12 Kasım 2015 Perşembe

KARABUGDAY UNU iLE KREP VE BAHARATLI ARMUT POSE



Karabuğday unu hem gluten içermiyor hem de sağlık açısından çeşitli faydaları var (mış).
-İstenmeyen kolestrolü azaltmaya yardımcı oluyor.
-Kan şekeri kontrolü sağlamada ve diyabet riskini azaltmada etkili.
-Kalp hastalıklarına karşı koruyucu etkisi var.
-Karaciğerin daha iyi çalışmasını sağlayan choline içeriyor.
-Yüksek tansiyondan ve kansızlığa karşı korunmaya yardımcı oluyor.
-İltihaplanmayı, aşırı terlemeyi, burun kanamasını önlemeye yardımcı ve sindirimi kolaylaştırıyor.

Tabi ben bunları karabuğday ununu alırken bilmiyordum. Markette görüp aaa alayım denerim bir şeyler dedim öyle aldım ben karabuğday. Daha sonra araştırdım ve bu yukarda yazdığım karabuğdayın faydalarını buldum. Haliyle de karabuğday ile tarifler araştırmaya başladım hemen.

Karabuğday tariflerde genelde kek, kurabiye yapımında tek başına olmasa da unun yanında kullanılmış. Karabuğday pankek ve krep tarifleri de vardı. Ben de kre çok sevdiğim için karabuğday unu ile krep yapmaya karar verdim.




Krep hamurunun makbulu beklemiş olandır. Vaktiniz varsa 1 gece önceden yapıp, dolaba koymak en güzeli yoksa yarım saat dinlendirin en az.

Ben Krepte yazın nektarin, şeftaliyi kışın da armutu çok seviyorum. Yanına armut poşe yapıp, keçi peyniri ile servis ettim.

Krebi pişirirken eğer tavanız yeterince ısınmazsa böyle göz göz görüntü olmuyor.

Karabuğday gluten içermediğinden krepler normal kreplere göre daha kırılgan olabilir. Tavadan alırken veya çevirirken dikkat edin.

KARABUĞDAY UNU İLE KREP VE BAHARATLI ARMUT POŞE




Karabuğday Unu ile Krep 

3 orta boy yumurta
500 ml sıvı (süt/su karışımı, elma suyu, hindistancevizi sütü vs)
100 gr eritilip ılıtılmış tereyağ
180-200 gr karabuğday unu
1 tutam tuz
1/2 yemek kaşığı şeker (bal, pekmez, esmer şeker vs)

Yumurtalara şeker ve tuzu ekleyip 3 dakika çırpın. Yağı, sütü ekleyin ve iyice karıştırıp unu ekleyin ve topaksız bir karışım elde edene kadar çırpın.

En az yarım saat dolapta dinlendirin.

Pişirme zamanı geldiğinde, dolaptan alın ve krep tavasını ısıtıp biraz tereyağ ile yağlayın. Orta-yüksek ateşte olmalı ocak.
Krepten bir ölçü (tavanızın büyüklüğüne göre kepçe veya yarım kepçe vs) tavaya dökün ve hemen yaymaya başlayın. (kepçenin arkası ile yapabilirsiniz ama tavayı sağa sola hareket ettirerek yaymak daha düzgün krep yapar.)
Göz göz açılıp kenarlardan kalkmaya başladığında krebin diğer yüüznü çevirin ve 1-3 dakika da diğer yüzünü pişirin.
Bu işlemi hamur bitene kadar tekrarlayın veya hamurun kalanını daha sonra kullanmak için 1 güne kadar saklayabilirsiniz. 

Akışkan bir kıvamı olması lazım hamurun. Benim uyguladığım tarifte un miktarı bana çok fazla gelmişti, pankek gibi oldu hafiften. Sonra ikinci denememde daha fazla sıvı ve daha az un eklediğimde oldu, ben de tarifi buraya o şekilde yazdım ama siz kıvamı koyu gelirse sıvı ekleyebilirsiniz veya çok cıvık gelirse biraz daha un ekleyebilirsiniz. 

Armut Poşe

2-3 tane orta boy armut (elma da kullanabilirsiniz)
Baharat (tarçın, yenibahar, muskat vs)
4-5 yemek kaşığı şeker
150 ml elma suyu veya su

Meyveleri irili ufaklı doğrayın. Diğer bütün malzemelerle beraber bir tencereye alın ve kaynayana kadar, arada karıştırarak ısıtın. Altını kısıp, tencerenin kapağını kapatın ve 6-7 dakika daha pişirin. Kapağı açtığınızda meyveler yumuşamaya başlamışsa, suyu kıvam alana kadar kısık ateşte arada karıştırarak pişirin.

Andy Harris'in tarifinden adapte edilmiştir. 




6 yorum:

  1. Görüntü çok şahane! Henüz karabuğday veya unuyla bir şey denemedim ama merak ediyorum. Krep yapmak da güzel fikirmiş. Daha sağlıklı kahvaltılar için :)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deniz! Ben Macro Center'dan almıştım, fiyatı da uygundu. Çok da sevdim :)

      Sil
  2. Bu armut tarifi sabah kahvaltısında ev yapımı lorla da süper olur, ben de pazar kahvaltısına deneyeceğim bunu, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif, evet ben de sürülebilir lor ile çok seviyorum. Ev yapımı hiç fenemedim ama :D

      Sil
  3. dilek haftasonu kahvaltısı için hımmm dedim,elinesağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten çok şahane görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil