30 Ekim 2017 Pazartesi

Mis Gibi Vanilya Kokan Yogurtlu Kek


Bu kekin guzelligi sadeliginden, basitliginden geliyor sanirim. Guzelce kizarmis kabuguna kontrast yumusacik dokusu ve beyaz rengi ile damagi yormadan yumusak bir tat birakiyor. Bana gore bir fincan sade kahve ile harika. Kekin diger guzel yani ise herkesin evinde bulunan basit malzemelerle yapiliyor olmasi.




Benim vanilyaya karsi buyuk bir tutkum oldugundan gercek vanilya kullaniyorum mumkun oldugunca. Icindeki o minik vanilya tohumlarini gormek ilginc belki ama bana mutluluk veriyor. Tabi ki ozellikle bu yil vanilya fiyatlarinin buyuk oranda artmasi ile vanilya tohumlarindan edinmek daha da zorlasti herkes icin ama elinizde varsa iciniz rahat bi sekilde bu kek icin kullanabilirsiniz, cok yakisiyor. Vanilya yerine vanilya ozutu de kullanabilirsiniz. Marketlerde satilan toz ve yapay vanilya kullanacaksaniz belki hic kullanmayip, kekinizdeki yogurt tadinin keyfini cikarabilirsiniz. Bu keke koyu renkli rom da cok yakisiyor, vanilya yerine rom da kullanabilirsiniz. Portakal veya limon kabigini kekinizdeki yogurt aromasini bastiracagindan ben tavsiye etmiyorum :)


Keki sadece uzerine pudra sekeri serpip servis edebileceginiz gibi, yanina cirpilmis krema ve biraz meyve de ekleyebilirsiniz. Kirmizi meyveler, taze incir veya ne seviyorsaniz...




VANILYA VE YOGURTLU KEK



NOT: Ben suzme yogurt kullanmayi daha cok seviyorum ama normal yogurt da kullanabilirsiniz. Sekerli veya aromali yogurtlar kullanmanizi tavsiye etmem. Yagsiz yogurt kekin dokusunu bozacagindan yagsiz veya az yagli yogurt kullanmaktan kacinin. 
Vanilya tohumu yerine vanilya ozutu veya isterseniz rom kullanabilirsiniz. Limon, portakal kabugi vs yogurt tadini bastiracagindan dikkatli kullanmanizi tavsiye ederim. 


125 gr tereyag
250 gr seker (1 1/4 kap)
3 yumurta
1 vanilya tohumu veya 2 yemek kasigi vanilya ozutu veya 2 yemek kasigi rom
150 gr yagli yogurt (suzme veya normal yogurt kullanabilirsiniz ama yagsiz yogurt kullanmayin)
300 gr un (2 1/2 kap)
10 gr kabartma tozu (2 tatli kasigi)
1/4 cay kasigi deniz tuzu
Uzeri icin pudra sekeri

Un, kabartmatozu ve tuzu bir kasede karistirin.
Kek kalibinizi tereyag ile yaglayin, un serpistirin ve kekinizin hamurunu hazirlayana kadar dolapta tutun.
Firini 225C'ye ayarlayin.

Tereyag ve sekeri mikser kasesi veya buyuk bir kasede 3 dakika boyunca cirpin.
Yumurtalari ve vanilyayi ekleyin, tamamen karisana kadar cirpin. Kasenizin dibini spatula ile siyirip, tereyag ile yumurtalarin tamamen karistigindan emin olun.
Yogurdu ekleyin ve tamamen karisana kadar orta hizda cirpin.
Unlu karisimi ekleyip, tamamen karisana kadar yavas devirde karistirin. (Veya tahta kasik, spatula vs yardimi ile elde karistirin.)
Hamuru kek kalibiniza dokup 225 derecede 30-35 dakika pisirin. 30. dakikadan sonra kekinize kurdan batirip pisip pismedigini kontrol edin ve firindan alinca kek kalibini ters cevirerek kaliptan hemen cikarin.
Sicak kekin uzerine suzgec ile pudra sekeri serpip, dilimlemeden once oda sicakliginda 15-20 dakika dinlendirin. Dilerseniz krem santi (cirpilmis krema) ve meyvelerle servis edin.

Afiyet olsun.




2 yorum:

  1. Bende yaparım bundan daha doğrusu annemin yaptığı bir tarifdi bende ordan biliyorum. Şimdi o yapmıyor ben yapıyorum. 😆 Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Görüntüsü muhteşem duruyor, umarım ben de başarabilirim. Beş çayı için muhteşem bir tarif

    YanıtlaSil