25 Aralık 2014 Perşembe

Tahinli ve Cevizli Kartopu Kurabiyeleri



Tahin pekmezi küçükken nasıl sevmemişim anlayamıyorum. Tahin yahu, dünyanın en lezzetli şeylerinden biri :D Neyse ki artık kendimi bu lezzetten mahrum bırakmıyorum.

Tahinli kurabiyeyi biz küçükken annem yapardı ama ben "ıyy tahin, ıyy pekmez" kafasında olduğum için tahinli kurabiyenin yanından bile geçmezdim. Hazır tahin de yemeye başlamışken son yıllarda bol bol da tahinli tarifler deniyorum. Tahinli sufle, tahinli kek var daha sırada. Bu kurabiyeler tahinli ve cevizli. İçinde yumurta ve kabartma tozu olmadığı için ağızda dağılıyor. Zaten ahinli cevizli kurabiye tarifi için pek de öyle teferruatlı malzemeye, zahmete gerek yok. Oldukça kolay bir kurabiye tarifi.

Üst kısmı un kurabiyesi gibi ağızda dağılan, altlar biraz daha kurabiye kıvamında. Çay yanına da kahve yanına da çok yakışıyor. Hatta ben türk kahvesi yanına lokum niyetine koyuyorum bu miniklerden. Bir kötü yanı var, ne kadar yerseniz yiyin yediğinizi anlamıyorsunuz, çok lezzetli ve yedikçe yiyesi geliyor insanın.



23 Aralık 2014 Salı

Somon Şiş, Narlı Kinoa Salatası ve Fırında Havuç


Üst üste balık ve kinoa postları geliyor ama hazır üşenme çökmeden bana yazayım istedim bunu da, dursun burda. 

Her yapışımda fotoğraf çekmek aklıma gelmiyor ama arada çekiyorum, çekmişken de tarifleri yazayım diyorum ama sonra kalıyor öyle. Hazır makinadan fotoğrafları bilgisayara atmışken bunlar da aradan çıksın dedim. 


22 Aralık 2014 Pazartesi

Yaban Mersini Soslu Somon, Sıcak Kinoa Salatası Yatağında

Yaban Mersini Soslu Somon, Sıcak Kinoa Salatası Yatağında

Balık ve yabanmersini mi? demeyin, lütfen demeyin. Beraber mükemmeller! Yabanmersini sosu garip gelebilir kulağa yemekte kullanım için ama inanın çok yakışıyorlar birbirlerine, bana güvenin bu tarifte yabanmersini kullanmak için. Ama derseniz ki benim elimde frenk üzümü var, onla da olur :) Keşke bende de olsa. Macro center çok uzak, başka yerlerde de bulamıyorum bir türlü. Neyse, dediğim gibi, içiniz meyve kullanmak konusunda rahat olsun. Kinoa salatasına bahar veya aroma verici herhangi bir şey eklenmediği için o zaten nötre yakın bir tada sahip kendi başına, somon hafif sarımsaklı ve soya sosundan dolayı tuz hissediliyor hafif hafif, yabanmersini sosu ise bu nötrlüğü ve tuzluluğu dengeleyecek kadar tatlı en fazla. Zaten meyvenin kendisi de tatlı değil çok, bu yüzden gayet dengeli oluyor yemek.


21 Aralık 2014 Pazar

Gül Kremalı Fıstıklı Kurabiyeler




Bir ara güllü tariflere sardım, sonra o kadar yedim ve yaptım ki bir süre gül tadı almak istemedim ama neyse ki geçti. 

Gül ve fıstığı çok yakıştırdığım için bu kurabiyeleri de bi denedim, sonuç gayet güzel olunca yapalı çok olmasına rağmen ancak yayınlayabiliyorum. Kurabiyeler için daha önce çokça yaptığım ve zaten blogda detaylı tarifi olan fıstıklı kurabiyelerden yaptım. Ayrıntılı okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz, ben yine tarifi tekrar yazacağım. 

Güllü krema için de butter cream yapıp gül suyu ile incelttim. biraz da gıda boyası ekledim ki pembe olsunlar. Aslında daha açık pembeydi amacım ama boyası biraz çok kaçtı bu renk oldular, ben de yeniden yapmadım kaldı öyle. 

Gül aromasını/tadını seviyorsanız mutlaka öneriyorum bu kurabiyeleri. Hem görüntüleri hem de tatları harika. 



16 Aralık 2014 Salı

Sürülebilir Ton Balığı ve Avokado ile Ekmek Üstü

Sabah sabah canım ton balığı çekince böyle bir şey yaptım. Evdekiler sevince sizlerle de paylaşmak istedim.

Tabi ki amacım burda ton balığı ezmesinin tarifini vermek ama benim yaptığım gibi ekmek üstüler hazırlamak isterseniz kullandığım malzemeleri ve asıl yaptığımı da yazacağım.

