29 Haziran 2015 Pazartesi

Çilek, Fıstık, Hindistancevizi ve Matchalı Entremet / Strawberry, Pistachio & Matcha Entremet Cake


Entremet yapmayı denemek ister misiniz emin değilim. Baya uğraştıran bir şey. Bir gününüzü buraya harcamanız gerek neredeyse. Entremet "ontromey" şeklinde okunan fransızca bir kelime. Basit olarak çok katlı(farklı katlar) ve mousse (mus) bazlı pastalar için kullanılıyor. Açıkçası en basit örnekleri için özsütün mus bazlı pastalarını örnek verebilirim. 

Deneyene kadar bir süre yapmayı çok istedim ama yapabilir miyim emin olamadım. Üstelik de çok zaman alan bir şey, bu yüzden o kadar uğraşıp sonunda kötü bir şey yaparsam depresyona girerdim sanırım. Neyse ki son ürün hem benim hem de yiyen herkesin çok hoşumuza gitti. Nasıl yapıldığına dair bir fikrim olmadığı için de tarif bulmaya çalıştım ama o kısmı da zor oldu çünkü çok az tarif vardı detaylı anlatan. Sonunda bir sitede hem de videolu hali ile buldum. Tarif derken işin mantığından bahsediyorum, malzemeler, neli olacağı vs değil. Neyse, ben benim gibi biri çıkar da yapmak isterse diye tarifi yazmak istiyorum çünkü dediğim gibi ben baya aradım. 




Jelatine ihtiyacınız var, hem mus katmanları için hem de jel katmanlar için. Isterseniz agar kullanabilirsiniz ama ben bilmiyorum nasıl kullanıldığını.
Dacquoise yapacaksınız taban için, mereng ile yapılıyor. 
Çilekli mus için jelatin kullandım ama matcha ve beyaz çikolatalı için kullanmadım, beyaz çikolata tuttu.

Ben en alttan yukarı doğru sıralarsak fıstıklı taban, çilekli mus, çilek ve greyfurtlu jel, hindistancevizli çıtır disk, çilekli mus ve matcha (yeşilçay tozu) ve beyaz çikolatalı mus yaptım. En üste beyaz çikolatalı mirror glaze yapmaya çalıştım ama mısır şurubu kullanmadığım çok da ayna gibi olmadı, yine de parlaktı. 

Aslında çok zor bir yanı yok, sadece çok çeşit katman yaptığınız için biraz vakit alıyor ama iki çeşitle de çalışabilirsiniz. Mesela bademli taban, çikolatalı mousse kat, atıyorum vişneli jel gibi. Ben niye fantezi yaptım bilmiyorum. 

Yapmadan önce dili farklı olmasına rağmen bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim, en azından görmüş olursunuz. İzlemek için tıklayın. Burdaki tarifteki malzemeler daha profosyonel olduğu için bakıp hemen vazgeçmeyin. Ben daha bulunabilir malzemeler ile yaptım, gördüğünüz gibi oldu.




Şu sıra ile yapmanızı tavsiye ederim.


  1. Çilekli jel
  2. Fıstık dakuaz (tariften 2 tane çıkıyor, nolur nolmaz biri kırılır falan. zaten çok güzel bir şey, kalanı yersiniz.)
  3. Çilekli Mus
  4. Hindistancevizli disk
  5. Matcha ve beyaz çikolatalı mus
  6. Mirror glaze kaplama
Bunların yanında şu alet edevatlara ihtiyacınız olacak


  • Mutfak tartısı, ölçü kapları
  • Pişirme kağıdı, streç film, 
  • 16 cm çapında çember veya çember kalıp, (birden fazla varsa daha iyi)
  • krema sıkma torbası ve düz yuvarlak uç, tahta kaşık veya spatula, çırpma kapları, küçük kaseler 
  • mikser
Ben traşlanmış taze hindistan cevizi, çilek ve yenilebilir gümüşle dekor ettim ama bence çok saçma bir şey oldu, düşünmeden son ana bıraktığım için çok karman çorman bir şey çıktı ortaya. 

