2 Ocak 2016 Cumartesi

Tahin Pekmez ve Beyaz Çikolatalı Sufle / White Chocolate Tahini Lava Cakes




*Scroll down for the English recipe*

Tahin Orta Doğu mutfağına ait bir yiyecek ve hemen hepimizin bildiği gibi susamdan elde ediliyor. Omega 3 ve omega 6 kaynağı. Tabi yağlı biraz, olsun. Susam benim için çok bir şey ifade etmese de tahin cennetlik. Çocukken nasıl sevmemişim bilmiyorum ama nefret ederdim tahin ve pekmezden. Belki de ebeveynlerimin sürekli yedirmeye çalışmalarındandır. Sonuçta ortada ısrar varsa ve sağlıklı deniyorsa yemek istemezsin onu. Çünkü sen çocuksun ve yediğin/istediğin hemen her şey leş olmalı. Sarelle istersin, leş çokokrem istersin, pis cipsleri istersin ama tahin pekmez mideni bulandırır. Tahin helvasından nefret edersin, bal ancak sütle. 

Anneler, size sesleniyorum. Yapmayın, çocuklarınızı zorlamayın bir şeyi yemeleri için. Yiyeceksek bile sırf "Bak çok sağlıklı, 1 kaşık ye bare evladım!" diye kaşığı uzata uzata bizi tiksindirdiğiniz için yemek istemiyoruz. (istemiyorduk) Hele "bak ekmeğe sarelle sürdüm, hadi ye" diye yaşımız küçük diye zekamızı da küçümsemeye çalışmayın, renginden bile anlaşılıyor onun tahin-pekmez olduğu. 

Tahin, evet her şeye yakışmasa da yakıştığı şeyleri de çok üst levellere çıkarıyor. Bakınız tahinli kurabiye. Bakınız humus, bakınız tahinli çörek. Bana kalırsa biz çok şanslıyız hem böyle mükemmel bir şeyden haberimiz var, hem de ülkemizde çok rahat şekilde bulabiliyoruz. 

Tahin pekmez suflesini çok yerde duydum, bir iki yerde yedim. Yediklerimin arasında önerebileceğim bir yer yok ne yazık ki. Bana aşırı şekerli ve tahin miktarı yetersiz geldi. Evden ayrılmadan denemek istedim ve her zaman yaptığım beyaz çikolatalı sufleye uyarladım. Aslında bir de ayrı bir tarif daha denedim, onda pekmez yok ama o da aşırı güzel oldu.
Artık onu başka güne yayınlarım. Bu arada sufle, souffle, aslında farklı bir tatlı biliyorum. Bu aslında moltel lava kek denilen bir tür ama bu tarz tatlılara sufle demeye alıştık sanırım biz. Burada da sufle diye bahsettim ama ikisi aslında ayrı şeyler. 

Beyaz çikolata nasıl olur kestiremedim ve aşırı tatlı olur diye beyaz çikolata miktarını az tuttum. Sonuçta şekeri pekmezle ayarlanabilecek bir tarif. Beyaz çikolata kullanma sebebim ise biraz yoğunluk istememdi tatlıda. Tahinli kek gibi olsun değil de daha kremsi bir etki de versin istedim tatlı. Sonuç olarak bu tarif çıktı. 

*Tahin pekmez işi biraz damağınızın da yatkınlığına bağlı olduğundan bence kontrol ederek eklemenizde fayda var. 3 yemek kaşığı tahin size yeterli de gelebilir, tatmin etmeyebilir de. Bu yüzden tahin ve pekmezi eklerken, önce 3'er kaşık ekleyip hamurdan tatmanızda fayda var. 

Şeker konusuna gelince, bana yeterli geldi çünkü ben üstüne pudra şekeri serpmeyi seviyorum. Size az gelirse pekmezi biraz daha artırın. Bilmiyorum, veya biraz pudra şekeri ekleyin. Size kalmış.

Kalorisi mi? Efendim? Anlamıyorumm neden bahsettiğinizi. 

