3 Eylül 2013 Salı

Kırmızı Kadife Pasta, Peynirli Krema İle



Bu kaçıncı red velvet cake yapışım bilmiyorum.  Kendi evime 1 ay daha gitmeyeceğim, ailemin yanındayım şimdilik. Buraya gelen giden de çok olduğundan bu sefer pasta şeklinde yaptım kırmızı kadife keki. Dışarıdan bakınca nasıl görünüyor bilmiyorum, çok değişik bir tadı yok. Kek işte hafif kakaolu ama yapısı güzel kesinlikle. Hoş bu yaptığımın içine kefir ve limon suyu koyduğum için çook da kadife olmadı :) ama yine de güzeldi. Kremasına gelince, sadece peynir, tereyağı ve pudra şekeri kullandım. Keki 4 parçaya ayırdım ve ince tabakalar halinde krema sürdüm. Bu kadar. Denerseniz şimdiden afiyet olsun.



Kırmızı Kadife Pasta (Red Velvet Layer Cake)

Krema:
1.5 paket labne peyniri (300)
250 gr yumuşak tereyağ
1.5 çay bardağı pudra şekeri (tadına bakıp artırabilirsiniz)

Tereyağı ve pudra şekerini krema kıvamı alana dek çırpın. Üzerine peyniri ekleyip pürüzsüz bir karışım elde edene kadar çırpın ve kek pişene kadar dolapta soğumaya bırakın.


Kek:
4 yumurta
1 su bardağı buttermilk veya kefir
1.5 su bardağı toz şeker
3.5 su bardağı un
1 çay kaşığı elma sirkesi veya limon suyu
1 su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı kabartmatozu
1 fiske tuz
1 çay kaşığı kırmızı gıda boyası (jel, toz veya sıvı)
vanilya

Hazırlanışı:
Yumurta, şeker ve tuzu kabarana kadar yüksek devirde 5-6 dakika çırpın. İçine yağı, sirkeyi, buttermilki ve gıda boyasını ekleyin. Unu, kakao ve kabartmatozunu üzerine eleyip düşük devirde malzemeler karışana kadar çırpın. Yağlanmış 24-26 cm çapındaki bir kalıba döküp 175C'de 40-45 dakika pişirin.

Kek ılıdıktan sonra kalıptan çıkarın ve tercihen enine 4 parçaya ayırıp, aralarına ince bir kat kremadan sürün. Kekiniz soğuk veya oda ısısında olmalı kremanın erimemesi için.

(ben kare borcamda yapıp keki ikiye ayırdım. sonra her parçayı da iki kata bölüp üst üste koydum, bu sayede 4 katı rahat elde ettim. çember kalıplarla böyle sonuç almak zor olabilir. o yüzden hamuru 2 ayrı çember kalıba bölüp 2 kek pişirip 4 kat elde edebilirsiniz. )

Not: Yeni Gelin'e teşekkür ediyorum burdan, belirtmeyi unuttuğum bir kaç noktayı düzeltmeme vesile olduğu için :)


30 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerine sağlık canım. Bloğunu severek takip ediyorum. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takipteyim zaten sizi, teşekkür ederim güzel yorumlarınız için :)

      Sil
  2. Kek pişirme konusunda berbatım ama hedefim hep red velvet cake oldu..Fotoğraftan harika gözüküyor ve denemek için tarifinizi not aldım...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Sormak istediğiniz bir şey olursa bana bulutagaci@gmail.com'dan ulaşabilirsiniz. :)

      Sil
  3. elıne sağlık bende cok severım

    YanıtlaSil
  4. tarif ararken denk geldim sitenize ve takibe aldım hemen :)

    ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ayrıca,

    bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  5. o kadar hos duruyorki:)))))
    nasil yaptigin onemli degil...sonuc harika gozukuyor..