Çilek, Fıstık, Hindistancevizi ve Matcha'lı Entremet / Strawberry, Pistachio & Matcha Entremet Cake





Fıstıklı Dacquoise


2 adet 16 cm çapında dakuaz katı için

85 gr çekilmiş şeker
60 gr orta çekilmiş antep fıstığı
25 gr badem unu
100 gr yumurta beyazı
50 gr çekilmiş şeker
20 gr esmer toz şeker

Fırını 200C'ye ayarlayın.


Fıstık tozu, badem unu, ve 50 gr çekilmiş şekeri bir kaba eleyin. 

Yumurta beyazlarını çırpmaya başlayın ve beyaz köpük haline gelince 85 gr çekilmiş şekeri ve esmer şekeri kaşık kaşık ekleyerek ve bir yandan da çırpmaya devam ederek mereng elde edin. (videoda şekeri direkt yumurtaya ekleyip beraber çırptı şef, ama ben el mikseri ile yaptığım için emin olamayıp bildiğim gibi yaptım)
Merenge elediğiniz fıstık, badem ve şekeri karışımını yavaş yavaş ekleyerek spatula veya tahta kaşık ile alttan üste doğru karıştırarak yumurt abeyazına toz karışımı yedirin. 

Tepsiye pişirme kağıdı serip pasta çemberini yerleştirin. Dakuaz hamurunuzu krema sıkma torbasına alıp yuvarlak uçla kalıbın tabanına sıkın. (Videoyu izlerseniz daha iyi anlarsınız, yaptıkları ilk şey daquaz.)

Dakuaz çok yayılan bir şey değil. Kağıdın arka yüzüne 16cm çapında bir daire çizip, ters çevirip bu daireyi dolduracak şekilde hamuru da sıkabilirsiniz. 

12-13 dakika üzeri hafifçe kızarana kadar pişirin ve fırından alıp ılımaya bırakın. 

Dakuaz tarifi burdan.

*Çilek Püresi ( Çilekli mus ve çilekli jel için)*

500 gr çilek, ayıklanmış
50 gram toz şeker veya vanilyalı şeker
60 gr su (6-7 yemek kaşığı)


Önce çilek püresini yapmak için, çilekleri rendeleyin veya robotta çekin. Dilerseniz püre haline geldikten sonra çekirdeklerinden ayırmak için süzebilirsiniz, ben süzmedim. Püre haline gelmiş çileği bir sos tenceresine alıp üzerine su ve şekeri ekleyip karıştırın. Orta ateşte kaynadıktan sonra 3-4 dakika pişirip ocaktan alın. Soğumaya bırakın. 

Çilekli Jel

120 gr çilek püresi*
80 gr toz şeker
1.5 yemek kaşığı toz jelatin
3 yemek kaşığı greyfurt suyu (veya su)

3 yemek kaşığı soğuk greyfurt suyunu küçük bir kaba alıp üzerine 1 yemek kaşığı toz jelatini serpin ve 10 dakika bekletin. Çilek püresine şeker ekleyip, şeker eriyene kadar ısıtın ve karıştırın. Jelatin çözününce mikrodalgaya alıp 5-6 saniye kadar ısıtın ve jelatini sıvı hale getirin. Ilık çilek püresine ekleyin ve iyice karıştırın. 

Ben devamını şöyle yaptım, kalıbımdan biraz daha küçük yuvarlak bir borcam kapağının dibine düzgünce streçfilm serip içini 1-1.5 cm kalınlığında çilek jeli ile doldurdum. Sonra buzluğa kaldırdım. Siz isterseniz yine videodaki gibi kalıpla yapabilirsiniz. 


Çilekli Mus
300 gram çilek püresi*
60 gram toz şeker
2 yemek kaşığı toz jelatin
250 gr süt kreması, önceden soğutulmuş.


2 yemek kaşığı soğuk suyu bir çay tabağına alın ve üzerine jelatini serpin. 10 dakika çözülmesi için bekleyin. 

Çilek püresini ocağa alın ve 60 gr şekeri ekleyip, 1-2 dakika şeker içinde iyice çözünene kadar karıştırarak ısıtın. Ocaktan alın ve 30 saniye boyunca karıştırıp jelatini ekleyin ve jelatin tamamen çözünene kadar karıştırın. 1-2 dakika yeterli olacaktır. Kremaya katmadan önce iyice soğutun. 

