15 Kasım 2016 Salı

Limon ve Lavantalı Vegan Kurabiye




Kafeye gelen vegan müşteriler için yaptığım ve çok sevdiğim kurabiyelerin tarifini yazmak istedim bugün. Bana sorsalar tereyağ olmadan kurabiye mi olurmuş derdim ama oluyormuş. Gayet de güzel oluyormuş.

Veganlık konusunda herhangi bir tartışmaya girmeden, benim yapabileceğim bir şey olmadığını ve gerçekten bu felsefeyle yaşayan insanlara büyük saygı duyduğumu belirtmek istiyorum. Ben hiçbir zaman o kadar iradeli olamadım. Tereyağ, peynir ve özellikle yoğurt beni engelleyen en büyük şeylerden biri. Alternatifleri var, biliyorum ve çoğunu denedim ama malesef. Yine de elimden geldiğince kahvelerinin yanında bir şey atıştırmak isteyen müsterilerin yerime kendimi koyup neyin vegan versiyonunu yapabilirim ve ne kadar dayanır, ne derece iyi olur diye sürekli araştırmalar yapıyorum.

Klasik shortbread tarifini tereyağ yerine hindistancevizi yağı kullanarak yapmayı denedim ve sonuçtan çok memnun kaldım.

Burda hindistancevizi yağına alternatif vegan butter diye bir şey var, margarinin sütsüz alternatifi gibi bir şey. Sanırım Türkiye'de de Alpro markasının soya margarinleri bulunmakta ama fiyatı nedir, ne kadar rahat ulaşabilirsiniz bilmiyorum. Bu alternatif ürünlere ulaşma şansınız varsa bir şekilde bunları da kullanabilirsiniz. Ama en azından hindistancevizi yağı sağlıklı bir alternatif ve kurabiyenizde mis gibi doğal hindistancevizi tadı oluyor, en çok bunu öneririm.



Ben kurabiyeleri limonlu yapıp, üzerindeki glaze için lavanta kullandım. Glaze yapmak istemezseniz, lavantayı unla beraber hamura ekleyebilirsiniz. Yine bu hamur bazını kullanıp kendi istediğiniz gibi aromalandırabiliriniz. (Tarçın, fındık, portakal vs) Sadece kurabiyede fark edilir bir hindistancevizi tadı olacağı için hindistancevizi ile iyi gidebilecek şeyler seçmenizi tavsiye ederim.

Bu kurabiyeleri hava almayan bir kapta 1 hafta kadar saklayabilirsiniz. Şekillendirdikten sonra dondurup, istediğiniz zaman pişirebilirsiz. (Sadece pişme süresine 1-2 dakika fazladan eklemeniz gerekebilir)



Limon ve Lavantalı Vegan Kurabiye

 Kurabiye Hamuru 

150gr hindistancevizi yağı (katı halde)
60 gr pudra şekeri (1/2 cup)
240 gr un (1 2/3 cup) (Biraz daha fazla gerekebilir)
1/8 çay kaşığı tuz
1 Limon kabuğu rendesi

Üstü için:

1 yemek kaşığı yenilebilir lavanta
1 çay bardağı su
1/2 limonun suyu
200-250 gr pudra şekeri

Fırını 175C'ye ayarlayın.
Fırın tepsinize pişirme kağıdı serin.

Hindistancevizi yağı ve pudra şekerini büyükçe bir kasede el çırpıcısı ile karıştırın. Limon kabuğu rendesi, tuz ve unu ekleyip kırılgan bir hamur elde edene kadar karıştırın.

Hamuru çok yoğurmamaya özen gösterip, elinizle bir iki toparlayın ve merdane yardımı ile 1/2 cm inceliğinde açın. Kalıp veya çaybardağı kullanarak daireler kesin. Kesitiğiniz daireleri bir spatula veya bıçak yardımıyla kaldırıp, tepsiye yerleştirin. 10-12 dakika kenarlardan kızarana kadar pişirin.

Kurabiyeleri oda sıcaklığına getirin. Bu sırada üstü için glaze hazırlayabilirsiniz.

Ben lavantayı çay gibi demledim, suyunu süzdüm. Süzdüğüm sudan 3 yemek kaşığı alıp, 2 yemek kaşığı limon suyuyla karıştırdım. Süzdüğüm lavanta tanelerini de bu karışıma ekleyip, istediğim kıvama gelene kadar pudra şekeri ekledim.

Daha beyaz ve mat bir görüntü istiyorsanız daha fazla pudra şekeri ekleyebilirsiniz (kıvamı bal gibi yoğun ve çok çok akışkan olmayan bir glaze elde edin).

Tarif burdan ilham alındı.


2 yorum:

  1. Nefis.Hindistan vecizi yagi bizdede var,epey zaman baklaiyor ama hic bozulmuyor.))Ben cikonun iicne koymustum bir tarifte.artik bu kurabiyeyide denerim.Tesekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Dilek Hanım tarif için çok teşekkür ederim.Epeydir arıyordum.Tam olarak istediğim gibi olan sizin tarifiniz ellerinize sağlık.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil