14 Aralık 2013 Cumartesi

TİRAMİSU (Çok kolay, Yumurtasız ve Orijinal Lezzete Çok Yakın)



Uzun zamandır ne bloga bir şey yazabildim, ne ilgilenebildim ne de bir şey deneyebildim. Rahatsızdım biraz ama şimdi çok daha iyiyim. Yazacak çok şey var aslında ama şu an sadece bu tiramisu tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle.

Tiramisu, bizim restoran ve cafelerimizde hatta pastanelerimizdeki adıyla tiremisu, tiramesu, tremiso, pek lezzetli ve belki de en ünlü italyan tatlısı, biz türklerin de devşirerek kendimize uydurduğumuz çiğ yumurta bazlı bir tatlı aslında. Biliyorum, çiğ yumurta duyunca pek çoğumuzun hoşuna gitmiyor iş. Bu yüzden de klasik türk usülü labneli muhallebi ile yapılana gidiyor eller ve gönüller. Ama bu çok kolay ve lezzetli tarifimizden sonra orijinale yakın ve güzel bi tiramisu yiyebileceğiz biz de.

Benim yumurtalı yapmamamın sebebi ise yumurta kokacak sanıyor olmam. Bu aralar yumurtadan o kadar uzaklaştım ki keklerin içinde bile kullanmayacağım elimden gelse. Kahvaltıda yemeyi falan bıraktım. Detaya inip sizi de yumurtadan soğutmadan tariften bahsedeyim.

Kedidili bisküvi, espresso, pudra şekeri, kakao, mascarpone peyniri ve krema ile yapılan bir tiramisu tarifi bu. Oldukça kolay, 10 dakika sürmeden hazırlanıyor ve 1 dakika geçmeden bitiyor. Pişirme yok. Espresso yerine koyu bir filtre kahve, türk kahvesi veya çözünebilir kahve de kullanabilirsiniz tabi ki ama imkan varsa espresso olsun. Mascarpone yerine labne olur mu derseniz o da olur ama keşke mascarpone ile yapıp labnenin o ekşiliğini almak zorunda kalmasanız. Mascarpone peyniri Migros, Macro ve Karfurlarda gördüm ben. Siz de yapabilirsiniz. Tarifi çok sevdiğim bir blog olan dokuzuncu bulut'ta. Güvenebilirsiniz.

Ben tiramisuyu büyük kalıpta yapıp dilimlemek yerine kuplarda ve kaselerde yaptım.







TİRAMİSU

Malzemeler

  • 1 Paket Kedidili bisküvi
  • 1 paket (350-400 gr) Mascarpone peyniri
  • 1 paket (200ml)  buz gibi soğuk sıvı krema (%35 yağ oranı)
  • 5 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2  bardak su + 4 yemek kasigi Nescafe espresso+ 1 yk tozseker 
  • 4-5 yemek kasigi kakao

Hazırlanışı

Mascarpone ve  pudra sekeri çırpma kabına alin. Mikserle yavaş devirde seker tamamen karisincaya kadar karistirin. Kremsi ve pürüzsüz bir kıvamda degilse icine 2-3 yemek kasigi krema ekleyin ve karistirin. 
Amacimiz cirpilmis krema ile karistirmadan once mascarponeyi olabildiğince pürüzsüz hale getirmek boylece ikisini birbirine karistirirken topaklanma olmaz. 

Kremayı baska bir çırpma kabında 2-3dk kadar krema kabarıp sertleşinceye dek çırpın. İçine mascarpone'yi ekleyin ve tamamen karışana kadar tekrar çırpın. Şöyle bir kıvamı oluyor:


Daha sonra kedi dili bisküvileri espresso şurubuna batırıp kuplara veya dikdorther borcama bir kat dizin. Üzerlerine bir kat krema ekleyin ve yayın. 1 kat daha ıslatılmış bisküvi dizip, yine krema ile kaplayın ve süzgeç yardımı ile üzerlerine kakao eleyin. 1-2 saat dinlenince kıvamı çok güzel oluyor ama biz hemen yedik, yine güzeldi :)

26 yorum:

  1. ellerinize sağlık harika görünüyor.. bu güzel bloğu severek takibe aldım sizde sayfama gelirseniz memnun olurum..
    http://morasaleti.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam da özellikle şu sıralar işime yarayacak bi blgunuz varmış, çok iyi oldu yazdığınız :)

      Sil
  2. Leziz görünüyor ellerinize saglık denemek istiyorum bi türlü olmadı bu tarfile deneyecegim en kısa zamnda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu deneyim, başarılı oluyro gerçekten :) teşekkür ederim.

