5 Mayıs 2015 Salı

Pancarlı Humus



5 Aralık 2014'te yapmışım pancarlı humusu. O zamandan bu zamana hala yazacağım bloga. Düşünün elimde ne kadar tarif var böyle. Bazen gerçekten başına oturup yazasım, fotoğraf düzenleyesim gelmiyor. Bazen de yazarken kim yapacak bunu bu kadar uğraşıp diye ya yayınlamıyorum, ya da yarıda kesiyorum. Sonra o "kim uğraşıp yapacak bunla?" diye diye yayınladığım tariflerin denenip bir de sevildiğini görünce nasıl seviniyorum bilemezsiniz. Avokadolu humus da biraz daha yakın tarihte yapıldı. Ekmek üstünde kullanmak için yapmıştım, pastırmalı.



Malum Ortadoğu mutfağına ait bir meze humus. Ben pastırmalısını da çok seviyorum, sadece zeytinyağı ve yeşillikle servis edilenini de, avokadulusunu da. Zaten sanırım bir şeyin içinde tahin varsa o yemek güzeldir, değil mi? Pancarlı da pancar tadı pek baskın değil, yine nohut, tahin, sarımsağa ek biraz da pancar var. Genel olarak humusu seviyorsanız bu şekilde de denemenizi öneririm.

Ayrıca, eğer varsa veya bulabiliyorsanız tütsülenmiş (füme) kırmızı toz biber kullanırsanız çok daha lezzetli oluyor.

Yanında kızarmış ekmek veya lavaşla servis edebilirsiniz.

Pancarlı Humus


500 gr pancar
450 gr haşlanmış nohut
3 yemek kaşığı tahin
2-3 diş sarımsak
2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
1/2 çay kaşığı toz biber, tercihen füme
1/2 çay kaşığı pul biber
1/2 çay kaşığı deniz tuzu
1/4 çay kaşığı karabiber

Üzeri için
Dereotu, kırılmış antepfıstığı, zeytinyağı

Fırını 200Cye ısıtın.
Pancarları yıkayın, soyup dörde bölün ve  çatalla her dilime 2-3 yerinden delikler açın. Alüminyum folyoya sarıp fırında 45-50 dakika kadar yumuşayıncaya kadar pişirin.

Pancarları fırından alın ve 10 dakika kadar ılıtın. Daha sonra küçük küpler halinde kesin.

Nohut, pancar sarımsak, baharatlar, zeytinyağını mutfak robotu/rondoya alıp rondoyu aralıklarla çalıştırın ve tek renk ve püre gibi bir karışım elde edene kadar devam edin. Daha ince yapıda humus isterseniz biraz daha zeytinyağı ekleyebilirsiniz.

Porsiyonlara ayırıp veya tek servis tabağına alıp üzerlerine dereotu ve fıstıkları serpin ve zeytinyağı gezdirin.



5 yorum:

  1. dilek
    senin her yaptığın ve yazdığın ilgi alanımda:))
    nedense sana tatlı bir şefkatim var.
    bu tarifini de deneyeceğim:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ayy teşekkür ederim. dene mutlaka, o biberden bul özellikle :)

      Sil
  2. Evde pancar var nasıl değerlendirsem diyordum ama o biberi nasıl ve nereden bulmalı ilk defa duydum? Elinize sağlık, sevgiler. Bizim Mutfak-Aysel
    http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Istanbul'daysanız Mısır Çarşısından alabilirsiniz biberi. Biber çok önemli değil, olmasa da olur :)

      Sil
  3. Limon yok bu tarifte humusa yakisir oysa😀

    YanıtlaSil