25 Ocak 2015 Pazar

Mükemmel, Yumuşak, Pofuduk Pandispanya



Bu Pandispanyanın tarifini instagramdan o kadar çok soran oldu ki aslında yazmayacaktım ama sırf bu yüzden yazıyorum. Yazmayacaktım çünkü çok hakim olduğum bir konu değil pandispanya ve hataya açık. Bu yüzden, ben yaptığım gibi anlatacağım direkt, her yapışımda aynı sonucu alıyorum.

Eğer nemli, yumuşacık, lezzetli bir pandispanya tarifi arıyorsanız bu pandispanya tarifi işinizi yüksek ihtimalle görür.



4 fincan un, 4 fincan şeker pandispanyasından daha yumuşak ve nemli yapısı oluyor ama dayanıklı da bir kek çıkıyor ortaya.


Sadece adımlara ve ölçülere uyarak yaptığınız sürece güzel bir sonuç alıyorsunuz.

Bir boy hamur 20-22 cm çaplı 1 kalıp için uygun.  Streç film ile kaplayıp, dolapta 5 güne kadar saklayabilirsiniz. Hamuru ikiye bölüp iki ayrı 13-15cmlik kalıplarda pişirebilirsiniz.

Mükemmel, Yumuşak, Pofuduk Pandispanya Tarifi


4 büyük boy yumurta
3/4 bardak toz şeker (150gr)
1/2 bardak un (70gr)
1/2 bardak nişasta (65gr)
1 tutam tuz veya kremtartar
1 çay kaşığı vanilya ekstresi

Fırını 175C'ye ayarlayın.
Kalıbın tabanını pişirme kağıdı ile kaplayın. Kenarlarını tereyağ ile yağlayın.

Un ve nişastayı bir kaba eleyin. 

Yumurta beyazlarını sarılarından dikkatlice ayırın ve ayrı bir kaba alın.

Yumurta sarılarına vanilya ekstresini ekleyin ve karıştırın. Toz şekerin yarısını ekleyip iyice beyazlaşıp kabarana kadar çırpın.

Yumurta beyazlarını bir tutam tuz veya krem tartar ile rengi beyazlayana ve kar gibi olana kadar çırpın. Katılaşınca içine şekerin kalan yarısını kaşık kaşık ekleyerek ve mereng kıvamı alana kadar yüksek devide çırpın. Burda dikkatli olmak lazım, eğer fazla çırparsanız bu sefer çöker.

Yumurta beyazlarına yumurta sarılarını alt üst ederek yedirin. Daha sonra un ve nişasta karışımını yumurtalara 3 kerede ekleyerek ve bir spatula veya kaşıkla alt üst ederek yedirin. Karışım pürüzsüz olduktan sonra karıştırmayı bırakın.

Pandispanyayı kalıba boşaltın ve 175C fırında 30-40 dakika arası kontrollü pişirin.

Fırından alınca, kalıbın kenarlarından keki bir bıçak yardımı ile ayırın. Kalıptan çıkarın ve ılıtın.

Orijinal Tarif Nick Malgieri'ye ait. 
Tarifini verdiğim pandispanya ile hazırladığım çilekli doğum günü pastası.






22 yorum:

  1. Mükemmel görünüyor ellerine sağlık. Ben hiç cesaret edip yapamadım pandispanya. Ama bu tarifle deniycem mutlaka. Eminim çok lezzetli oluyordur.

    YanıtlaSil
  2. hocam, ortası tepe gibi kabarmaması için önerilerinizi bekliyorum :)
    Bu pasta tarifin mükkemmel görünüyor, içinde kabartma tozu olmayışı (instagramda verdiğin yumrtalar kabartılınca gerek kalmıyor cevabından biliyorum) süper.
    çünkü kabartma tozu karbonat biraz fazla olsun dişlerimde pürüz yapıp gün boyu rahatsız ediyor beni =)
    tarifi deneyeceğim inşallah.
    Vanilya ekstresi derken? bildiğimiz vanilin değil dimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vanilin değil ya :( Vanilya ekstresini satın alabilirsin de kendin yapabilirsin de. Cafe fernando'da anlatmıştı cenk sönmezsoy, bir bak istersen. Vanilya Özütü diye aratıver google'da çıkar.

      Ortası kabarmaması için ben fırını düşük tutuyorum, çünkü sanırım benim fırınım fazla ısıtıyor. 160C de yapınca bende bir sıkıntı olmuyor, belki sende de öyledir bi dene istersen. :*

      Sil
    2. Karışımı kalıba döktükten sonra ortadan kenarlara doğru çekerseniz ortadan kabarmasını önlersiniz. Okuyunca paylaşmak istedim. Sevgiler

      Sil
    3. Karışımı kalıba döktükten sonra ortadan kenarlara doğru çekerseniz ortadan kabarmasını önlersiniz. Okuyunca paylaşmak istedim. Sevgiler

      Sil
  3. Bir de bu tarifi deneyim, ben klasik 4+4 tarifini kullanıyordum. Pasta da nefis görünüyor. Elinize sağlık, sevgiler. http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, kolaylıklar dilerim. sevgiler.

      Sil
    2. Kabartma tozu kullanmamissiniz ilgimi cekti cok tarif okuyorumda 😀 hic ilave edilmiyormu

      Sil
  4. tarıfınızı deneyecegım kremanızında tarıfını verebılırmısınız ?

    YanıtlaSil
  5. kabartma tozu yok mu ? olmadığı halde mi bu kadar kabarmış :) tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yumurta akını kabarttıp yaptığınız için kabartma tozuna erek yok. krema tarifi için : http://bulutagaci.blogspot.com.tr/2015/02/merengli-cilekli-pasta.html#more aynı kremayı yaptım.

      Sil
  6. Hemen denenecekler listeme eklendi teşekkürler:-)

    YanıtlaSil
  7. İnstagram da sizi beğeni ile takip ediyorum fakat blogunuzu ziyaret etmek bu güne kısmet oldu. Sade, yalın, samimi bir blogunuz var. Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  8. Kabartma tozu olmadan denemeye cesaret edememistim,sizde gorunce aklima yatti,ben de boyle yapacagim.Ellerinize saglik,sahane..💕💕

    YanıtlaSil
  9. bu pandispanya tarifini kakaolu nasıl yapabilirim?

    YanıtlaSil
  10. Kullandığınız su bardağı kaç ml lik?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. American cup hacminde. 236 ml'ye denk geliyor.

      Sil
  11. Bu pastanın tarifini alabilirmiyim rica etsem 💚💚

    YanıtlaSil
  12. Bu pastanın tarifini alabilirmiyim rica etsem 💚💚

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,pandispanya yaparken çok yaşadığım bir şey var.yumurta akını diğer harca katlayarak karıştırırken beyazların kesik kesik olması,zor karışması sanki yumurta akı kuru gibi.bunun olmaması icin yumurta akını az çırpmakmı lazım acaba stand mixerde yaklaşık kaç dakika çırpmalı ve hangi hızda?birde çilekli şifon kekteki un miktarı kaç gr acaba?sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,ikinci kez yaptım ama ilki daha iyi olmuştu.kalıbın boyunca kabaran pandispanya fırından çıktıktan beş dakka sonra söndü.üzeri kabuk gibi kırıldı ama yumuşaktı yinede.sizce sonmesinin nedeni ne olabilir

    YanıtlaSil
  15. Bunu normal su bardağı ölçüsüyle yapmıyor muyuz dilek hanım?

    YanıtlaSil