      Sil
  3. Cok gecmis olsun. Gozum seni ariyordu hep. Tarif gorsel olarak cok guzel gorunuyor.Ben de bu aralar sekeli seylerden sogudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:) evet oldu biraz ya giremeyeli ama döndüm :) bu arada bende de bi soğukluk var bu aralar tatlıya karşı bakalım bloga etkisi nasıl olacak :D

      Sil
  4. ben de hayatımda bir kez olsun tatlıya karşı soğukluk hissetmek istiyorum :D senin bu tarifler varken çok zor :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canımmmm mutlaka yapacağım :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlıık :) Deneyeceğim en kısa zamanda

    YanıtlaSil
  7. çok da şık görüntüsü var,eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık... Harika... Denemek istediklerim arasında...

    YanıtlaSil
  9. Canım benim çok geçmiş olsun, ben de diyordum nerelerde bu kız diye. Değişik bir tarif olmuş, ellerine sağlık. Ben de yayınlıycam Sicilya Usulü tiramisu tarifi, ama fotoğraf istediğim gibi olmadı, tekrar yapmam lazım :) Onda benmari usulü pişiriliyor yumurta sarısı. Koku falan olmuyor. Öpüyorum çok kendine dikkat et.

    YanıtlaSil
  10. Oldukça pratik.Sevdim bu tarifi...

    YanıtlaSil
  11. merhaba takipteyim bana da beklerim

    YanıtlaSil
  12. Gecmis olsun öncelikle insallah daha iyisindir,tiramisuyu cok seviyoruz ama ben kesinlikle labneli olani yiyemiyorum, cok cabuk bitiyor evet,cocuklarda cok seviyor ve ben yapmaya korkuyorum! Yumurta olayida cok karisik gercekten,kolay gelsin canim...

    YanıtlaSil
  13. yıllardır orjinaline en yakın tarifi arıyorum harikasın bulut ağacı! :) Cansın can... Enfes lezzetli görünüyorlar, en kısa zamanda deneyeceğim. Bir de geçmiş olsun, sağlığına dikkat et ve gül yüzünü özletme...Bu arada eğer cevaplamak istersen, vaktin olduğunda ve kendine geldiğinde tabi, bende mimin var beklerim.

    YanıtlaSil
  14. Canım, yılbaşı gecesinin kurtaranı oldu bu tarifin :) Ama ben Mascarpone peyniri yerine Labne kullandık, bulamadığımız için. İçerisine de azıcık vanilya kattık ki; labnenin tadını tolero etsin. Harika oldu, harika.

    YanıtlaSil
  15. Canım, tarifin yılbaşı gecesinin kurtaranı oldu. :) Mascarpone bulamayınca labne kullandım, harika oldu. Mascarpone bulup yeniden tarifi deneyeceğim. Harika bir tarif kesinlikle!

    YanıtlaSil
  16. Çok leziz görünüyor!
    http://tugbates.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  17. çok güzel çok :) elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  18. Hi dear I'm already following you<3 Hope you can do it back ;)

    YanıtlaSil
  19. Greetings from Australia!

    I'm a Singaporean mum living in Australia and like all you cooked and baked. I'm your latest follower and hope that you can follow my blog too :D

    Zoe

    YanıtlaSil
  20. En cok sevdigim tatli, hemen deneyecegim :) Ellerinize saglik, afiyet olsun..

    http://myblog-ayf.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  21. linkini verdiğiniz tariften aynı ölçülerde mascarpone yapsam bu tarif için yeterli olur mu? yoksa daha fazla mı yapayım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen ancak yetişir. 400 ml krema ile yapılmış çünkü tarifte.

      Sil