25 Mart 2014 Salı

Çin Usulü Sebzeli ve Sarımsak-Zencefil Soslu Tavuk





En sevdiğim aktivitelerden biri çin yemeği yiyip çok sevdiğim bir diziyi izlemek. Dizi de muhtemelen Doctor Who oluyor :) Aktivite de denmez belki ama benim için aktivite sayılır. O kadar hiçbir şey yapmıyorum ki bu aralar, bu çin yemeği+ dizi olayı bile sevdiğim bir ritüelden akiviteye dönüştü.

Genelde dışarıdan söylediğim çin yemeğini artık evde yapmaya başladım çünkü çok pismiş gibi geliyor dışardakiler. Bir de msg ile zaten ne yesek çok güzel geliyor. MSG (monosodyum glutomat) için ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama ben çok da karşı değilim. Zararı kanıtlanmış bir şey değil, sadece varsayımlar var. Tabi ki alıp yemeklerime katmıyorum ama çin yemeğinde varsa da sorun etmiyorum. Erişteler, tavuklar, mantılar ne varsa hüpletiyorum.




Bu tavuk tarifini de Zencefilli Çıtır Tavuk denen klasik çin yemeğinden devşirdim. Tavukların dışını un veya mısır unuyla kaplamadım. Sebzeleri çok az yağ ile soteledim. Sosunda da light soya sosu kullandım hem tuzu hem sodyumu az. Bu sayede normal yemekten daha az kalorili hale getirdiğimi düşünüyorum :)


Denerseniz kesinlikle tavsiye ederim, çok lezzetli oldu. İçine ananas da gider gibi ama evde yoktu ben eklemedim.

Tavukları isterseniz önce çırpılmış yumurtaya batırıp sonra galeta ununa bulayıp kızartabilirsiniz.

Çin yemeği yapmada önemli noktalardan biri sebzelerin diri olması. Pişecek ama ölmeyecek buna dikkat etmelisiniz. Bunun için yüksek ateşte çabucak pişirmek gerekiyor.

Çin Usulü Sebzeli ve Sarımsaklı-Zencefil Soslu Tavuk



    Malzemeler
    :

    • 500-600 gr tavuk göğsü, kuşbaşı dilimlenmiş. 
    • 1 havuç
    • 2 yeşil biber
    • 2 kırmızı biber
    • 1 orta boy soğan
    • 1 sap pırasa
    • taze veya toz zencefil
    • 1 büyük diş sarımsak
    • 3 yemek kaşığı soya sosu
    • 1 yemek kaşığı istiridye sos(yoksa soya sosu)
    • 1.5 tatlı kaşığı mısır nişastası
    • 1 yemek kaşığı acı sos
    • 1 yemek kaşığı susam yağı varsa(yoksa da olur)
    • 1.5 yemek kaşığı toz şeker veya 2 yemek kaşığı tatlı ekşi sos
    • 3-4 dal taze soğan

    Hazırlanışı:

    Bir kasede 2 yemek kaşığı su ile nişastayı karıştırın. 
    Zencefili ve sarımsağı rendeleyin. (1 tatlı kaşığı kadar taze zencefil veya 1 çay kaşığı toz zencefil yeterli)

    Soğanları ikiye bölün. Her parçayı önce üçe veya 4 e ayırın ve daha sonra ortalarından ikiye bölün. Biraz büyük kullanılacak sebzeler. Havuçları ince ince dilimleyin. Biberleri de iri iri kareye yakın şekilde kesin. Pırasayı 1 parmak kalınlığından biraz ince dilimleyin. 

    Varsa wok tavaya 3 yemek kaşığı sıvı yağ ekleyip ısıtın ve kırmızı biberler ve havuçları ekleyin. 2-3 dakika yüksek ateşte kavurun ve soğanları ve yeşil biberleri ekleyin. Sebzeler pişecek ama diri olacak buna dikkat edin. Tavukları ve pırasayı ekleyin ve tavuklar pişip pırasalar yumuşayana kadar yüksek ateşte, sallayarak sebzeler ölmeden pişirin.

    Rendelenmiş zencefili ve sarımsağı ekleyip tavaya koyup 3 yemek kaşığı soya sosu, istiridye sosu, acı sosu, şekeri ve susam yağını ekleyip karıştırın. Karışıma suyla karıştırdığınız nişastayı ekleyin ve biraz kıvam alana kadar pişirin. 

    Taze soğanın yeşil kısımlarını 3-4 cm uzunluğunda kesin, sap kısmlarını da ince ince doğrayın. Yeşil kısımları tavuğu ocaktan aldıktan sonra yemeğe katın ve karıştırın, pişirmeyin. Beyaz kısımlarını ise servis sırasında tavuğun üzerine serpin. 

    Sade pirinç pilavı veya erişte ile servis edebilirsiniz. 



    5 yorum:

    1. postların hem şık,hem güzel:)seni beğeniyorum ve seni mimledim
      sevgiler

      YanıtlaSil
    2. Buna bir de mantar eklersek nasıl olur acaba diye hayallere daldım şimdi =)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. güzel olabilir gibi özellikle şu çin mantarları :D valla ben de daldım şu an açım bir de :)

        Sil