    YanıtlaSil
  6. o kadar sevimli bir görüntüsü var ki iştah açıyor :) tarif için teşekkürler, hemen en güzel tariflerimin arasında yer alacak. Böyle farklı ve yeni keşifleri çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  7. mmm..nefiss..!
    ellerinizee sağğlıkkkk..
    ismi öylesine cezbeciyor ki insanı.yapılıp tadııla inşalahhh..:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. enfes gözüküyor. kekler benim için kompleks işler.
    ama bu tarifi akşam deneyeceğim.
    amaa anlamadığım bir şey var :( '1.2 su bardağı toz şeker' demişsin. 1 bardaktan biraz fazla, 1buçuk bardaktan az olacak sanırım.

    ayyy tarifi nasıl da komplekstiriyorum görüyorsun değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.5 olacak o :) yayınlamadan önce 1-2 daha kontrol ediyorum ama arada çıkıyor böyle :(

      Sil
    2. boş veerr ne kadar baksan da çıkar arada ;)
      ukalalık ettiğimi falan sanarsın diye çok tereddüt ettim.
      iyi ki sormuşum, yoksa yarın tarifin tutmadı diye gelebilirdim :p

      Sil
    3. haha valla iyi ki sormuşsun :)
      zaten 1.2 de koysan tutardı çok tatlı olmazdı o kadar :)

      Sil
    4. yoookk bildiğin gibi değil :D
      acayip bir değişik oluyor benim yaptıklarımda :D
      çöp bile kabul etmiyor :D

      Sil
    5. o zaman şu hazır karışımları denesene başlangıç olarak :) dr. oetker wolke çok güzel oluyor. ona kakao ve kırmızı boya kat mis gibi yumuşacık olur. Hem de garanti :D

      Sil
    6. terfi ettim :)
      oları yaptım. suflesini falanda yaptım :)
      başarılı olunca kendimi terfi ettirdim:D

      geçen günde haşhaşlı kek yaptım. tadına bakamadım, kardeşime yolluk yapmıştım.
      açlık hali yemiş olabilirler:D

      bakalım bu akşam mevki de düşüş yaşayabilirim:D kikikikiiii

      Sil
    7. ay güldürdün beni ya :)) yap o zaman yap, güzel oluyor bu. kremsını da yap kesin. canım istedi valla şu an benim de :D

      Sil
  9. aaa bak krema dedin aklıma geldi...

    '1 paket labne peynir'i derken? 250 gram, 400gram, 750 gram... :(
    ben hazır pasta kreması kullansam da riski aza mı indirsem acaba :D

    aaa bir de her başarısız denemelerimin savunması;
    'ben turbo (fan) kısmını da kullanmıştım. o kesin kullanmamıştır'

    fırından çektiklerimi yazsam roman olur vallahi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. labne paketleri 200 gr oluyor çoğunlukla. yaz yaz böyle, düzelteyim ne varsa. seni editörüm ilan ediyorum haha :)

      ama peynirsiz olunca güzel olmuyor ki, hazır pasta kremaısna peynir kat o zaman :)

      fırın olayı çok fena ya, benim eski fırınım 180C ayarladığım zaman 250C gibi pişiriyordu. ööf az çekmedim ondan ben de.

      Sil
    2. yapacağım ya ondan tüm ayrıntısına giriyorum :)
      editörlük teklifi aldım da diyebilirim artık :D

      ayy bu kadar ayrıntıyı öğrendikten sonra bahanem ne olacak acabaaa :D

      Sil
    3. güzel olacak bence güzel :)

      Sil
  10. gittim, yaptım, tattım, geldim...

    ilk olarak kefir ve boya koymadığımı belirtmek istiyorum :D onları gözden kaçırmışım:p

    kek hakkındaki yorumlarım.
    o kaskatı hamurdan bir şey çıkacağının ihtimalini vermemiştim :)telefonun olsa arayacaktım, ben fazla mı un koydum noldu buna diye...

    neyse ki güzel oldu. ama 4 e bölünebilecek kadar çok kabarmadı. (bende bahane çok kesin kabartma tozum bayattır :p )
    tamam 4 kat olmasın, çok kabarmasın sorun yok, ama bari hafiften süngerimsi görüntü olaydı :(

    Allah var tadı vs si mükemmel. hee seninkinin fotoyu görmeseydik belki sonuç daha mutlu ederdi beni :D

    kremaya gelirsek... galiba malzemeden çaldım :D
    az oldu üç kata zor yettiğini düşündüm.ki ben en üst katına sürmedim :p üstüne de sürüyormuşuz :o
    sabah tadına baktım(evet sabah sabah) güzeldi tadı.
    yaş pasta kadar ağır değil, belki üzerine de krema sürebilseymişim daha da güzel olacaktı.