14 Aralık 2014 Pazar

Sarımsak ve Tereyağlı Düğümler


 


Günaydın!!!!

Dün denediğim bu tarifi hemen paylaşmak istedim çünkü hem çok lezzetliler hem de yapımı kolay.

Tarif Simply Recipes'ten. Ben bu hamuru yapmak yerine hazır satılan pizza hamurlarından kullanabilirsiniz yazısını okuduktan sonra hamuru değişik yapmaya karar verdim çünkü pizza hamurunu sevmiyorum. Benimki daha poğaçamsı oldu yani, isterseniz siz orijinal tarifi de uygulayabilirsiniz ama benim tarifini verdiklerim pofuduk pofuduk oluyorlar eğer üstüne yumurta sürerseniz. Sürmezseniz üstü daha çıtır içi yumuşacık oluyor. 2 tepsi 1 saat içinde bitti bizim evde, öyle söyleyeyim.

Bir de... Ben hamuru mayalanması için fazla bırakmıştım, o sırada panna cotta sosu hazırlıyordum ve dalmışım kalmış öyle. O yüzden şekillendirirken az biraz sıkıntı çektim, benimkiler düğümden ziyade şekilsiz oldu :D siz  buradan nasıl düğümleyeceğinize bakabilirsiniz.

13 Aralık 2014 Cumartesi

Ekşi Süt ve Karamelize Muzlu Pankek


Artık üşenmeyi bırakıp blogla daha çok ilgilenmeye karar verdim. Kendimi ikna ettim bu postu sabaha kadar yayınlamış olacağım haha.



Özellikle kahvaltı için çok lezzetli ve sıradanlıktan uzak bir pankek tarifi. Eh, ben pankeki nutella veya reçelle falan hiç sevmiyorum. Taze yapılmış meyveli soslar veya sadece akçaağaç şuruu ile seviyorum.

Ekşi sütten kastım elbette bozuk süt değil. Limon veya sirke ile ekşitilen sütten bahsediyorum. Buttermilk içeren reçetelerde buttermilk yerine ekşitilmiş süt kullanıyoruz çoğunlukla Türkiye'de, çünkü buttermilk veya türkçe adıyla yayıkaltı sütü bulmak çok zor.

2-3 gün önce kahvaltıya yaptım bunları, herkes çok sevdi. Kahvaltıda değişik bir şeyler yemek isterseniz denemenizi tavsiye ederim, eminim sizinkiler de bayılacaklar.

12 Aralık 2014 Cuma

Limon Kremalı Lavantalı Pasta







Instagram'da fotoğrafını paylaştığımdan beri çok soran oldu bu tarifi. Ama o kadar üşeniyorum ki son zamanalrda bloga yazmaya. Oysa hemen her gün de bir şeyler deniyorum, fotoğraflarını çekiyorum ve öylece kalıyor. Bugün birisi daha sordu ve ben de durumu anlatıp, en kısa sürede yazacağımı söyledim.

Pastayı yazın yaptım, düşünün üzerinden ne kadar zaman geçmiş. Ben yaza yakıştırıyorum limonlu tarifleri, şimdi yapsam limon yerine vanilyalı krema kullanırım sanırım. 

9 Aralık 2014 Salı

Greyfurt ve Chai Baharatlı Cupcakeler




Greyfurt bence hak ettiği değeri görmeyen bir meyve. Üstelik benim en sevdiğim meyvedir ama yiyen/seven çok olmadığı için pek kullanamıyorum tatlılarda. Ama bu cupcakelre herkes bayıldı. Chai baharatı ve greyfurt çok yakıştılar.





7 Aralık 2014 Pazar

Biscoff Ganajlı Brownie / Speculoss Brownies




Speculoos Belçika kökenli, baharatlı karamelize bir bisküvi. Yapmayı hiç denemedim çünkü bence Lotus bu işi benim yerime yapıyor gayet iyi bir şekilde. Hem de açıkçası öyle karamelize edebilir miyim emin olamıyorum. Bu yüzden her Macro Center ve Migros ziyaretimde paket paket alıyorum. Bizde çay-kahveyle çok seviliyor Lotus Biscoff.

Brownie ise çok ağır gelir bana, çok yiyemem. Çok da sevdiğim aradığım söylenemez, nadir canım çeker. Bu yüzden çok yaptığımı söyleyemem. Dün evdeki biscofflarla ne yapsam diye düşünürken brovni yapmak geldi aklıma. Biscoffları toz haline getirip, biraz yağ ile sürülebilir kıvama mı getirsem diye düşündüm önce ama sonra biscofflu ganaj yapmak geldi aklıma. Kurdum hepsini bir şöyle kafamda, tamam alt kısmı klasik, nemli brownie olacaktı üstü de biscofflu ganaj. Peki ya onun üstü? Acaba dedim Cafe Fernando tarzı bir dantel mi giydirsem ama vaz geçtim hemen çünkü ekrar bir kat daha çikolata ile bayamayacaktım kendimi.