstra bir krema tarifi ekledim. Ben normalde hazır krema kullanmayı sevmiyorum ama bu krema çok hoşuma gidiyor.

Zencefil damak tadınıza uymazsa eklemeyebilirsiniz.




8 Nisan 2014 Salı

Çilekli Tart





Çilek alırken pazarcıların, reyon görevlilerinin "seçme yok, dokunmayın" tavrına öyle sinir oluyorum ki... Almıyorum da öyle olunca, ben seçerken adam gelmişse hepsini bırakıyorum geri bir de. Üstelik bir de bu adamlar, çürük ezik ne varsa umuramadan kürekle diğer çilekleri de yararak ezerek dolduruyorlar poşeti. Neyse böyle sinir bozucu durumlara denk gelmeden alabildiği bu güzel çileklerle çok güzel tartlar yaptım. Üstelik de fırınlamadan, çok uğraşmadan.

2 Nisan 2014 Çarşamba

Karadutlu ve Zencefilli Kolay Sorbet






Küçükken hem mahallemizde hem de köyde dut ağaçları vardı. Dutu çok sevdiğimi söyleyemem ama sırf o ağaçtan toplama ritüeli için bol bol dut yerdim. 2 gün önce aile ziyaretinde bahçede dut toplayan çocukları görünce dayanamadım atladım yanlarına. Hem eğlendim hem de bol bol dut topladık, hasat sonunda yaklaşık 1 kilo dutum vardı :) Dutlarımı da alıp kendi eve döndüğümde ise güzeller bozulmaya başlayacaklarını belli ettiler, bir kısmı yumuşamıştı. O kadar dutla ne yapsam derken çok düşünmeden sorbet yapayım dedim ve güvendiğim bir kaç blogdan sorbet tariflerine baktım. Hepsinde, hatta internetteki çoğu tarifte dondurma makinası ile yapılmıştı. Bi risk aldım ve dondurma makinası olmadan yapmaya karar verdim ama sonuç çok iyi oldu.

Karadutlu sorbeyi şeker kullanmadan yaparsanız hem kalorisi düşük hem de çok sağlıklı olur. O yönden de bir avantajı var sorbelerin. Bu tarifin yapılışını buraya tıklayıp kısa video şeklinde izleyebilirsiniz.

29 Mart 2014 Cumartesi

Üç Renk Çikolatalı Kurabiye





Bu kurabiyelerin fotoğrafını instagramda paylaştığımda herkes sormuştu blogda var mı diye, yoktu. Aslında kurabiyeyi yapalı da oluyor biraz ama eklememiştim bloga. Kurabiye düşkünü değilim eğer kurabiye parça çikolatalı değilse. O yüzden bunları çok sevdiğimi rahatça söyleyebilirim. Bu tarife başlamadan önce yazanları okumanızı tavsiye ediyorum. Belki uzun görünecek yapılışı ama aslında değil, detaylı anlattığım için uzun görünüyor.

25 Mart 2014 Salı

Yaban Mersinli Ve Limonlu Muffinler


Bugün üst üste post giriyorum bu kadar aradan sonra, hadi hayırlısı. 

Yaban mersinini severek tüketiyorum ben. Gerçi ingilizce'de berry olarak geçen, bizim dilimizde de yemiş veya orman meyvesi olarak adlandırılan bu meyvelerin hepsine bayılıyorum, zevkle keklerde, muffinlerde, pastalarda kullanıyorum. Üstelik çok çok sağlıklılar. Gerçi yaban mersini bulmak çok kolay değil, biliyorum. Bu yüzden direkt söyleyeyim eğer yoksa böğürtlen kullanın, onla da gayet güzel oluyor.

Yaban mersinine likapa da deniyor, böyle de arayabilirsiniz. Kurusunu bulursanız onu da kullanabilirsiniz ama dikkat edin kurusunun içine kuru siyah üzüm karıştırıyorlar çok daha ucuz olduğu için. En son Malatya Pazarı'ndan almıştım yarısı siyah üzümdü neredeyse. Kurusunu kullanacak olursanız yapmanız gerekenleri yaban mersinli ve limonlu muffinlerin tarifinde bahsedeceğim. Dondurulmuş halde de bulmak mümkün, ben gidip bakamadım ama Metro marketlerde oluyormuş dondurulmuşu. Tazesini de ben hep Migros ve Macro Center'dan alıyorum.