Kremayı derin bir çırpma kabına alıp dondurucuda 10-15 dakika soğutun. Dondurucudan alıp, 2-3 dakika kadar önce orta devirde, kabarmaya başlayınca hızlı devire alıp iyice katılaşancaya dek çırpın. Krema kıvam aldıktan sonra soğumuş çilek püresini ekleyin ve bir tahta kaşık veya spatula ile alt üst ederek iki malzemeyi birbirine yedirin. Bir sıkma torbasına alıp, buzdolabında 1 saat kadar dinlendirin. 

Hindistancevizli Disk

20 gr un (2 yemek kaşığından çok az fazla)
50 gr pudra şekeri 
35 ml süt veya hindistancevizi sütü (3.5 yemek kaşığı)
6 yemek kaşığı hindistancevizi
1.5 yemek kaşığı tereyağ (eritilecek)
1 tutam deniz tuzu

Tereyağını eritin ve diğer malzemeleri ekleyip iyice karıştırın. Dolapta yarım saat soğutun. Fırın tepsisine pişirme kağıdı serip çember kalıbınızın ölçülerinde bir daire alacak şekilde hindistancevizli hamuru yayın. 175C, önceden ısıtılmış fırında 5-6 dakika üzeri hafif kızarana kadar pişirin. 
Kullanmadan önce soğutun. 

Beyaz Çikolata ve Matchalı Mus

150 ml önceden soğutulmuş süt kreması
1 yemek kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı matcha tozu
110 gr beyaz çikolata

Beyaz çikolatayı benmari usulü eritin ve oda sıcaklığına gelene kadar bir kenarda bekletin.
Pudra şekeri ve matchayı karıştırıp küçük bir kaseye eleyin.
Kremayı derin bir çırpma kabına alıp dondurucuda 10-15 dakika soğutun. Dondurucudan alıp, 2-3 dakika kadar önce orta devirde, kabarmaya başlayınca matcha tozunu ve pudra şekerini eleyip hızlı devire alıp iyice katılaşancaya dek çırpın. Katılaşınca beyaz çikolatayı ekleyip yavaş devirde, sadece beyaz çikolata kremaya karışana kadar karıştırın. Fazla çırpmayın. Bu en üst katman ve bekletmeden kullanmanız gerektiği için diğer katları kalıba yerleştirdikten sonra bunu yapın. 

Mirror Glaze 
100 ml sıvı süt kreması
50 gr beyaz çikolata
1 damla pembe gıda boyası
1.5 tatlı kaşığı toz jelatin + 2 yemek kaşığı soğuk su

Soğuk suyuküçük bir kaba alıp üzerine jelatini serpin ve 10 dakika kadar bekleyin. 
50gr beyaz çikolatayı ince ince doğrayın veya rendeleyin.
100ml sıvı kremayı benmaride veya kısık ateşte iyice ısıtın. (kaynatmayın) İçine beyaz çikolatayı ekleyip iyice karıştırın. Daha sonra gıda boyasını ekleyin ve karıştırın. 

Jelatini mikrodalga fırında veya yine benmeride tekrar ısıtın ve sıvı hale getirip beyaz çikolatalı sosa ekleyip iyice karıştırın. Ilımaya başlayınca donmaya da başlayacak, bu yüzden matchalı katı da hazırladıktan sonra bunu yapın.

Pastanın tamamını kaplamak isterseniz ölçüyü en az iki katına çıkarın.

