18 Ocak 2017 Çarşamba

Çikolata Dolgulu Kahveli Mocha Kek



Starbucks'a gidip en büyüğünden bi mocha ile hemen mutlu olanlar bu keke bayılacak. Kahvesini çikolata ile sevenler, çikolatalı kahve sevenler de aynı şekilde. Çünkü bu kekin içi kahveli çikolata dolgulu, kekin kendisi ise kahveli ve hafif baharatlı. Ben baharatlı halini çok sevdim ama eğer kakule sevmiyorsanız kullanmayabilirsiniz.




Kullandığım bardak ölçüsü amerikan cup, yani 1 bardak 236 ml civarında. Gram olarak da yazdım :)

Benim kullandığım kek kalıbı bundt kalıp denen ortası borulu, bildiğimiz dilimli kek kalıbıydı.

Bu kek tarifini denerseniz sonuçları benimle de paylaşın, çok sevdiğimiz bir kek oldu bu. Sizin düşüncelerinizi merak ediyorum :)


Çikolata Dolgulu Kahveli Mocha Kek



Çikolata Dolgusu İçin:

180 gr bitter çikolata parçacıkları (veya doğranmış çikolata)
40 gr (2 yemek kaşığı) tereyağ
75 ml çok sıcak kahve
2 yemek kaşığı toz şeker

Şeker ve kahveyi karıştırın.
Çikolata, tereyağ ve kahveyi mikrodalgada 1 dakika kadar ısıtın. Daha sonra çikolata tamamen eriyene kadar karıştırın. (Gerekirse fazla uzun tutmadan tekrar ısıtabilirsiniz.) 

Kek İçin:

Kuru malzemeler:

2 1/2 bardak un (350 gr)
2 yemek kaşığı instant espresso (Ben öğütülmüş espresso kullandım, türk kahvesi kullanabilir veya 4 yemek kaşığı nescafe kullanabilirsiniz.)
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat (Karbonatınız yoksa 3 çay kaşığı kabartma tozu kullanın)
1 çay kaşığı tarçın
1/2 çay kaşığı kakule
1 çay kaşığı tuz

Islak Malzemeler:
3/4 bardak (180 gr) sıcak filtre kahve veya koyu nescafe
1/2 bardak süt + 2 yemek kaşığı limon suyu veya sirke  (Yağlı süzme yoğurt varsa kullanabilirsiniz bunun yerine
2 çay kaşığı vanilya özütü
115 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 1/4 bardak (250 gr) şeker
3 yumurta +1 yumurta sarısı

Fırını 175C'ye ayarlayın. Kek kalıbınızı tereyağ ile yağlayıp unlayın.

Süte  yemek kaşığı limon suyunu ekleyip, karıştırın ve 15 dakika kesilmesi için bekleyin. Daha sonra vanilya ve kahveyi süt ile karıştırın.

Bir kapta bütün kuru malzemeleri karıştırın.

Başka ve daha büyük bir kapta tereyağı krema gibi olana kadar çırpıp, şekeri ekleyin. Pofuduk bir karışım oluncaya kadar -3 dakika çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyip, karıştırın. Gerekirse karışımı spatula veya kaşık ile kenarlarından sıyırıp, tereyağ ile yumurtaların iyice karışmasını sağlayın.

Kuru karışım ve sıvı karışımı alternatifli olarak 3 seferde ekleyin. (Kuru karışımın üçte birini ekleyip karıştırın, sıvı karışım üçte birini ekleyip karıştırın. Hepsi bitene kadar bu şekilde devam edin.)

Hamurun üçte ikisini kek kalıbına döküp, çikolatalı dolduyu kenarlara değdirmeden  hamurunuzun üzerine dökün, çatalla hafif alt üst edebilirsiniz.



Daha sonra kalan kek hamurunu çikolatalı dolgunun üzerine dökün ve kekinizi 45-50 dakika kürdan testinden kuru çıkana kadar pişirin. (Burda dikkat etmeniz gereken kürdanı batırınca çikolata kısı hala yapışabilir kürdana, ama kek kısmı piştiyse keki fırından alın.)

Kekiniz soğuyunca  sosunu hazırlayın.

Ganaj 

110 gr bitter çikolata doğranmış çikolata veya damla çikolata
1/2 bardak (120gr) krema

Kremayı mikrodalga veya benmaride kaynatmadan iyice ısıtın. Bitter çikolatanın üzerine dökün ve 1 dakika bekleyin. Daha sonra bir spatula veya kaşık ile ortadan başlayarak karıştırmaya başlayın. Önce tanecikli bir karışım elde edeceksiniz ama karıştırdıkça sosunuz parlak ve pürüzsüz olacak. Sosu kekin üstünde gezdirin. ( Eğer sos çok sıcaksa çok sıvı olacaktır, ideali pekmezden biraz daha akışkan olması, çorba gibi çok sıvı olaması gerek. Bu durumda biraz karıştırarak soğutabilirsiniz.)

Kremayı ısıtırken krema kaynarsa sorun değil, sadece çikolata ile karıştırmadan önce 1 dakika ılıtın.

Şu aşamadan sonra istediğiniz zaman kekinizi servis edebilirsiniz. Yaparsanız fotoğrafları instagramdan benimle de paylaşmayı unutmayın. Afiyet Olsun :)

Orijinal Tarif: www.mybakingaddiction.com/ Ama ben içerikle biraz kendime göre oynadım ve crumble top dediği kısmı yapmadım. Size de kendi yaptığım şekilde yazdım.




 

1 yorum:

  1. Cok güzel görünüyor. Her ne kadar kahve seven birisi olmasam da sanki bu tarifi okuduğumda burnuma kahve kokusu geldi. Ellerine sağlık. Yeni tarifler bekliyorum hani demiştim ya kurabiye tarzı şeyler olursa sevinirim.

    YanıtlaSil