24 Ağustos 2016 Çarşamba

Misket Limonlu Ağızda Dağılan Minik Kurabiyeler


Misket limonu veya lime (laym diye okunuyor) kendine has kokusu ve tadı olan bir turunçgil. Limon kullanılan hemen her yerde kullanıldığı gibi bence kendi başına özel tarifleri hakeden bir meyve. Yeşil limondan farkı çekirdeksiz olması ve biraz da tadı :)


Eğer denemediyseniz her zaman yaptığınız limonata tarifinizi mutlaka misket limonu ile de deneyin.

Ben  lime tadını çok çok sevdiğim için bu kurabiyede kullanmak istedim. Ağızda dağılan,  kıyır kıyır  kurabiyelerim oldu. Hem çay kurabiyeleri hem kahve kurabiyeleri diyebilirim çünkü ikisi için de çok uyumlu bir tat.


Kurabiyeleri yaparken püf noktanız tereyağını orta devirde iyice çırpmak olacak. Bunun için mutlaka oda sıcaklığında tereyağ kullanın. Tereyağ yerine margarin kullanmak isterseniz kullanabilirsiniz tercih ediyorsanız ama içeriğindeki su oranı olabildiğince düşük olmalı. Bunun için özellikle hamur işi için olanları tercih edin.

Bu tarifi portakal kabuğu veya limon kabuğu kullanarak da yapabilirsiniz.

8 Ağustos 2016 Pazartesi

Bol Çikolatalı Brownie Kurabiyeler



Amerika en güzel çikolata parçalı kurabiyeleri yiyebileceğiniz yerlerden biri olarak gösterilir hep. Zaten kökeni de buraya dayalı bir kurabiye çeşidiymiş çikolata parçalı kurabiye. Ruth Graves Wakefield, 1938 yılında restoranı Massachusetts'teki Toll House Inn için geliştirmiş ilk tarifi. Heralde o günden bu güne Amerikalıların, ve tabi ki dünyanın en çok sevilen tatlılalarından biri olmuş demek yanlış olmaz. 

9 aydır New York'tayım ve bulabildiğim bütün çikolatacıları, pastaneleri denedim diyebilirim. Burdakilerin öle bayıla yediği şeylerin çoğundan hiç hoşlanmadım çünkü bana her şey çok fazla tatlı geldi. Sanki sadece şeker yiyormuşum gibi. Sadece bir yerde yediğim damla çikolatalı kurabiyeye bayıldım. Aynı yerin fıstık ezmeli kurabiyesi ve çifte çikolatalı kurabiyesine de bayıldım. Üstelik bunlar da yine tatlı ama en azından mis gibi tereyağ kokan, dengeli tatlar olmuşlar. Bu müthiş kurabiyeleri yapan yerin adı Levain Bakery. Yolunuz düşerse uğramadan dönmeyin. 

Aralık 2015'te, yani 9 ay kadar önce bunların çifte çikolatalı kurabiyelerinden esinlenip kendim de yapayım dedim. O zaman kaldığım yerde fırın vardı :) Yalnız Levain Bakery kurabiyeleri çok çok büyük ve dolgun, ben 1 tanesini 2 günde falan bitiriyorum :D Bu yüzden daha ufak ve ince kurabiyeler yapmayı tercih ettim.


Bu seferlik pek fotoğrafı olmadı çünkü hem ilk yaptığımda anında bitti bu kurabiyeler hem de evdekiler tekrar tekrar istedikçe her yapışımda anında tükendi. Şöyle düşünün, büyük, 7 odalı bir evde, 6 kişi ve bir ev sahibi kalıyorduk. Kimseye ya bekleyin de fotoğrafını çekeceğim diye dert anlatmaya fırsat kalmadan bitiyordu. Bu fotoğrafı da kendi payıma düşenle, arkadaşımın payına düşeni birleştirip çekmiştim :)

Bu kurabiyelerin diğer güzel tarafı ise istediğiniz gibi modifiye edebilme şansınız. İster fındık kırığı ekleyin, ister beyaz çikolata. İsterseniz oreo kırıkları. Ne yaparsanız yakışıyor resmen :)

7 Ağustos 2016 Pazar

Kırmızı Meyveli Hafif Pastacıklar Tarifi


 Yazın bitmesine bir aydan az zaman kaldı. Sahi ne zaman başladı ki yaz, nasıl da çabuk geçti her yaz gibi bu yaz da... Değil mi? Bu yazın sonu benim de New York'taki son zamanlarım olacak. Bir sıkıntı çıkmazsa burdan ayrılacağım. Biraz hüzün, biraz heyecan... Neyse, sonu daha güzel olacak diye ummaya çalışıyorum ama kendimi ne kadar ikna edebildim bilmiyorum.




Yaz meyvelerinin tadı kaçmadan çok tatlı, minnoş pastacıkların tarifi var bugün. Kekin de yapımı oldukça basit, sosunun da, kremasının da.

Ben kalıp olarak zamanında Tchibo'dan aldığım kalıpları kullanmıştım ama siz cupcake kapsüllerinde veya sufle kalıplarında da yapabilirsiniz. Benimkiler gibi içini meyveli sosla doldurmak isterseniz kapkek doldurmada kullanılan yöntemleri deneyebilirsiniz. Buraya tıklayarak ev yöntemi ile cupcake nasıl doldurulur görebilirsiniz. Tchibo mağazalarında hala satılıyor mu bilmiyorum ama internet sitelerinde kalıplar mevcut. Buraya tıklayarak bakabilirsiniz. Fotoğraftakiler gibi boşluğu olan herhangi başka kek kalıpları da işinizi görür.

Yaklaşık 10-12 cm çapında bu kalıplar. Cupcake kapsülleri ile yaparsanız biraz daha fazla çıkar bu ölçüdeki hamurla yaklaşık 16-18 cupcake yaparsınız.



Pastaların kekleri limonlu, mis kokulu... Limon ve yaz meyveleri birleşince inanılmaz bir şey çıkıyor ortaya. Hem çok lezzetli hem de ferah ferah oluyor pasta. Ben meyve olarak frambuaz ve çilek kullanmıştım ama bu işin sınırı yok tabi ki. Böğürtlen, kiraz, vişne... ne isterseniz kullanabilirsiniz.
Kekte limon kabuğu yerine limon kabuğu kullanabilirisiniz.