7 Mart 2013 Perşembe

Çok Çikolatalı Cupcake

çikolatalı cupcake


Aslında rainbow cake, yani gökkuşağı kek yapmak istiyordum uzun zamandır ama gıda boyası alabilmek için Sirkeci'ye gitmem çok zor şu sıralar. Buralarda da bulamadım, öylece bekliyordum gidebilsem de bir an önce yapıp, tarifi paylaşabilsem diye. Bu sabahsa canım çok fena çikolatalı bir şeyler istedi,  çikolatanın kendisini yemek kesmeyecekti belli ki sufle mi yapsam, turta mı diye düşünürken cupcake yapmaya karar verdim. 

çikolatalı cupcake


Çikolatalı cupcake tarifinde kek için turta hamuruna benzer bir hamur kullandım, yumuşacık geniş dokulu güzel bir kek oldu. Krema içinse bol çikolatalı ganaj yaptım, attım dolaba. Süsleme kısmında ise talihsizlikler birbirini kovaladı. Dün yenisini aldığım için attığım eski krema süsleme ekipmanından af diliyorum sizlerin huzurunda, çok büyük bir hata yaptım ühü. Son aldığım slikon torbanın aşırı dar duyları ve ağzı kremayı sıkamadılar. Kendi yöntemlerimle çözdüm am görsel olarak pek iyi olmadı tabi. Neyse olsun o kadar, ortaya çok leziz bir ikili çıktı sonuç olarak. 

Siz ganaj yerine, buttercream, çikolatalı kremşanti falan da kullanabilirsiniz. Ganajı önceden yapın mutlaka, yoksa kıvamı çok cıvık kullanmak zorunda kalırsınız. Mümkünse bri gece önceden yapın hatta. 

Çikolatalı Cupcake Tarifi


çikolatalı cupcake



Çikolatalı ganaj

  • 200ml sıvı süt kreması
  • 100 gr sütlü çikolata
  • 100 gr mümkünse %70 kakaolu bitter çikolata
  • Bir tutam tuz
  • 1 tutam tarçın (tercihen)

Hazırlanışı:
1. Çikolataları parçalara ayırın.
2. Kremayı derin bir tavada veya sütlükte kaynamasına izin vermeden ısıtın. 
3. Isınan kremayı ocaktan alıp içine çikolataları, tuzu ve tercihen tarçını ekleyin ve tahta spatula veya çırpacak ile karıştırın, sonra mikser ile 2-3 dakika çırpın.


4. Ganajı soğuması için buzdolabına alın. Krema torbası ile sıkılacak kıvama hemen gelmeyecek, bu yüzden önce ganajı yapmaya özen gösterin ve iyice soğutun. İmkan varsa geceden yapıp sabah kullanabilirsiniz.





Çikolatalı kek: (isterseniz bu tarifteki keki de kullanabilirsiniz)

  • 100 gr. yumuşak tereyağ
  • 2 adet yumurta
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 kahve fincanı oda sıcaklığında süt veya süt kreması
  • 1 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay bardağı damla çikolata veya benmari usulü eritilmiş bitter çikolata
  • bir tutam tuz


Hazırlanışı

  • Tereyağı, yumurta ve şekeri homojen olana kadar çırpın ama karışımın kabarmamasına özen gösterin.
  • Erimiş çikolata kullanacaksanız çikolatayı, unu, kakaoyu, tuzu, kabartma tozunu, sütü veya kremayı da ekleyip yine hamuru çok kabartmadan karıştırın.
  • Hamurunuzu cupcake kağıtlarına veya kalıplara eşit miktarda dökerek yaklaşık 20 dk 175 C'de pişirin. 
  • Dikkat edin, hamur çok kurumasın bu yüzden çok pişirmemeye özen gösterin.
  • Pişen kekleri fırından alıp soğuttuktan sonra, içlerini isterseniz kremayla doldurun ve daha sonra cupcakelerinizin üstünü krema ile kaplayın.

çikolatalı cupcake

çikolatalı cupcake





1 yorum:

  1. Bloğunuz çok güzel hele ev yapımı nutella süper elinize emeğinize sağlık takipteyim mutlu hafta sonu dilerim..

    YanıtlaSil