1 Şubat 2015 Pazar

Merengli Çilekli Pasta

Merengli Çilekli Pasta Tarifi 



Son zamanlarda bir şeyler yapmaktan o kadar yoruldum ki artık yorgun düşüp hastalandım. Bir şeyler dediğim de çikolata. Hah, tabi ki sıfırdan çikolata yapmıyorum henüz ama belki o da olur ilerde haha. Öyle kendi kendime evde denediğim bir çikolata o kadar beğenildi ki bir sürü arkadaşım istedi. Birine tamam diyince diğerlerine de hayır diyemedim ve 1 haftadır falan çikolata temperlemekle uğraşıyorum. Aslında çok da zevkli ama yoruyor, çünkü klasik usül temperleme ile yapınca illa ki fiziksel güç kullanmak gerekiyor. Dolguları da kendim yapıyorum, karameldi marshmellow kremalıydı falan derken en son günler artık uyanır uyanmaz akşamdan yaptığım çikolatalara koşuyordum artık kontrol için. 

Annem de alışık değil kadıncağız beni bu kadar bir şeyle uğraşırken görmeye, sürekli yardım etmek istedi ama tabi olmuyor 2 kişi. Neyse, hastalandım derken grip, soğuk algınlığı gibi bir şey değil, vücudum halsiz düştü, anneme göre yüzüm soldu :D En son siparişi de yolladıktan sonra biraz kenara çekildim instagramdan da duyurup, buna rağmen şubat beni bekler. 



Çikolatalardan dolayı kenara çekilince sonunda güzel bir pasta da yaptım yani yine de. Aklımda ne zamandır merengli pasta yapmak vardı, dün yaptım sonunda. Dün yaptım, sabah fotoğrafladıktan sonra kestik ve şu an bir dilim bile yok. 

Bir de benim annem dışında diğer herkesin çok gıcık olduğu bir huyum var, bir şeyi geceden yaptıysam ben onu sabah kendim ilk kesip fotoğraflayana kadar kimseye dokundurtmuyorum. Napayım yahu, o kadar emek veriyorum fotoğraflamadan da bitsin istemiyorum. Annem de tek destekçim, kimseye elletmiyor, saklıyor falan canımın içi, babama veya kardeşlerime kızıyor ellemesinler diye.  Neyse, artık alıştılar biraz neyse ki de eskisi kadar sıkıntı olmuyor. 




Dün yaptım her şeyi, bugün de fotoğrafladım. Bir an önce de merengli çilekli pasta tarifini yazmak istedim hazır marketlerde mevsimi olmasa da çilekler varken. Tabi illa çilek kullanmaya gerek yok merengli pasta yapmak için, frambuaz, böğürtlen, yabanmersini gibi diğer orman meyveleri de harika olur varsa dondurucuda veya marketlerde. Hatta sadece krema ile de harika olur merengli pasta. 

Ben size verdiğim ölçüyü küçük kalıplarda kullandığım için mereng kısmı çok şişti, aslında bu kadar şişsin istememiştim ama siz 20-24 cm çaplı kalıplarla yaparsanız gayet güzel 2 katınız olur. 4 katlı yapmak için malzemeleri 2 katına çıkarabilirsiniz. 

Ben üstüne pasta kreması sürmedim, bu yüzden pastacı kremam biraz arttı. Onu da güzelce sarıp dolaba koydum, 2-3 gün içinde illa bir şeyler yaparım zaten. Tabi artmasında kalıbımın küçük olmasının da etkisi oldu, büyük kalıpla artmazdı çok. Olur da sizde de artarsa 3-4 gün dolapta saklayabilirsiniz. Üzerini streç filmle kaplayın ki kabuk oluşmasın. Daha sonra pankek arasına, tartlara, eklerlere doldurabilirsiniz bu kremayı. 

Keklere gelince, yöntem şöyle. Kek olan katmanları yumurta sarıları ile hazırlayıp yumuşacık bir sarı kek hamuru yapıyoruz, üstü için de mereng hazırlayıp bu keklerin üzerine sürüp fırına veriyoruz. 


Ben sarı keki zaten çok seviyorum, tereyağlı mis gibi yumuşacık bir kek. Özellikle çikolatalı krema ile çok uyumlu. Mereng ile birleşince de çilek ve sade krema ile mükemmel oldu. Merengle aram pek yoktu çünkü yumurta kokusundna nefret ederim ve yumurta kokusu olmasa bile varmış gibi gelir bana hep ama artık. Zaten çok yaptığım bir şey de değil, bu 2. sefer yapışım. İlki eton mess içindi. Dışarda bir şekilde yediklerimi de hiç sevemedim ama kendi yaptıklarım daha bir içime sindi. Vanilyalı, üzeri kızarmış mereng artık en sevdiğim şeylerden biri oldu. Vanilya varsa lütfen merenge ekleyin siz de. 



