15 Şubat 2015 Pazar

Kolay, Minik Tortilla Pizzalar



Kolay Pizza.
Mini Pizza.
Tortilla Pizza
Ay ne güzel Pizza.
Ne derseniz deyin, hatta isterseniz pizza sevmeyin benim gibi, bu minik ve kolayca yapılan ama çook lezzetli ve sevimli pizzalara bayılacaksınız. Garanti veriyorum ya. Neden veriyorum bilmiyorum, heralde ben çok sevdim diye.



Ben pizza insanı değilim, ben hamburger severim. En sevdiğim yemek heralde iyisinden bir çizburgerdir. Bol soğanlı, peynirli, of. Pizza bana çok karışık ve yağlı gelir, hamurunun kokusu ve tadı rahatsız eder. Bunun sebebi de bence doğru düzgün pizza yapan yer bulamamam bu yüzden nadir pizza yerim, düzgün ince hamurlu kaliteli malzeme ile yapan yer bulursam. Şöyle bir şey var, kaliteli malzeme derken illa bir pizzaya 40-50 lira veririm demiyorum, öylelerinin de yenmeyecekleri var sırf mekanın adından dolayı o kadar fiyata satıp. Aman neyse, asıl önemli olan konuya geliyorum o da bu miniş pizzalar. Ben bunları çok sevdim, bence siz de çok seversiniz.

Burda, lavaş aldığımız bir yer var, o lavaşla arada bonfile dürüm falan yaparız, arada içine peynir ve karamelize soğanla dürüm, arada öyle kahvaltıda yeriz falan filan. Babam en son bunu yanlış almış, şu plastik tarz olanlar var ya, markalı oluyorlar genelde. Ne çiğneniyor ne bi tadı var, onların uno marka olanından almış. Haliyle yiyen olmadı evde. O lavaşlar kalınca dedim ki şunlarla bir şey yapayım. Kaçtır da aklımda evde margarita pizza yapmak vardı hamur mayalayıp ama tabi ben onu deneyene kadar ve düzgün bir tarif bulana kadar daha ne kadar zaman geçer bilmiyorum.  En son aklıma bu tortilla pizzalar geldi.



Kolay Tortilla Pizza

Başlığı yeniden attım ki moda gireyim.

Ben 2 çeşit yaptım. Biri margarita, biri ıspanaklı.

Tortilla ekmeklerini tavada kurutmak önemli. Alt kısmın çıtır çıtır olmasını sağlıyor. Direkt fırına atarsanız yumuşacık bir şey çıkar.

Tortilla seçimi size kalmış, gayet de tambuğday veya kepek tortilla kullanabilirsiniz. Glutensiz Tortilla tarzı ekmekler var, onlar da olur.

Peynir kısmı önemli. Ben kaşar sevmediğim için mozarella ve parmesan karışık kullandım. Ispanaklı olanlara keçi Peyniri serpiştirdim. Siz Kaşar seviyorsanız illa mozarella olacak değil ya, adı üstünde kolay pizza bu. Ne varsa onla.

Pizza sosu. Hah. Burda çok basit bir pizza sosu hazırlamanız bile yeterli olacak. Domates ve sarımsak ihtiyacınız olan tek şey. Daha zengin lezzetli olsun isterseniz soğan ve baharatlardan faydalanabilirsiniz veya daha pratik olması için hazır sos seviyorsanız o da olur.

Malzeme: Ne seviyorsanız, dolapta ne varsa pizza üzerine gidecek. Sadece çok kalın doğramayın ki biber falan koyacaksanız pişme süresi uzamasın veya onlar sert kalmasın.

Ekipman: Ben domatesli pizzaları biraz daha büyük yaptım, tortillaları kase ile kestim. Kalan kısımları da kupa ile. Siz bu kesme işlemini kurabiye kesici ile falan yapabilirsiniz o boyutlarda varsa. Bir de fırın, tava, pişirme kağıdı ve tepsi lazım.
Domates sosu için blendır veya domatesleri önceden çekmek için doğrayıcı.

Bu kadar şey yazmışsın, nerde bunun kolaylığı demeyin. Bunları yapmadan önce aklınızda olsun ki eliniz ayağınıza dolaşıp, ekipman aramayın diye yazdım.

Hadi Başlayalım.

Önce domates sosunu yapın, soğumaya bırakın. Sonra malzemelerinizi hazırlayın. Doğranacakları doğrayın. Peyniri rendeleyin.

Domates sosu soğurken tortillaları kesin ve tavada her tarafını 1-2 dakka orta ateşte biraz kurutun.


Kolay, Minik Tortilla Pizzalar

Domates Sos

2 yemek kaşığı zeytin yağı
5-6 domates
4-5 diş sarımsak
1 yemek kaşığı tereyağ
1 orta boy soğan
1 tatlı kaşığı toz şeker
Eklemek isterseniz kekik, fesleğen
tuz

Domatesleri küçük küçük doğrayın veya rendeleyin. Soğanı küçük küçük doğrayın ve zeytinyağı ile öldürün. Sarımsağı ve baharatları ekleyin ve bir dakika pişirdikten sonra domatesi, tuzu ve şekeri ekleyin. 2-3 dakika piştikten sonra suyu buharlaşmadan blendır ile malzemeleri püre haline getirin. Önce orta ateşte7-8 dakika kadar pişirin. Suyu buharlaşmaya başlayınca, altını iyice kısın ve tereyağı ekleyip karıştırın. 5-10 dakika da bu şekilde, arada karıştırarak pişirin. Suyu buharlaşmış, yoğun bir domates sos elde edeceksiniz.

Blendır kısmı pürüzsüz olması için önemli.



Pizzaların Yapılışı

Tortillalardan muffin tepsinize sığacak çapda daireler kesin. Ben büyük parçalar için kase, küçükler için de kupa ağzı kullandım. (küçükler yaklaşık 7-8 cm, büyükler 12 cm çapındalardı)


Tortilla parçalarını tavada 1-2 dakika çevirerek kurutun. Muffin tepsisine sığacak kadar olanları muffin tepsisine fotoğraftaki gibi yerleştirin.


Üzerlerine domates sosu sürün.
Peynirleri serpiştirin. Malzemeleri ekleyin ve en son üzerine yine biraz peynir serpiştirin. 200C fırında 15-20 dakika kadar peynirler kızarıp, malzemeler de pişene kadar pişirin.








3 yorum:

  1. Harika görünüyorlar denemem lazım teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık eldeki malzemelerle basit ama gayet lezzetli sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Mamma mia pizza yi bi deneyin derim.Zekeriyaköy de var ancak sahibi yurtdisiyla alakasi olmadigini söylemesine rağmen yurtdisinda yedigimle hemen hemen ayniydi.ince ve kocaman bir tekerlek gibi :)

    YanıtlaSil