16 Şubat 2015 Pazartesi

Jalapeno Cheddar Hindi Burger Tarifi




Ben tam bir burger delisiyim. Şişli'de oturuken o kadar rahatmışım ki sonradan anladım. Rahatlık derken, böyle dışardan yemek konusunda. Ordan taşınınca ger şey çok uzak kaldı, inanır mısınız subway sadnviçleri bile özledim. Hal böyle olunca da mecbur evde çin yemeği, evde burger, evde şunu da yapayım bunu da yapayım derken açıkçası evde yapılanların çok daha güzel olduğuna karar verdim. Kabul etmek gerek ki kırmızı etle yapılan burgerler evde o kadar da mükemmel olmuyor veya ben yapamıyorum. Yani çok güzel oluyor ama benim o istediğim ızgara tadı bir türlü olmuyor. Tabi bir de ete koyulan kuyruk yağı var ki biz evde koymuyoruz ondan, dışardayken yiyebiliyorum ama evde biri yemeğe kuyruk yağı koysa kıyameti koparırım. Zaten dışarda da sadece burgerde iyi oluyor.

Hal böyle olunca alternatif burgerlere yöneldim. Somon burger, tavuk burger, hindi burger... Bugün yer yemez müptelası olacağınız bir tarifim var. Jalapeno biber ve cheddar köfteli hindi burger. Hindi göğüs kullananıza rağmen kesinlikle kuru olmayan, her ısırıkta içinden çedar akan, baharatları ve jalapenonun hafif acılığı ile tam bir lezzet bombası. Zaten peynirsiz burger olmaz değil mi? Bence de olmaz :D








Sos olarak pek bir şeye ihtiyaç duymadım ben. Karamelize soğan ve avokado kreması ekleyip roka ile tamamladık ve bu haliyle mükemmel oldu.


Hindi göğüs kıyma satılıyor mu bilmiyorum, biz göğüs alıp evde kıyma makinesi ile çektik. Buna alternatif olarak rondodan da geçirebilirsiniz.

Burger ekmeklerini kendim yaptım. Çünkü burda zaten hazır yapılmışını bulmam zor. Sadece uno gibi markaların ekmekleri var onları da sevmiyorum. Ekmekleri yapmak isterseniz tarifi burdan aldım, anlatıldığı gibi aynen yaptım. Sonuç olarak da fotoğraftakiler gibi ekmeklerim oldu.

Karamelize soğan benim resmen en sevdeğim şeylerden biri. Onun da tarifini yazdım.

Avokado püresini mayonez yerine kullanmak istedim. Çok da yakıştı. İçine çok az tuz dışında hiçbir şey atmadım.


Hindi burgerleri yaparken en önemli şey, soğanı olabildiğince küçük rendelemek/parçalamak. Pişirirken de mühürlemek. Bunun dışında bi zorluğu yok.

Ayrıca bu burgerlerden fazla fazla yapıp dondurucuda saklayabilirsiniz.


İhtiyacınız olacaklar



Hindi Burger





500 gr hindi göğüs kıyma
1 çay bardağı küçük doğranmış yeşil soğan
4-5 dilim küçük doğranmış amerikan çedar peyniri/burger peyniri
10-15 dilim küçük doğranmış jalapeno
İnce rendelenmiş  veya küçük küçük doğranmış bir büyük soğan
tuz
karabiber
dilerseniz biberiye, defne, kekik...

Hindi göğüs kıymayı bir kaseye alıp, diğer malzemeleri üzerine ekleyin ve 1-2 dakika yumuşakça yoğurun. Daha sonra her birini dilediğiniz kalınlıkta ve ekmeklerinizin boyuna göre köfteler haline getirin ve buz dolabında yarım saat kadar dinlendirin.

Karamelize Soğan


2 büyük boy soğan
1 yemek kaşığı esmer şeker
1 çay kaşığı deniz tuzu

6-8 yemek kaşığı yağı tavaya alıp ısıtın. Soğanları ekleyin ve orta ateşte ölene kadar pişirin. Yumuşamaya başlayıp, hafiften rengi koyulaşınca toz şekeri ve tuzu serpin, altını kısın ve 15-20 dakika karıştırarak iyice pişirin. Rengi fotoğraftaki gibi koyu, soğanlar yumuşacık olacak.



Avocado Kreması


1 olgun avokado
1/2 çay kaşığı tuz

Marul, roka

Burgerlerin bir araya getirilmesi


Burger ekmeklerini ortadan enlemesine ikiye bölün. Her iki tarafı da tavada veya ızgarada ısıtın.
Ekmeğin alt katına avokado püresi sürüp köfteyi pürenin üzerine ekleyin.
Köftenin 1 -2 kaşık karamelize soğan ekleyin ve yeşillik ile tamamlayıp ekmeğin üst katını kapatın.

7 yorum:

  1. İnanılmaz güzel gözüküyor, ellerine sağlık, hindi pek yemem ama bu hindi köftesini çok merak ettim. Hele ki hamburger ekmeği tam bomba olmuş. Evde yapıldığına inanamıyor insan, tarifini buldum ben de yapıcam mutlaka. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiim! güzeller güzeli anneden de böyle güzel yorum geldiyse ne mutlu bana.
      butger ekmeğini tarifteki gibi yapınca çok güzel oluyor cidden. :*

      Sil
  2. Haftalık, mühendis mangalı toplanmamız sıradandan farklı gidiyor. Farklı lezzetler deniyoruz, bu hafta gerçekten güzel görünen bu tarifi denemeyi düşünüyorum. Sayfaya bir kaç kere baktım göremedim, sanırım belirtilmemiş. İdeal ekmeğin çapı ne olmalı, kaç tane çıkıyor? Ve buna uygun yapılacak köfteden kaç tane çıkıyor acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, linkini verdiğim tarifte 8 parçaya bölünüyor hamur. bizimkiler yaklaşık 10 cm genişliğinde oldu piştikten sonra.

      Sil
  3. Genel olarak tariflerine bayıldım. Hepsi çok leziz görünüyor. Bize de denemek düşüyor tabi :)) Bloğunu takibe aldım. Bana da uğramak istersen çok sevinirim. www.makyajdunyam.com

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, karamelize soğanı pişirmek istiyorum da gün içinde tüketmek mi lazım yoksa bir iki gün beklese de olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buz dolabında sakladığınız sürece dayanır.

      Sil