30 Ekim 2013 Çarşamba

Bisküvili Trüfler/ Oreo Truffles ve Biscoff Truffles / Oreo Cakepops


Bisküvili Trüfler/ Oreo Truffles ve Biscoff Truffles / Oreo Cakepops tarifi

Oreo nedir veya Oreo nerede satılır bilmiyor olabilirsiniz, çok normal.
Çünkü ülkemizde resmi satışı olmayan, gurme marketlerin getirip fahiş fiyatlara sattıkları bir bisküvi idi Oreo. Oreo yiyen illa fotoğrafını çeker koyar hatta instagrama, twitter'a :) Neyseki artık burda da satılıyor da Oreo ile hava atma dönemi bitti.

Bizim Negro gibi kakaolu ve kremalı bir bisküvi Oreo ama bana kalırsa çok daha tercih edilebilir bir bisküvi. Çünkü Negro veya benzeri kakaolu, kakaolu kremalı bisküvilerden tadı farklı. Bizim kakaolu bisküvilerin tadı hep aynı gelir bana, eti puf kakaolu da, negro da sade kakaolu bisküvide de hep aynı tadı alıyorum ben, hoşlanmadığım bir tat bu da. Kakaodan ziyade böyle tatlı bir şey gibi, bilmiyorum işte. Oreo'da bu aroma olmadığı ve daha kakolu bi tadı olduğu için seviyorum.

Oreo artık Migros ve Macro Center'larda satılıyor. (reklama girmesin diye isim vermek istemedim aslında ama denemek isteyenlere de engel olmak da istemedim)  Üstelik eskisi gibi uçuk fiyatlarda değil, 4 tane 4 adet bisküvi içeren paketleri 3 lira. Yani 16 Oreo. Yine diğer ülkelere göre pahalı tabi ama eskiden o paketler1 0-15 arası satılırdı burda. 

Nedir bu Oreo'nun özelliği derseniz, bisküvisinin gevrekliği ve tadı derim. Koyu renk kakaolu, gevrek ve şekeri yerinde. Ben içindeki kremayı pek sevmediğimden genelde kazırım ama kremalı hali herkesin favorisidir. Yabancı bloglarda Oreo'lu cupcake, pasta, krema, dondurma tariflerini görüp de denemek istediğinizde Oreo bulamadıysanız artık var. :) Bulamazsanız da yerine herhangi bir kakaolu bisküvi kullanabilirsiniz elbette illa oreo olacak diye bir şart yok.

Diğer bisküvi ise Lotus Cookies, Biscoff. Bunu da çok seviyorum, karamelize ve hafif tarçınli bir bisküvi. Normalde biscoff bisküvileri çay veya kahve ile severim bir de böyle denedim. Bunu da Migros, Macro'da bulabileceğiniz gibi Rossman'larda da bulunuyor. Belki başka marketlerde de vardır bilmiyorum. Bunun yerine de petibör bisküvi veya sevdiğiniz bir bisküvi kullanabilrisiniz.

Bisküvili Trüfler/ Oreo Truffles ve Biscoff Truffles / Oreo Cakepops

Gelelim tarife, benim ilk denemem oldu bu bisküvili trüfler bu yüzden çok heyecan aramadım. Bisküvileri tamamen kendi sevdiğim, damak zevkime göre olan bisküvilerden seçtim. Siz de istediğiniz bisküviyi kullanabilirsiniz. Bir dahaki seferler için başka planlarım da var ama. Çok sevdim üstelik, güzel oluyor. Hem ikramlık hem de çocukların da sevebileceği bir yiyecek oldu bisküvi topları. Bu yüzden evdeki bisküvilerle denemenizi tavsiye ederim. Kurabiyelerle de yapabilirsiniz. İçlerine tarçın, zencefil veya aromalar ekleyebilirsiniz. Size kalmış :) Yöntem çok basit, bisküvileri ezdim ve sütle yoğurup yuvarladım. Sonra da beyaz çikolataya batırıp süsledim.


Bisküvili Trüfler/ Oreo Truffles ve Biscoff Truffles 

Bisküvili Trüfler/ Oreo Truffles ve Biscoff Truffles / Oreo Cakepops

Malzemeler: (yaklaşık 8-10 top için)

  • 16 tane oreo (veya negro)
  • 4 yemek kaşığı süt
  • 100 gr beyaz çikolata
  • pasta süsü


Hazırlanışı:


Beyaz çikolatayı benmari usülü eritin.