Kullandığınız yumurtaların oda sıcaklığında olması, sütün ılık olması ve tereyağın da oda sıcaklığında ve yumuşak olması kekler için çok önemli. 

Mereng için yumurta beyazlarına sarıları gelmeden ayırmak, minicik bir damla bile su ile temas ettirmemek, kabın temiz ve kuru olması ve şekerin çırpılarak iyice yedirilmesi çok önemli. Yalnız dikkat edin aşırı çırparsanız da çökmeye başlıyor. İyi ayarlamak gerek. 

Pasta kremasını her zaman bir gün önceden yapmanızı tavsiye ederim, daha yoğun ve oturaklı bir krema oluyor. Ama artık çok geç ise, ya sabahtan yapın ya da en az 3 saat dolapta soğutun ve kullanmadan önce çırpın. 

Merengli Çilekli Pasta



Bunlara ihtiyacınız olacak:

Yarım kilo kadar temizlenmiş çilek, pudra şekeri
1 ölçü önceden hazırlayıp soğuttuğunuz pastacı kreması (tarifi aşağıda)
1 ölçü tereyağlı sarı kek hamuru (tarifi aşağıda)
1 ölçü mereng hamuru (tarifi aşağıda)
2 adet 20-24 cm çapında çember kalıp
Pişirme kağıdı

Önce pastacı kremasını yapıp, kekler hazır olana kadar en az 3 saat dinlendirin. Bir gün önceden yaparsanız daha iyi olur. 

Pastacı Kreması

4 yumurta sarısı
500 ml süt
50 gram nişasta (6 yemek kaşığı)
75 gr toz şeker (yaklaşık 5 yemek kaşığı)
2 yemek kaşığı tereyağ

Yumurta sarılarını şekerin yarısı ile çırpın. Rengi açıldıktan sonra nişastayı ekleyin ve 1 dakika kadar daha çırpın ve pürüzsüz bir hal almasını sağlayın.
Süte şekerin kalan yarısını ilave edip, karıştırarak ısıtın. 
Süt ısınınca, sütten 1 kaşık yumurtalı karışıma ekleyin ve karıştırın. Bu işlemi 4-5 kez tekrarlayarak yumurta sarılarını ılıtın. Yumurta sarılarını ocaktan aldığınız tencereye yavaş yavaş ekleyin, ekleme sırasında karıştırmaya devam edin. 
Tencereyi tekrar ocağa alın ve muhallebi kıvamı alınca ocaktan alıp tereyağını ilave edin. 
Düşük devirde çırparak kremayı soğutun. Daha sonra bir kaba alıp, streç filmle sarın ve dolaba kaldırıp ertesi gün kullanmadan önce çırpıp pürüzsüz bir kıvam almasını sağlayın. 

Yumurtaların sarı ve beyazlarını dikkatlice ayırıp, beyazların üzerini kapatıp oda ısısında siz keki hazırlayana kadar yaklaşık yarım saat dinlendirin.

Tereyağlı sarı kek katları

4 büyük boy yumurtanın sarısı  (oda sıcaklığında)
1 su bardağı un (100gr)
1 çay kaşığı kabartma tozu
1/4 çay kaşığı deniz tuzu
1/2 su bardağı yumuşak tereyağ (110-115 gr)
1/2 su bardağı toz şeker (100 gr)
1/4 su bardağı ılık süt (60 ml)
vanilya

Yumurtaların sarı ve beyazlarını dikkatlice ayırıp, beyazların üzerini kapatıp oda ısısında siz keki hazırlayana kadar yaklaşık yarım saat dinlendirin.

2 adet kelepçeli kalıbın dibine pişirme kağıdı serip, kenarlarını tereyağ ile yağlayın ve un serpin. 

Tereyağını 1 dakika kadar orta devirde çırpıp kremala gibi pürüzsüz bir kıvam almasını sağlayın, şekeri ekleyip 2 dakika daha yüksek devirde çırpıp daha pofuduk ama yine pürüzsüz bir kıvam haline gelinceye kadar çırpın. 
Yumurta sarılarını teker teker ekleyin ve her seferinde iyice karışana kadar çırpın. 
Un, tuz ve kabartma tozunu bir tabağa eleyin. Daha sonra un ve sütü kısım kısım beraber ekleyin. Yani biraz un, biraz süt şeklinde. Pürüzsüz bir kıvam alana kadar her zaman orta devirde karıştırın. 
Hamuru iki kalıba paylaştırıp üzerlerini düzeltin ve siz merengleri hazırlayana kadar bekletin. 