Ben bu muffinleri bir sipariş üzerine 2. defa yaptım. Öncekiler giittiği yerde pek beğenilmişler, pek sevilmişler. Çok sevindim ben de bunu duyunca çünkü bunlar benim favori muffinlerim. Kahvaltıda bile yerim :) Onlar da çok sevmişlerdi ki bugüne bir daha sipariş almıştım, ben de zevkle yaptım bunları. Zaten en sevdiğim şey güzel bir şeyler pişirmek ve onları fotoğraflamak. Bugün tekrar yapınca da fotoğraflarını çekeyim bare, bloga da eklerim sizler de belki yaparsınız diye düşündüm. Elinize yaban mersini geçerse mutlaka deneyin.

Bu tarifin yapılışının kısa bir videosunu instagram hesabımda paylaştım.** Buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.

Çin Usulü Sebzeli ve Sarımsak-Zencefil Soslu Tavuk





En sevdiğim aktivitelerden biri çin yemeği yiyip çok sevdiğim bir diziyi izlemek. Dizi de muhtemelen Doctor Who oluyor :) Aktivite de denmez belki ama benim için aktivite sayılır. O kadar hiçbir şey yapmıyorum ki bu aralar, bu çin yemeği+ dizi olayı bile sevdiğim bir ritüelden akiviteye dönüştü.

Genelde dışarıdan söylediğim çin yemeğini artık evde yapmaya başladım çünkü çok pismiş gibi geliyor dışardakiler. Bir de msg ile zaten ne yesek çok güzel geliyor. MSG (monosodyum glutomat) için ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama ben çok da karşı değilim. Zararı kanıtlanmış bir şey değil, sadece varsayımlar var. Tabi ki alıp yemeklerime katmıyorum ama çin yemeğinde varsa da sorun etmiyorum. Erişteler, tavuklar, mantılar ne varsa hüpletiyorum.




Bu tavuk tarifini de Zencefilli Çıtır Tavuk denen klasik çin yemeğinden devşirdim. Tavukların dışını un veya mısır unuyla kaplamadım. Sebzeleri çok az yağ ile soteledim. Sosunda da light soya sosu kullandım hem tuzu hem sodyumu az. Bu sayede normal yemekten daha az kalorili hale getirdiğimi düşünüyorum :)


16 Mart 2014 Pazar

Vanilyalı İncecik Pankek Ruloları



ince pankek pancake ruloları tarifi



Sağlıklı yaşam mı demiştim? Biliyorum biliyorum. Pankek uymadı bu işe ama bu pankeki de sağlıklı yapmak bizim elimizde. Daha önce tam buğday unu ile çokça pankek yaptım ve hiç şikayetçi olmadım sonuçtan. İçerik güzel ayarlanırsa un kokusu olmuyor. Şeker? Ben splenda kullandım. Yağ kısmını geçemiyoruz çünkü yağsız yapınca tavaya yapıştı benimkiler hep.

Ama bir dakika, bunlar incecikler. Yani biraz da psikolojik olacak bu süreç illa ki. Normal boyutlarda bir pankekin üçte biri kadar kalorisi var bunun. Üstelik yerken "ben ince pankek yedim" değil de "ooh götürdüm pankeki de." diyeceğimiz için kendimizi pankek yemiş sayacağız ama normal porsiyondan daha az kalori alacağız. Bence olur, inanırsak olur. Ben inandım dün, normalde 3, 4, 5e kadar giden ben bu incecik pankek ruloları ile "iyi yedim valla." moduna girdim. Siz de yapabilirsiniz :)



Bunlar tam buğday unu ile mi yapıldı derseniz, ne yazık ki hayır. Bildiğimiz beyaz un ile yaptım çünkü tam buğday unu kalmamıştı hiç, çıkıp almaya da çok üşendim. Daha önceki tam buğdaylı tarife Buradan ulaşmanız mümkün. Tıklayın! İçine de mis gibi vanilya özü koydum, o kadar güzel geldi ki.

Normal pankek hamuru yaptım aa yağ eklemedim. Baktım olacak gibi değil yapışıyor içine biraz yağ ekledim. Siz de deneyin isterseniz eğer tavanız yapışmazsa hiç yağ eklemeyin.

İncecik nası oluyor derseniz ben bir kepçenin yarısı kadar doldurup ısınmış tavaya döküyorum. Tavanın ateş üzerinde olmaması lazım. Sonra tavayı sallaya sallaya, eğe büke o hamuru tüm tavaya incecik bir tabaka olacak şekilde yayıyorum. Zaten hemen pişiyor, dikkat edin çok kızarırsa tavadan alınca sertleşiyor.