30 Mart 2013 Cumartesi

Vişneli ve Limonlu Cupcake



vişneli limonlu cupcake muffin tarifi

vişneli limonlu cupcake muffin tarifi

Mis gibi limon kokulu, vişneli bir cupcake tarifimiz var bugün. Üzerinde de benim favori peynirli kremam. Çok uzatmadan tarife geçiyorum.


Vişneli ve Limonlu Cupcake


Cupcake Hamuru:

Malzemeler:
  • 2 büyük boy Yumurta
  • 1.5 su bardağı un (hamur cıvık gelirse biraz eklersiniz, ymurtaların boylarından dolayı fark ediyor çünkü)
  • 2 limonun kabuğunun rendesi+2 kaşık toz şeker
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Varsa 3 kaşık labne peyniri veya süzme yoğurt(kullanmasanız da olur tabi ki)
  • her cupcake için 3-4 tane olacak kadar vişne
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Vanilya
Hazırlanışı:

175C'ye fırını ısıtın.

  • Ön hazırlık olarak: Limon kabuklarını 2 kaşık toz şekerle elimizle iyice ovalamamız ve limonun tüm aromasını ortaya çıkarmamız lazım. 2-3 dakika bu şekilde toz şekerle limonu ovalayın. (Bunu çok önce en sevdiğim Türkçe yemek bloglarından biri olan Cafe Fernando'da okumuştum. O tarif başkaydı ama limon bu yöntemle aromalandırılıyordu.)


  • Vişneler kekin dibine çökmesin diye önceden una bulayın.

Klasik kek yöntemimizi kullanıyoruz:

  1. Yumurtaları ve şekeri bir iki dakika orta devirde çırpın. Yağı, yoğurt veya peyniri ekleyin ve karıştırmaya devam edin. 
  2. Karışımın üzerine unu ve kabartma tozunu eleyin ve limon kabuklarını ekleyip yavaşca topak kalmayana kadar karıştırın.
  3. Hamuru muffin kalıplarına paylaştırıp üzerine 3-4 tane vişne bırakın. Önceden ısıtılmış 175 C fırında 15-20 dakika kadar pişirin.


Peynirli Krema:

  • 1 paket (200 gr iyice süzülmüş labne peyniri)
  • 1 Paket (200 ml) soğutulmuş süt kreması
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • varsa 1 çay kaşığı kadar krema sertleştirici
  • (isterseniz biraz limon kabuğu da ekleyebilirsiniz)
Hazırlanışı:

1. Süt kremasını hızlı devirde hacmi iyice artana kadar çırpın.
2. İçerisine Labne peynirini ve 1 bardak pudra şekerini ve krema sertleştiriciy (yoksa nişasta işinizi görebilir) ekleyin ve 4-5 dakika, kıvamı krema torbasından sıkılacak kadar sertleşene kadar, çırpın. 

3. Kremanın yeterince katılaştığından emin olunca krema sıkma torbasına yerleştirip soğuk cupcakelerinizin üstünü kaplayın.

15 yorum:

  1. fotoğraflarının hastasıyım, keklerinin de ♥

    YanıtlaSil
  2. Mükemmel olmuş ellerinize sağlık ben de en kısa zamanda denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  3. vişne yerine vişne receli olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vişnede olduğu gibi o ekşilik çok olmaz sanırım, reçel çok tatlı olduğundan. ama olur tabi ki, sadece reçel tanelerinin suyunu iyi süzün. mümkünse bir peçete ile o reçel şurubunu iyice alın öyle kullanın.

      Sil
  4. bu tarifden kaç adet cupcake çıkıyor ?

    YanıtlaSil
  5. Kaç cupcake çıkıyor ? bir de ben puf puf olsun istiyorum acaba 2 su bardağı un çok değilmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalıba göre değişiyor miktarı, benimkiler hafif büyüktü 12-13 tane çıktı diye hatırlıyorum. 4 yumurta olduğu için 2 su bardağı un az değil, yumurtalar da boy boy oluyor, siz 15 su bardağı ekleyin cıvık gelirse biraz daha eklersiniz. Un az olursa da çöker geri içine.

      Sil
  6. aferim koçum tarifin güzel beyendim. haydi eyvallah bro.

    YanıtlaSil
  7. ben almanyada yasiyorum. Süt kremasi nedir? Satin alabilcegim birsey mi, yoksa evde mi yapmam lazim?
    süt kremasi yerine ne kullana bilirim?
    cooook güzel tarifleriniz. Bu hafta kesin bir tarifinizi denicem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sanırım Schlagsahne dedikleri krema almancada.

      Sil
  8. Merhabalar, şimdiye kadar inglizce birçok tarif izledim. Bu icing sugar deikleri şey çok başımı agrıttı. Hep onu pudra şekeri diye düşünüp o şekilde yapmaya çalıştım fakat kremam hep olması gerekenden cıvık oldu ve içinde pudra şekeri agza kıtır kıtır geldi ve bayacak tatta kremalarım oldu. Sormak istediğim nokta, acaba bu kremada da pudra şekeri agıza geliyor mu ve tadı çok mu tatlı? Şimdiden teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, bu kremada öyle olmuyor. Ama dikkat etmeniz gereken iki nokta var, kremayı iyice soğuttuğunuzdan emin olun. Mümkünse bir kaba alıp yarım saat kadar dondurucuda bekletin. Bir de labne iyice süzülmüş olmalı. Böylece kremanızın kıvamı yeterince katı olacak.

    Bahsettiğiniz o aşırı tatlı buttercreamlerden nefret eden biri olduğum için böyle bir krema yaptım :) pudra şekeri de kesinlikle kum kum gelmiyor ağza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün denedim! Gerçekten de o buttercream bayıcılıgından eser yok. Tadi enfes! Tek sıkıntım krema sertlestiricisi bulamadigimdan nisasta ekledim ama yeterince sert olmadı. Yine de iyi donduruldugunda sorun kalmıyor

      Sil
    2. Fotoğrafta belki belli oluyodur, benimki de öyle buttercream gibi çok sert olmadı çünkü ben de kullanmadım, sanırım artık satılmıyor da sertleştirici. Kremayı yeterince çırpınca sertleşiyor iyice, labne de süzülmüş olunca zaten sert oluyor bana yeterli gelmişti :)

      Sil
  10. limon kabuğu koymasak olur mu

    YanıtlaSil