Entremetin Yapılışı

  1. Cember kalıbın tabanına dakuazı yerleştirip üzerini kalınca bir kat çilekli mus ile kaplayın. 
  2. Daha sonra çilekli jeli dolaptan alın ve streç filmden ayırıp musun üzerine yerleştirin. 
  3. Jelin üzerine hindistancevizi diskini bırakıp tekrar bir kat daha çilekli mus ile kaplayın. Dolaba kaldırın. (Matchalı tozu yapmaya bu aşamada başlayabilirsiniz.) 
  4. Matcha musu hazırladıktan sonra çilekli mus katının üzerini kaplayıp kalıbın tüm yüksekliğince yayın. Üzerinden spatula ile geçerek düzeltin. En az 2 saat dolapta dinlendirin. 
  5. Eğer pastanın tamamını glaze ile kaplayacaksanız pasta tamamen oturduktan sonra, en az 4 saat sonra, glazi hazırlayın. Glazein ılımasına yakın pastayı çemberden ayırın ve dolapta bekletin. Glaze oda sıcaklığına yaklaşmaya başlayınca pastanın üzerine dökün ve tamamını kaplayın. (Eğer donarsa biraz ısıtarak tekrar sıvı hale getirebilirsiniz ama kaynatırsanız jelatin özelliğini kaybeder. Bu yüzden sadece biraz, kısık ateşte ısıtın gerekirse, yeterli olacaktır. ) Eğer pastanın sadece üstüne bir kat glaze yapıp kenarları bırakacaksanız entremeti kalıptan çıkarmadan üzerini glaze ile kaplayın. (Böyle yapacaksanız çember kalıptan yarım cm kadar daha alçak bırakın matchalı mus katını.)
  6. Kekin oturması için en az 6 saat geçmesini bekleyin yemeden önce. 


Süt Kreması Hakkında


Süt Kreması ve Çilek soslu Kapkek
Selam! Umarım herkesin günü güzel geçiyordur. Bir süredir aklımda olan bir şeyi size de anlatmak istiyorum. Konumuz, başlıktan da anlaşılacağı üzere süt kremaları. Daha önce, bu konuda o zamana kadar edindiğim tecrübeler konusunda bir yazı yazmıştım falan eklemek istediğim birkaç şey var. Orayı düzeltmek yerine yeni post hazırlamak daha mantıklı geldi bana. Ben bu konuda bir eğitim almadım, bu yüzden yazdıklarım sadece kendi görüşüm ve tecrübelerimi içeriyor.

Sürekli bir şeyler pişirdiğimden piyasadaki bütün süt kreması markalarını denemiş olabilirim. Aslında içerik olarak hemen hepsi aynı olsa da bir şekilde kıvamları farklı oluyor. Tabi bu kıvam olayının kremayı ne için kullanacağınızla alakalı olarak önemli veya önemsiz.

28 Haziran 2015 Pazar

Meyveli Süper Kolay Milföy Tartlar


Bu milföy tartları yapması o kadar kolay ki 5 dakika sürmeden hazırlayıp, 20 dakika pişirme sonucu nefis tartlarınız oluyor. Tek ihtiyacınız olan milföy hamuru, biraz meyve, biraz tereyağ... Sıcakken dondurma ile de nefisler.

Milföy demişken, keşke piyasada tereyağ ile hazırlanmış milföyler de olsa. En son Migros'ta milföy alacakken Süperfresh tereyağlı milföy hamurunu gördüm, içindekilere bakınca %1 tereyağ kalanı tam hidrojenize bitkisel yağ :( Mesela keşke Pınar tereyağ ile yapsa milföyü. Zaten fiyatı şu an aynı kalitedeki diğer milföylerin 2-3 katı kadar, bare içeriği iyi olsaymış.


26 Haziran 2015 Cuma

Glutensiz Haşhaşlı Bol Çikolatalı Kek



Cloud Nine Patisseri var Galata'da. Çok tatlı bir yer, temiz ve lezzetli yiyecekleri var. Dışarda pasta-kek tarzı şeyler yemeyi sevmesem de gönül rahatlığıyla her ürünlerini yiyebileceğim bir yer. Tertemiz, kaliteli malzemelerle, her gün birbirinden tatlış şeyler yapıyorlar. Böyle emin konuşmamın sebebi kısa bir süre de olsa orda çalışmam. Çalışırken tadına baktığım sadece fıstık ezmeli browni idi o da fıstık ezmeli browni'yi sevdirdi bana. Geri kalan ürünlerin tadını biliyorum desem yalan olur ama hepsinin lezzetli olduğundan eminim çünkü hem çok kaliteli malzemelerle özene bezene hazırlıyorlar hem de zaten bir tatlının içinde neler olduğunu biliyorsanız tadını az çok kestirirsiniz. Tabi müşterilerden gelen %100 oranda olumlu yorumlar da var :) Eğer Istanbul'daysanız veya yakınlarda ziyaret etmeyi düşünüyorsanız mutlaka uğrayın.