Dilerseniz oreoları ayırıp arasındaki kremayı kazıyın. (böylece daha az yağlı olacak) Bisküvileri robotta toz haline gelene kadar parçalayın veya merdane ile üzerinden geçerek ezin. 4 yemek kaşığı süt ekleyin ve şekil verilebilecek bir kıvama gelene kadar yoğurun. (gerekirse süt ekleyebilirsiniz.) Hamurdan cevizden biraz küçük parçalar koparıp yuvarlayın. Top haline getirdiğiniz bisküvi hamurunu beyaz çikolataya batırın ve yağlı kağıt serilmiş bir tabağa veya tepsiye dizin. Pasta süsleri ile süsleyip dolapta çikolata katılaşana kadar bekletin.


50 yorum:

  1. Nasıl nasıl canım istedi anlatamammmmm ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım, sen bu tarafa bi gelebilsen beraber bir sürü yaparız :)

      Sil
  2. süper olmuş, bu saatte acıktım. fırsat bulduğum anda deneyeceğim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla yorumlara cevap ayzarken ben de acıktım şimdi, bir de bunlar biteli çok oldu şimdi canım istedi yine :) teşekkür ederim.

      Sil
  3. çok güzel duruyo :) denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyin! hatta bana da yollayın, şu an benim de canım istedi :) Evde annemler olmayınca yapmıyorum böyle şeyleri :) şimdiden ellerinize sağlık.

      Sil
  4. çok güzel olmuş ellerinize sağlık cake pops gibi görünüşü de çok güzel oluyor bunların doğum günleri için ideal .sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içleri de çok güzel oluyor, bir de çok basit kek pişirme derdi falan olmadığı için :) teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Oreo ve Arizona fırtınası. Şahsen ikisinden de pek hoşlandığımı söyleyemeyeceğim. İnsanlar bazen çok abartıyorlar öyle değil mi?
    Tarifiniz çok pratik ve lezzetli görünüyor, cake pops yerine ( biscuit pops) tercih edilebilir.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Arizona'yı bilmiyordum, baktım şimdi içecekmiş. :)

      Sil
  6. çok güzel görünüyor :( :( iş yerinde 5 kişi acı içinde bakıyoruz resimlere şu anda :):)

    YanıtlaSil
  7. Ben de yabancı sitelerde tarif araştırırken sık sık karşılaşıyordum Oreo tariflerine. Migros'ta gördüğüm anda mini oreo'lardan aldım ve neymiş bu bir bakayım dedim. Normalde bisküvi sevmem, kakaolu bisküvi hiç sevmem ama Oreo çok hoşuma gitti, dediğin gibi tadı çok şekerli değil ve çok gevrek. Negro alıp yemek aklıma bile gelmez ama arada bir Oreo alıyorum. Bu arada trüfler nefis görünüyor, eminim çok da lezzetlidir. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de çocukluğumdan beri negro veya öyle bir bisküvi yemedim sanırım, sevmiyorum ama bu oreoların içini kazıyıp kazıyıp götürüyorum. Büyük boyları gelmiş, bisküvi dah açok olduğu için tadı da daha yoğun gibi oluyor. Denemediyseniz bir de büyüklerini deneyin.

      Sil
  8. ımmm, çok leziz görünüyor, denemek lazım ;)

    YanıtlaSil
  9. ben daha önce cakepops denemek istedim ama çikolatayı erittiğimde böyle topları batıracak bir kıvam olmadı, yani koyu koyu kaldı çikolata ve istediğim gibi kaplayamadım, hatta içine başka birşey katılıyor herhalde ben bilmiyorum dedim ve vazgeçtim ama tekrar denesemmi acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi çikolatadan kullandınız acaba, belki çikolata kaynaklıdır. bir de benmaride de olsa sıcakta çok tutunca bazen bitter çikolatalar bile tekrar katılaşır gibi topaklı bir hal alıyor. o batırma işini bir an önce halletmek gerek. küvertür çikolatalar işinizi kolaylaştırır, onlar tam bu işler için:)

      Sil
    2. Küvertür çikolata nedir acaba?

      Sil
    3. böyle pasta işlerinde kullanmalık veya trüf, pralin yapmalık çikolatalar. kısaca eritmeye çok daha uygunlar. pasta malzemeleri satan yerlerden, bazı pastanelerden bulabiliyorsunuz. Kahve dünyası da satıyor.

