7 Temmuz 2017 Cuma

Yumuşacık Pofuduk Muzlu Kek




Aylar olmuş bloguma tarif eklemeyeli. Bu süre içinde neler neler oldu. Öncelikle mezun oldum okuldan :) Tabi ki okulda geçen 9 ay süresince "aşçılık okullları" ile ilgili görüşlerim de değişti. Şöyle söyleyeyim, artıları olduğu kadar eksileri de var ve özellikle yurt dışında gidecekseniz çok iyi seçmeniz gerekli. Bunun yanı sıra çok güzel birkaç insan tanımama da vesile oldu tabi ki okul.

Okul süresince yaptığımız tarifleri paylaşmam zaten yasak, öyle bir kuralı var okulun. LCB tariflerini paylaşamıyoruz. Kısmen mantıklı bulmasam da zaten okuldaki malzemeler evlerde kolay bulunmayan malzemeler olduğundan zaten istesem de çok paylaşamam. Bu sürede de kendim evde pek bir şey deneyemediğim için bloga verdiğim ara uzadı da uzadı. Sonunda bugün boş günümdü ve tam sırası diye düşündüm bir şeyler pişirmenin. Önce beyaz peynirli scone yapıp dondurdum. Seviyorum dondurucuda pişirmeye hazır kurabiye, scone vs olmasını. Sonra günlerdir duran ve artık neredeyse tamamen geçmek üzere olan muzları da değerlendireyim, hem de dilimler dondurucuya atarım diye muzlu kek yaptım. Aslında bu keki çalıştığım yerde de çok yapıyorum ama daha Kanadalı versiyonunu diyelim. Ben bu haliyle çok seviyorum.




Size sürekli yaptığım muzlu kek tarifini vermek istiyorum. O kadar pofuduk, o kadar lezzetli ki... Kahvaltıda bile yiyorum. Hatta bazen acelem varsa kahvaltım kendisi oluyor sadece :) Bu kekin bence en güzel yanı uzun süre yumuşak ve taze kalması.  Ben içinde ceviz, tarçın, çikolata vs içermiyor oluşunu da seviyorum ama siz seviyorsanız tabi ki ekleyebilirsiniz. Ben böyle sade çok daha fazla seviyorum.

Kekin içinde klişe bir laf olacak ama herkesin evinde olan malzemeler var sadece. Tabi ki ekle çıkar yapmak size kalmış. Tek önemli nokta muzların olgunluğu. Muzlar ne kadar olgun ve siyaha yakın kabuk rengi varsa o kadar iyi aslında. Zaten muzlu kekler,  kaderine terk edilmiş, yenmeyi unutulmuş muzların kurtarıcısı :)


Bu arada kekin üzerine koyduğum muz dilimlerini koymak zorunda değilsiniz ama üzerine serpilen toz şekerle karamelizeşen muzlar ayrı bir tat ve ekstra nem veriyor bence keke. 


Muzlu Pofuduk Kek

Malzemeler

4 orta boy muz (3 tanesi kek hamuru, 1 tanesi üzeri için)
2 büyük yumurta (100 gr)
1 su bardağı + 3 yemek kaşığı toz şeker (230 gr)
150 gr tereyağ (eritilmiş, ılıtılmış)
1 + 3/4 su bardağı un (yaklaşık 230 gr)
1/4 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı muskat
3 çay kaşığı kabartma tozu
2-3 yemek kaşığı ekstra toz şeker (kekin üzerine serpmek için)

Metod

Fırını 180C'ye ayarlayın.

Baton kek kalıbınızı tereyağ ile yağlayıp, un serpin. Kek hamurunu hazırlayana kadar dolapta bekletin.

1 tane muzu ayırın.

Un, tuz, muskat ve kabartma tozunu bir kasede karıştırın.

Kalan 3 muzu soyun. Bir kasede muzları, şeker ve yumurtaları iyice çırpın. Bu noktada püre gibi olmaları gerek. Daha sonra erittiğiniz tereyağını ekleyip iyice karıştırın. Kuru malzemeleri ekleyip, çırpmadan un topağı kalmayana dek karıştırın. (Bu aşamada çikolata parçaları, kuru yemiş vs ekleyebilirsiniz.)

Kek hamurunu önceden hazırladığınız dökün.

Kalan muzu önce ortadan ikiye kesin, daha sonra da enine 2-3 parçaya ayırın. Kekin üzerine dilimlediğiniz muzları dizin ve  muzların üzerine toz şeker serpiştirin.

180 C fırında yaklaşık 40-50 dakika pişirin. ( Kekinizi 35. dakkadan sonra kontrol etmenizde ve kürdan batırıp test etmenizde fayda var. Her fırın farklı ısıttığından süre değişebilir)








6 yorum:

  1. Bayılırım kekin her çeşidine, muzluya ise ayrı :) elinize sağlık. Bu tarifi 3 ay sonra deneyebileceğim glütensiz beslenmemden dolayı. Arada bir yapmak lazım, hayatın tadları bunlar :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, çok leziz gözüküyor. En yakın zamanda denemek isterim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba :) tarif için borcam baton kullansam olur mu acaba? Tarif için teşekkürler en kısa sürede deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, borcam baton nasıl bilmiyorum :( ama çok büyük bir kalıp değilse olur sanırım

      Sil
  4. cevabınız içi teşekkürler boyutları aynı :) insallah güzel olur.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,

    Tarifinizi yaptım ve çok güzel oldu ❤️ İçine tahin de ekledim. Instagramdan da paylaşacağım, teşekkürler. 😊

    YanıtlaSil