Mereng katmanları

4 yumurta beyazı
1çay kaşığı krem tartar veya tuz
1/3 su bardağı toz şeker (65 gr)
vanilye ekstresi/aroması

4 yumurta beyazını çırpmaya başlayın ve köpürmeye başlayınca krem tartarı ekleyip kar gibi olana kadar çırpın. Kalıbı ters cevirdiğinizde dökülmeyecek kadar sertleşip, katılaşacak. Daha sonra şekeri kaşık kaşık ekleyerek ve çırpmayı hiç bırakmayarak şeker bitene kadar yüksek devirde çırpın. Her kaşık şekerden sonra en az 45 saniye kadar çırpmayı es geçmeyin. Şeker bitince vanilyayı ekleyin ve 1 dakika kadar daha çırpın.

Merengi kek hamurlarının üstüne bölüştürüp yayın. 

180C fırında, 25-30 dakika kadar pişirip fırından alın, soğumaya bırakın. 


Merengli Çilekli Pastanın yapılışı

Fırından alıp soğuttuğunuz kekleri kağıttan ve kalıptan ayırıp bir tabağa alın. İlk kata mümkünse bir krema torbası ile pastacı kremanızdan kekin kenarlarından yaklaşık yarım santim içeride olacak şekilde sıkın ve üzerine dilimlenmiş çilekleri dizin. Çileklerin üzerine 2 kaşık kadar krema dökün ve yayın. Dah asonra ikinci kek katını yerleştirin ve isterseniz üzerine krema sürün ve çilekleri dizin ya da krema sürmek istemezseniz çilek ve pudra şekeri ile süsleyin. 
Dolapta en az 2-3 saat dinlendirin. 

16 yorum:

  1. En sevdiğim bloglardan! O kadar güzel fotoğraflamışsın ki insanın kalkıp yapası geliyor.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, çok şık, zarif ve eminim çok lezzetli

    YanıtlaSil
  3. merhaba. tariflerinizde mısır nişastası mı kullanıyorsunuz yoksa buğday nişastası mı?

    YanıtlaSil
  4. tablo gibi yaa sanat eseri gibi görünüyo ellerinize sağlık.. denemeyi denemek isterim.)

    YanıtlaSil
  5. selam,
    elinize sağlık harika gözüküyor,mereng için verdiğiniz tarifteki krem tartar çay kaşığı mı tatlı kaşığı mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemek kaşığıydı ama direkt ölçüsü 1 çay kaşığına denk, onu yazdım tekrar. yani kullanmanız gereken miktar 1 çay kaşığı.

      Sil
  6. Kek kalıbınız kaç cm kek hamuru çok az oldu ikiye bolemedim ve hiç kabarmadı çok da dikkatli yaptım her adımı uyguladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kalıbım 13 cm çaplı ama ben yarım ölçü yaptım tarifi. Kekin kabarmaması için aslında çok bir sebep yok, komplike bir şey değil. :( fırın ayarından falan olabilir mi? daha önce bu keki instagramdan yapan çok kişi oldu, kimse de bi sorun çıkmadı. Eğer kek kalıbınız çok büyük değilse 20 -24 cm aralığındaki kalıplar için çok uygun.

      Sil
    2. Benim kalıbım 13 cm çaplı ama ben yarım ölçü yaptım tarifi. Kekin kabarmaması için aslında çok bir sebep yok, komplike bir şey değil. :( fırın ayarından falan olabilir mi? daha önce bu keki instagramdan yapan çok kişi oldu, kimse de bi sorun çıkmadı. Eğer kek kalıbınız çok büyük değilse 20 -24 cm aralığındaki kalıplar için çok uygun.

      Sil
  7. Gunaydin benim ki 24cmlik ama ikiye bölecek kadar hamur olmadı acaba kıvamı normal kekler gibi akışkan bir kıvam mi benim ki biraz daha yoğun bir kıvam oldu ve iki kalıba yetecek miktarda hamur cikmadi. Bugün bir tane daha yapacağım onun için soruyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman isterseniz ya iki ölçü yapın, ya da 1.5 ölçü. Evet kıvamı tereyağdan dolayı biraz koyu, çok akışkan değil. şaşırdım açıkçası sizde öyle sorun olmasına.

      bana kekin fotoğrafını mail olarak yollamanız mümkün mü? Acaba merenginizden dolayı mı kabarmadı? onun kıvamı nasıldı?

      Sil
  8. Dilekciğim pardon yanlışlıkla merengsiz demişim, tarifin aynısını yapıp şeker hamuruyla kaplayayım mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mereng üst kata yapmazsanız olur tabi :)

      Sil