Yine Cloud Nine'da yapılan bir kek vardı, unsuz çikolatalı haşhaşlı kek. Tadı hakkında en ufak bi fikrim olmasa da fikir olarak güzel gelirdi. Çok da zaman geçti üzerinden ama yaklaşık 3-4 ay önce denedim keki. Ne yazık ki kekimin ortası tamamen çöktü ve haşhaşlar dibinde birikti. Merengde sıkıntı yoktu, çökmesinin sebebini önce anlamadım. Daha önce haşhaşlı kek de yaptım çokça, haşhaşlar hiç çökmemişti.

Gel zaman git zaman, pişirme ile ilgili bir yazı okurken yaptığım hatayı fark ettim. Bu kekin hamuru normal keklerin hamurundan daha hafif olduğundan haşhaşlar çökmüş olabilirdi. Tıpkı damla çikolatalı kek yaptığınızda çikolataların tabana çökmesi gibi. Haşhaş konusuna çözüm bulmak için kekin yapısını değiştirmek zaten olmazdı o zaman haşhaşı değiştirsem dedim, robotta çeksem de daha ufak olsalar böylece ağır gelmeseler. Tabiki haşhaşlar robotta çekilmedi :D Kıyma makinesini denedim, ı ıh, orda da olmadı. Sonra aklıma dolapta öylece duran kahve değirmeni geldi. Denedim, toz duman etti haşhaşları, tam da istediğim gibi. Yalnız bi sorun daha vardı, ben geçen keki unsuz bademli ve çikolatalı kek ölçülerinde yapıp, badem yerine haşhaş eklemiştim. CloudNine'ın pasta şefi Ece'nin söylediği gibi. Bu sefer de ölçülerde de sıkıntı olmasın istediğim için geniş çaplı bir internet aramasından sonra tam da istediğim şeyi buldum. Bir site, hem de hem türkçe hem ingilizce içeriği olan bir site, tam da istediğim kekin tarifini yazmış. Hatta, ilk denemelerinde benimle aynı sorunu yaşamış, kek çökmüş, sonra elindeki tarifi daha dikkatli okuyunca anlamış nedenini. Hemen Gourmet Kitchen Tales'in tarifini uygulamaya koyuldum. Şanslıydım ölçüler zaten vardı, bir de denenmişti defalarca site sahibi tarafından. Sonra diğer tariflerine baktım ve sitesine de, fotoğraflarına da bayıldım. Size de tarifi burdan yazmak isterdim ama bunu tarifi aldığım siteye haksızlık olarak gördüğümden direkt olarak oraya yönlendirmeyi daha doğru buluyorum. Hem bu sayede siz de Gözde Durusoy'un müthiş sitesi ile tanışırsınız. Ben de zaten aynen tarifte anlatıldığı gibi yaptım ve elde ettiğim sonuç bu oldu.

Yalnız, bol miktarda haşhaş içerdiğinden ve bu haşhaşlar ezilmiş olduğundan yoğun bi haşhaş aroması var bu yüzden hafiften baharatlı gelebilir.

Glutensiz beslenmeye özen gösteriyorsanız badem unu yerine değişik bir alterntif olabilir.

Benim kullandığım kalıp biraz genişçeydi, siz daha dar baton bi kek kalıbı kullanırsanız benimki gibi yayvan da olmaz :)

Tarifi için Gözde Durusoy'un hayran kaldığım sitesine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 

Aynen dediği gibi yapıp çırpılmamış krema ile yedik, mis.

