12 Eylül 2013 Perşembe

Süt Tozu Mevzusu



Süt tozu diyince bir çok kişinin aklına kahve kreması geliyor. Kahve kreması bitkisel ve oldukça yağlı bir üründür ve sütle alakası yok:) Süt tozu ise malum süten elde ediliyor, sütün içindeki suyu aldığınızı düşünün, kalan kısım süt tozu :)

Sağlıklı mı değil mi tartışmasına ise girmek istemiyorum çünkü zaten sütün bile henüz sağlıklı olup olmadığı kesin bir şekilde belli değil. Ben sağlıksız olduğunu düşünmüyorum.

Süt tozu, hem sıvı formda olmadığı için kıvamı pek etkilemiyor hem de lezzet veriyor.

Ben en çok evde çikolatalı krema yaparken kullanıyorum. Bazen de poğaçaların ve keklerin hamurunda. Hem dokusunu güzelleştiriyor hem de lezzet katıyor. Dondurmaya süt tadı verip, kıvamını koyulaştırıyor...

Ah tabi bir de dulce de leche yaparken de kullanıyorum. Sütü ısıtmaya başlamadan önce her bardak süt için 1 yemek kaşığı da süt tozu koyuyorum.

Türkiye'de başka markanın süttozunu henüz görmedim, illa ki vardır ama daha çok endüstriyel mutfaklarda kullanıma uygun fazla miktarlardadır. Ben Pınar'ın süt tozunu kullanıyorum. Büyük marketlerde süt reyonlarında bulmak mümkün. Size de tavsiye ederim.

Fiyatı 4 ile 6 lira arasında değişiyor yerine göre. Buradan Pınar'ın kendi sitesinden besin değerlerini ve nasıl elde edildiğini inceleyebilirsiniz.

Önemli not: Bu bir reklam yazısı değildir, tamamen tarafsızca yazılmıştır. Markanın bu yazıyla herhangi bir alakası yoktur. Ben beğenerek kullanıyorum bu yüzden de tavsiye edebileceğim bir olduğu için ve daha önce de defalarca sorulduğu, bazen de kahve kremasıyla karıştırıldığı için bilgi vermek amaçlı yazdım.

14 yorum:

  1. Bu güzel yazı için çok teşekkürler, güzel bir bilgi oldu bu. Poğaçalara kullanıldığını bilmiyordum demek lezzet katıyor, zihnime yazmış bulundum, teşekkürler:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben teşekkür ederim yorumunuz için :) Evet annem poğaça ve çöreklerde kullanır çok. Bir de sütlü ekmek yaparken :)

      Sil
  2. dukan diyeti yapanlar bu ürünü çok iyi bilir :) Yulaf kepeğinden hamur işleri yapmaya çalıştığınızda kıvam için az süt bolca süt tozu kullanmak gerekiyor :)

    süt tozunun sağlığa bir zararı yok. sadece ışıl işlemden geçtiği için besin değerleri daha düşük. yani sütten daha zararlı değil sadece daha az faydalı diyelim :) şimdilik marketlerde sadece pınarın ürünü mevcut ancak gelecek yıl başka bir marka daha olacak :) benden duymuş olmayın :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen söyleyince baktım şimdi de baya bi kullanılıyormuş dükanda cidden.

      başka marka olması hepimiz için daha iyi olur, alternatif olur en azından , güzel haber :)

      Sil
  3. vayy süt teknikeri olarak bu gelişmeyi nasıl kaçırmışım piyasa da hiç görmedim süt tozunu :/ dondurmalarım için süper bir yardımcı olacak paylaşım için saol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben uzun süredir görüyorum marketlerde, muhtemelen gözünüzden kaçtı. çok rağbet gören bir ürün değil sanırım böyle alt köşelerde oluyor genelde.

      Sil
  4. Marketlerde hiç farketmemişim ilk kez gördüm. Alıp denenmeli :)

    YanıtlaSil
  5. Sütün yağ oranı % 3 civarındayken süt tozunda bu oran % 26'ya çıkmaktadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınar'ın sitesindeki bilgilere göre 100 gramındaki yağ oranı %1.25. Az yağlı sütle hemen hemen eş değer.

      Ayrıca 100 gr süt tozu yarım paket ediyor ki kek veya poğaça türevi şeylerde kullanılan miktar en fazla 2 kaşık :)

      Sil
  6. evde günlük sütün olmadığı zamanlardaki tek kurtarıcım.şimdiye kadar denememiş olanlar için şunu söyleyebilirim ben bu süt tozuyla sütlaç bile yaptım.gerisini siz düşünün artık.bloğundan çekilişin sayesinte haberim oldu fakat bundan sonra sık sık yazışacağız galiba sebgiler EBRU KIZILKAYA

    YanıtlaSil
  7. Dilekcim o kadar market gezerim, her ürünü incelerim, bunu ilk kez sende gördüm :) Çok teşekkürler bu faydalı bilgi için. Bu yazıyı okuyana kadar kahve kremalarını süt tozu sanıyordum :) Sayende aydınlanma yaşadım resmen. İlk market ziyaretimde alınacak ve tariflerde denenecektir, sevgilerimler.

    YanıtlaSil
  8. Bu gün itibari ile satın alarak kullanmaya başladım, 1 topaklanıyor, süt değil, sanki peynir tozu resmen peynir kokuyor, berbat bir kokusu var kahveye katmak için alıyorsanız sakın almayınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kahve kreması değil ki, süt tozu soğuk suda çözünür, sıcak suda topaklanır. keşke üzerini okusaymışsınız :/

      Sil
  9. Sizin yazınızı okuyana kadari karıştırıyordum:))
    Ben trileçe tarifimi bile süt tozu diye kahve kremasıyla yapmışım:)
    Ondan tutmadı heralde:)))

    YanıtlaSil