      Sil
  10. Felaket derecede canım çekti

    YanıtlaSil
  11. off nasıl canım çekti anlatamam :) çok güzel görünüyor :)
    bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  12. görüntü muhtesem,ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  13. Çocuklar sevdiği için Oreo'yu maalesef biliyoruz. Paket peket yurtdışından taşıyorduk, neyse ki artık marketlerde var dediğiniz gibi. Pop cake ler şahane görünüyor (her zamanki gibi) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben deseviyorum Oreo'yu, hatta şu an ders çalışırken atıştırıyorum :) Çocuklar haklı :)

      Sil
  14. sayfanıza bayıldım gerçekten, face e de yazdım resimleri önce alıntı zannettim ama bir baktım öyle değil. önce acaip şaşırdım sonra hayran oldum. çekiliş için takibe almıştım sizi ama sonra tam takip edilecek sayfaymış dedim. ben de mutfakta değişik şeyler yapmayı severim ama böylelerine hiç cesaret edemedim. bu arada gıda boyası mı kullanıyrsunuz, internetten mi alıyorsunuz. marketler de yok da. face deki profil resmi de mi size ait. süpersiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. Ben İstanbul'da Eminönü'nden almıştım gıda boyalarını. Marketlerde dediğiniz gibi bulunmuyor ama aktarlarda toz halinde olanlarının satıldığını duymuştum. İstanbul dışında iseniz internet üzerinden pastacılık malzemeleri satan sitelerden de renk renk temin edebilirsiniz. Jel veya sıvı olanları tavsiye ederim.

      Sil
  15. hımmmm güzel görünüyorlar ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. Çalışan biri olarak tarifleriniz işlerimi çok kolaylaştırıyor.bu blogu açmakla çok iyi etmişşiniz gerçekten böylece sizin becerilerinizden bizde yararlanıyoruz.hem misafirlerime şık sunumları da sizden öğrenmiş oluyorum.sevgiler.böyle çabuk yapılan tariflerin devamı gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, çok mutlu oldum yorumunuzu okuyunca :) bu aralar çok yoğunum okul yüzünden ama kısa bir süre sonra gelecek yeni tarifler :)

      Sil
  17. yeni tarifler gelmeyince merak ettim.umarım bir sıkıntı yoktur. sevgiler EBRU

    YanıtlaSil
  18. sever misiniz bilmiyorum ama hazır mevsimindeyken kestaneli pasta denemeniz olursa tarifi hevesle bekleyen bir okuyucunuz var haberiniz olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kestaneli pasta aklımda aslına bakarsanız ama bu aralar çok yoğundum, hatta o kadar yoğundum ve bir de çok rahatsızım. tek yapabildiğim yatmak :) iyileşince, yılbaşına yakın düşünüyordum :)

      Sil
  19. Çok iştah açıcı görünüyor, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. buna benzer tarifler görmüştüm ama uygulama ollarak tabiki daha kolay geldi denicem inş süperler

    YanıtlaSil
  21. Merhaba ne güzel bir tarif böyle :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize saglik, Ilk dega gordum ilk defa ogrendim Uygulama cok kolay gozukuyor mutlaka denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  23. Bir çikolata sever olarak ,harika olmuşlar ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  24. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım elllerıne sağlık..sevgılerımı bırakıyorum...cekılısınıde buyuk bır merakla bekliyorum..fıncanlar tam benlıktı .benım sansım yoktur ama katıldım ...sevgıler canım.

    YanıtlaSil
  25. mmm..nefiiissss görünüyooor.:)

    YanıtlaSil
  26. Olağanüstü tada sahip bir şey çıkıyor ortaya. Muhakkak deneyin!

    YanıtlaSil
  27. Marketlerde çakma Oreo yani Borneo var. Fiyat olarak daha makul, onunla yapsak aynı lezzeti alır mıyız acaba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Çakma Oreo'nun tadını beğendiyseniz neden olmasın? Ben denemiştim ama sevmedim mesela, siz sevdiyseniz olur tabi ki. Aynı lezzet olmaz, çünkü bence Oreo'nun kurabiyesi daha bitter gibi, gecrek gibi çok seviyorum ben :) Oreo da aslında çok pahalı bir şey değil, Migroslarda 16'lı paketleri 3 lira. Onun dışında bazı yerlerde fahiş fiyatlara satılıyor olabilir tabi.

      Sil
    2. Yanıtınız için teşekkür ederim :) Ben de Oreo'nun kremasını seviyorum. En iyisi tavsiyenize uyup tarifin aslını bozmadan yapayım.

      Sil
  28. Bu tarifinize bayıldım. Ellerinize sağlık. İnstagram hesabınızı da çok beğenerek takip ediyorum merak ettigim birşey var acaba fotolarınızda hangi kolajı kullanıyorsunuz çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, instagram için pixlr kullanıyorum :)

      çok teşekkür ederim :)

      Sil
  29. Biscoff fındık kremasını nerden bulabiliriz peki??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biscoff fındık kreması değil, biscoff bir bisküvi çeşidi. migroslarda ve macrocenterlarda var. rossmann'da da görmüştüm, eminim başka yerlerde de vardır. Lotus markası

      Sil