20 Haziran 2015 Cumartesi

Orman Meyveli Galette Tarifi ve Taşınmak


Taşındık. Birkaç gündür canım çıktı, hatta ailecek canımız çıktı. Toplanması bi dert, taşıması bi dert, yerleşmesi apayrı dert bu taşınma işinin. En son evime taşındığımda kolilerin %90'ını 2 ay boyunca açmadım, hiç de ihtiyaç duymadım. Ne kadar çok gereksiz eşyam varmış siz düşünün. Ne diye biriktiriyorsak onca şeyi... Eminim sizlerin de benim gibi alınıp belki bir kere bile kullanılmadan/giyilmeden öylece duran onlarca eşyası, kıyafeti vardır. Üstelik de çoğunu hiç ihiyacımız yokken alıyoruz. Üstüne bir de resmen çöp biriktirmişim, 10 yıllık pantolonlarım duruyordu.
Geçen yıl kendi evimden annemlerin yanına taşınmamla eski hayatımdan biraz uzak kaldım çünkü annemlerin evi şehrin merkezine biraz uzaktı. Eskiden avm evimin dibindeydi ve canım sıkılsa gider bir şeyler alırdım. Üşengecin önde gideni olduğumdan, aile evine geldiğimden beri 45-50 dakkalık yolu gözümde büyütüp boş boş mağaza dolaşma işini bitirdim. Bütün kış boyunca ne bir çift bot, ne bir palto ne de bir kazak aldım. Hatta sanırım tişört bile almadım. Avm'ye işim düştüğünde de bir sürü palto, kaban vs beğenip denememe rağmen kendimi zorladım ve almadım. Kasadan döndüğüm zamanlar oldu, aşk yaşadığım paltolar oldu ki tam bir palto delisiyim, yine de engel oldum kendime. Bundan sonra da böyle devam etmeyi planlıyorum. Çünkü her seferinde, taşınırken boş boşuna kullanmadığım, sonrasında çöpe giden eşyaları taşıdım.  Neyse ki sonunda hepsinden kurtuldum, kaç torba kıyafet attım bilmiyorum. En başında "Ya acaba atmasam mı? Kullanır mıyım ki? Lazım olur mu ki?" düşürken, bir süre sonra neredeyse kullandığım eşyaları bile atacaktım, öyle rahatlatıyor. Öyle işte, bu kısmın galette tarifi ile alası yok. 


Galetteye şimdi geliyorum. Fıstıklı franjipandan incecik bir kat üstüne bol orman meyvesi ve en altta ağızda dağılan, tereyağlı bir taban. Bu arada denemediyseniz aklınızda olsun, çilek, ahudusu gibi meyvelerle antep fıstığı çok yakışıyor; vişne ile de badem.

17 Haziran 2015 Çarşamba

Beyaz Çikolatalı Pikan Cevizli Kurabiye


Güya sabah erken kalkıp eşya toplayacağım, taşınma günü geldi çattı ben hala uykumu bile düzene sokamadım. Game of Thrones sezon finali verdi, yarın Poyraz da verecek. Zaten Sherlock'u hala çok özlüyorum, kimbilir ne zaman başlayacak. Doctor Who'nun bütün bölümleri tabi ki çoktan bitti. Keşke Carnivale'yi çekmeye devam etseler :( Battlestar Galactica mı izlesem tekrar? Derken baktım ki uyuyabilecek gibi zaten değilim, dizi de bulamıyorum izleyecek bare yazacağım yazacağım diyip, hep ertelediğim bi tarifi yazmaya karar verdim.

Beyaz çikolatalı ve cevizli kurabiye. Hah! Ceviz diyince surat ekşitenler oldu mu? Ben de cevizi kendi başına seven biri değilim ama bazen, bir tatlının içinde iyi bir eşleştirme ile harika olabiliyor. Mesela cevizli baklava di mi? Veya... Havuçlu cevizli kek? Elmalı pay? Bunlar hemen hepimizin sevdiği birleşimler. Bence beyaz çikolatayla beraber cevizi kurabiyenin içinde çok seveceksiniz. Ben çok sevdim.


Bu arada ben pikan cevizi kullandım, ondan vardı evde o yüzden açıkçası özellikle almadım. Her ikisi de olur ama pikan cevizi bulabiliyorsanız daha güzel oluyor. Daha sonra normal cevizle denediğimde sanki pikan cevizi ile yaptıklarım daha lezzetli geldi bana. Belki de psikolojiktir, bilemiyorum. Kısaca her ikisi de olur.

Kurabiye hamurunuzu bir gün önceden hazırlayıp, ertesi gün pişirirseniz harika olur. Aynı gün yapmak istiyorsanız da 1-2 saat dolapta bekletin en azından.
Çikolataları ben hamura katıyorum, beyaz çikolata karamelize olunca dhaa çok hoşuma gidiyor ama isterseniz piştikten sonra kurabiyeler hala yumuşak ve sıcakken üzerlerine batırabilirsiniz.