TAHİN PEKMEZ VE BEYAZ ÇİKOLATALI SUFLE TARİFİ



115 gr tereyağ (tuzlu veya tuzsuz olabilir)
100 gr un
5 yumurta
120 gr beyaz çikolata
3-6 yemek kaşığı tahin
4-7 yemek kaşığı pekmez
1 tutam deniz tuzu
1 çay kaşığı vanilya

4-6 tane sufle kalıbını tereyağ ile bolca yağlayıp un serpiştirin. *Sufle kalıbınız genişse veya hamur kalıbın içine az gelip, çok ince kalırsa istediğiniz akışkan etkiyi alamadan suflenin hepsi pişer. Bu yüzden kalıplar genişse 3-4 tane kullanın. Kalıplarınızın en az 3/4'ünü doldurun.*

Tereyağ ve beyaz çikolatayı benmeride veya mikrodalga da eritin, karıştırın. Yumurtaları teker teker ekleyip, her eklemede iyice karıştırın. Tahin, pekmez, vanilya ve tuzu ekleyip iyice karıştırın. Unu ekleyin, karışım pürüzsüz olana dek karıştırıp hamuru kaselerin 3/4 ü dolacak şekilde paylaştırın. 

Tahini eklerken size tavsiyem ikisinden de üçer kaşıkla başlayıp hamuru tatmanız. Eğer yeterli geldiyse burda bırakabilir veya ikisinden de takviye yapabilirsiniz. Eğer tahin-pekmez tadı yeterli geldi ama şekeri az bulduysanız biraz pudra şekeri ekleyebilirsiniz. 

Dondurucuda 2-24 saat beklettikten sonra 180C önceden ısıtılmış fırında 12-15 dakika arası pişirin. 

Keklerin üstü kabuk bağlamış ama yine de kımıl kımıl olması lazım fırından almadan önce. Bence en güzeli 12. dakikadan sonra gözünüz üzerinde olsun. Kürdan batırınca kürdan ıslak çıkmalı ama unutmayın yüzeyde de bi kabuk olmalı.

Fırından alıp 2 dakika dinlendirin ve sunacağınız tabağa ters çevirerek servis edin.


White Chocolate Tahini Lava Cakes
1/2 cup butter
1 cup flour
5 eggs
4.5 oz chopped white chocolate
4 tablespoons tahini
4 tablespoons molases


Preheat the oven to 350F. Grease six individual ramekins or muffin tins.

Melt chopped whitechocolate and butter on bain marie. (or microwave for 20 seconds until just melted.) Crack the eggs into another bowl and whisk together with the tahini and molases. Beat in the chocolate and butter mixture. Fold in the flour.

Scoop mixture into the muffin tins and freeze them at least 2 hours.

Place the frozen desserts on a baking tray and bake 10-13 minutes until puffed with a 1-inch jiggely circle in center. Begin checking for doneness at 8 minutes.

Remove the lava cakes from the oven and leave at room temperature for 2 minutes to rest. Carefully turn out onto a serving plate, sprinkle with powdered sugar.


6 yorum:

  1. Bu fotoğrafını Instagram'da ilk gördüğümde, o akan karışım beni benden almıştı. Şimdi de öyle. Tahin-pekmezin ben de pek fanı değilim ama bazı şeylere çok yakışıyorlar. Bu şekilde nasıl olacağını çok merak ettim. Aslında tahin sıcakken ayrı güzel oluyor. Böyle bir keke de çok yakışmış olduğundan eminim. En kısa zamanda deneyeceğim.
    Ellerine sağlık, iyi seneler.

    YanıtlaSil
  2. Dilek, her yeni tarifte fotoğrafların daha da ustalaşıyor, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Tahin pekmeze bayılırım, tarifeniz de çok çekici geldi. bugün deneyeceğim)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba tariflerinizi çok beğendim. Blogumda çekiliş yapıyorum katılmak istersen beklerim. http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil
  5. merhabalar tariflerinizi çok beğenerek takip ediyorum. Yukarıda ki tarifte belirtmiş olduğunuz "dondurucu" derken difriz mi yoksa buzdolabında bekletebiliyor muyuz?

    YanıtlaSil