7 Temmuz 2016 Perşembe

2 MALZEMELİ NUTELLALI AVOKADO PUDİNG




Bayramınız kutlu olsuun! Ben bayramda evimden çok uzakta ve bayram havasının çok uzağındayım. Siz benim yerime ailenizle birlikte olmanın, memleketinizde, evinizde olmanın tadını çıkarın.

Burda yaşadığım evde ekipman olarak 1 tava ve bir ocak dışında bir şeyim yok. Bir de ev arkadaşımın rondosu, hahah. O yüzden hem sizinle çok az şey paylaşabiliyorum, hem de ben çok çok az şey pişirebiliyorum. Bu konudan daha önce bahsetmiştim zaten.


Tek yaşamanın, doğru düzgün bir mutfağa sahip olmamanın da etkisi ile daha kolay, ucuz ve pek fazla şey gerektirmeyen tariflere yöneldim diyebilirim. Bir süredir hemen her gün yediğimiz bir tatlıdan bahsetmek istiyorum bugün. Sadece 2 malzeme ile yapılıyor ama tadı ve kıvamı öyle muhteşem ki sanırsın içinde acayip acayip şeyler var.


Avokado Azteklerden öncelikle Meksika mutfağına, sonra da bize bir armağan. Kabuğu, yaprağı, meyvesi hatta çekirdeği bile oldukça yararlı. Nutella konusunda bir şey söylemek istemiyorum :D

Sadece nutella ve avokado ile yapılan bir tatlı...


Kıvamı pürüzsüz, ipeksi... Tadı yoğun.

Nutella yerine evde yaptığınız çikolatalı fındık ezmesini kullanabilir veya tercih ettiğiniz bir alternatif ile deneyebilirsiniz. (organik olanlar, şekersiz olanlar vs)

Bu tarifle 4-6 kişilik, veya bir kişiyi bir süre idare edecek kadar kremsi puding çıkıyor. Ben bazen avokadoyu 2'ye indirip oldukça yoğun kıvamlı, ganajımsı bir krema yapıyorum. O biraz daha ağır oluyor.

Bu tatlıya mus, krema, krem, puding ne isterseniz diyebilirisniz. Hepsinin hakkını fazlasıyla veriyor.

2 Malzemeli Nutellalı Avokado Puding

3 avocado
1 kavanoz nutella

Avokadoları soyup, ufak ufak dilimleyin. Rondoya atın ve tamamen kremamsı, pürüzsüz bir kıvam alana kadar rondoyu çalıştırmaya devam edin. Fotoğraftaki gibi kremsi görünmesi lazım. 

Daha sonra nutellayı ekleyin ve tekrar rondoyu çalıştırın.


Tamamen karışıp, rengi eşitlenince aşağıdaki gibi parlak, pürüzsüz mükemmel bir görünüm alıyor. 



Hemen yiyecekseniz kaselere veya kavanozlara paylaştırın ya da bir kaba alıp, üzerini kapatıp soğutun. Daha sonra servis edin.

Afiyet olsun! Denerseniz Instagramdan benimle de paylaşmayı unutmayın :)

1 yorum:

  1. Selam, avokadolu nutellayi denedim,icine biraz ceviz ve chia tohumu ekleyerek nefis oldu.Evde tazepismis mini tartöletlerim vardi bi kismini onun üzerinde birazini da kendi kabugu icinde servis ettim görseli de cok begenildi ,tesekkürler,sevgiler sevgi

    YanıtlaSil