14 Haziran 2015 Pazar

Mille feuille - Milföy Pasta


*** Gelen bir çok yorumdan anladığım kadarıyla krema kısmında malzeme listesinde bir sorun olmuş. Benim bilgisayarımda defalarca kontrol etmeme rağmen düzgün görüntülendiğinden en sonunda telefondan giriş yapmayı akıl ederek gördüm ki bi gariplik var. Yayını taslak haline alıp tekrar yazdım. Umarım bu sefer doğru düzgün görüntülenir. (Annemin ve kardeşimin bilgisayarından kontrol de ettim bu sefer.) Olur da bi gariplik görürseniz lütfen bildirin bana. ***

Küçüklükten aklımda kalan şeylerden biri annemin milföy hamuru ile yaptığı puf puf börekler, peynirli çıtırlar... Eh, bir pasta delisi olarak favorim tuzlu hamur işleri olmasa da o milföy börekleri nasıl severdim tarifi yok. Bu börekleri güzel yapan kısım annemin milföyü de kendi hazırlamasıydı. Öyle dondurlulmuş hamur almak yok, kendisi sabahlara kadar uğraşır tereyağı ile yapardı margarinli olmasın diye. Sonra da o hamurla çıtır çıtır yiyecekler... Benim için milföy annemin o tuzlu tarifleriydi. Zaten "kuru pasta" denen pastane zımbırtılarından hiç hoşlanmadığım için eğer dışardan bir şey alınacaksa bu ancak ve ancak Gaziantep'teki en sevdiğim yerlerden biri olan Orkide Pastanesi'nden aldığımız "yaş pastalar" olurdu. Eğer siz de benim gibiyseniz tek başına bütün bir pasta bitirmenin ne demek olduğunu bilirsiniz. Napıym, seviyorum. Ben ilk çilekli milföyü de orda yemiş ve çok sevmiştim. O kremayı nasıl yaptıklarını merak eder dururdum hep, meğer tozdan çırpma pastacı kremasıymış haha.


Evde ilk milföy denememi de geçen sene yaptım ve tabi yine annemin yardımı ile. Yine börek yaptık o hamurla. Siz de kendiniz yapmak isterseniz tarifi aldığım sitenin linkini paylaşacağım. Yok ben bunla uğraşamam derseniz ki haklısınız da o zaman marketlerin dondurulmuş ürünler satılan reyonlarındaki milföy hamuru işinizi görür.

13 Haziran 2015 Cumartesi

Muzlu ve Süt Reçelli Kremalı Pay


  

Banana Cream Pie. Pinterestte göre göre artık rüyalarıma giriyordu bi ara ama ben neden bilmiyorum pay yapmaya çok üşenen bir insanım. O kadar zamandır yapayım yapayım dedim, bugüne denk geldi. 


Yerken böyle kendimden geçtiğim şeyler nadir oluyor, çoğu zaman kendi yaptıklarımı dahi yeterince herkes bayıla bayıla yemesine rağmen beğenmem bir bahane bulurum, daha güzelini yapmaya çalışırım ama bunu yerken tek düşünebildiğim bir dilim daha yemekti. Ki ben ne karamel ne de süt reçeli seven bi insanım, sevmem de değil ama aramam diyelim ama inanın muzlu kremalı payla süt reçeli veya karamel mükemmele yakın oluyor. Bir dahaki sefere süt kremasından önce bir kat da çikolatalı ganaj dökeceğim bakalım nasıl olacak :)

Bir de paylar sanki daha kışlık tatlılar gibi geliyor bana çünkü ben meyveli payları ılık ılık yemeyi seviyorum ama bu muzlu ve süt karamelli pay veya tart, ne demek isterseniz, tam yazlık. Hafif ve çok çok çok lezzetli. 


8 Haziran 2015 Pazartesi

Kayısılı Puff Tartlar (Milföy Tartları)



Bir süredir ara ara yaptığım bir tarif bu. Hem çok lezzetli oluyor hem de pratik bir tarif. Milföy hamuru, pastacı kreması ve biraz meyve ile harika bir sonuç çıkıyor.