    Hazır unlu tariflere dönüş yapmalıyım :D

    bir başarısız kek üzerine ne yazdım bee...


    Not: kesinlikle tarifte sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. dediğim gibi ben de bir sıkıntı var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 bardak kefir koyuyorsun keke, kefir sıvı o hamurun katılığını alıyor. Koymadığın için hamur un öyle katı olmuş. Hamur koyulaşıkça kurabiyeye doğru gidiyor tadı ve yapısı öyle düşün. Kefir yerine süt veya su bile koyabilirsin en azındna kıvamı olsun diye.

      Krema zaten çok çıkmıyor, incecik tabakalar halinde sürüyorsun.

      üzüldüm şimdi, bence pes etme :(

      Sil
    2. kefiri toz sanardım :o
      pes edermiyim hiç.
      bir tarifi iki kez deniyorum en azından. ilkinde malzemeden çalıyorum :D kefir örneğinde olduğu gibi :p

      hiç üzülme...
      kavuşacağım güzel keklere...
      öğrenciyken yapabiliyordum, hemde el ile çırparken...
      teknoloji beni mahvetti :D

      Sil
    3. dur ben de bugün yeni bir red velvet yapacağım, muhtemelen bundan daha iyi olacak :)

      bir de aklıma geldi, bende de öyle kabarmayan kekler oluyor o zaman keki önce boydan ortadan ikiye ayırıyorum. Sonra o parçaları 2 kata ayırıyorum toplamda 4 kat oluyor hepsini üst üste koyunca :)

      Sil
  11. geldik gene white velvete :D
    evet white çünkü kefiri buldum bir de boya arayamam :)
    tarifi düzgünce almaya geldim ;)
    sonucu bildireceğim :)

    YanıtlaSil
  12. merhaba Dilek hanımcım,
    pasta yaparken pandispanyanın kabarmayacağı düşüncesi beni korkutuyor açıkçası. Böyle güzel fotoğrafları görünce de neden benimki kabarmıyor diye üzülüyorum açıkçası. İyi bir pandispanya yapmanın püf noktalarını öğrenmek gerekiyor en kısa zamanda :))) Malzemelerin tazeliği, fırın ayarı ortam sıcaklığı etken olabiliyor. Sizin bu başarınızı takdir ediyorum. Maşallah hepsi çok güzeller :)
    Ellerinize sağlık, bakalım bu tarifi denemek istiyorum. Paylaşım için teşekkürler,
    Sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatma Hanım,

      Güzel sözleriniz için teşekkür ederim öncelikle. Şunu bilin ki benim de kimi zaman mahvettiğim kekler, kurabiyeler oluyor. Benim hiçbir pandispanyam böyle mükemmel 4-5 kat kesilecek kadar kabarmadı. Kabardı ama ortası şişti, kenarları kaldı veya başka şeyler yüzünden illa ki sorun çıktı. Ben de yukarda yazdığım gibi buna çareyi yuvarlak pasta yapacaksam 2 adet kek pişirmekle veya böyle baton yapacaksam kare borcamdaki keki 2'ye ayırıp, her iki parçayı da iki kata keserek 4 kat elde etmekte buldum.

      Bir de ben bunun fırınımla alakalı olduğunu düşünüyorum, benim fırınımda bir keki 180C pişirirsem ortası kabarıyor çok fazla bu yüzden şekilli, ortası delik (bundt) kalıp keklerini bu kalıplarda rahat yapabiliyorum ama çember pastalarda bir reçetedeki malzemelerle elde ettiğim hamuru 2'ye bölüp 2 kek pişiriyorum. 150Cde pişirince eşit kabarıyor her tarafı bendeki fırınla, bu sayede bu yarım ölçü hamurla da 2'ye bölünebilecek kalınlıkta pandispanyalarım oluyor. 1 ölçü hamuru 2ye ayırıp, 2 kek pişirince de 4 katı çok rahat elde edebiliyorum.

      Umarım çok karışık anlatmamışımdır. Buraya illa ki sonucu güzel olan, deneye deneye kıvamı, tadı bence ideal olan tarifleri ekliyorum. Oysa arada ne facialar oluyor bilseniz :) İnstagramda paylaşıyorum bazen o faciaları :)

      Sevgiler...

      Sil