31 Mart 2013 Pazar

Vişne Soslu Fransız Tostu (Yumurtalı Ekmek)



Hayır, bu posta Cemal Süraya'nın kahvaltı üzerine olan dizeleri ile başlamayacağım. Zaten kahvaltı ile ilgili her yazıda veya herhangi bir kahvaltı mekanının duvarlarında bu sözleri görmekten siz de bıkmışsınızdır. 

Hastanede yattığım dönemde sabahın köründe kahvaltı etmeye alışmıştım ne güzel. Eve geçince de sürdürdüm bir süre alışkanlığımı ama yeniden gece yaşamaya başladığım için kahvaltı da yalan oldu tabi ki. Zaten kahvaltı düzeni olan biri değildim. Kahvaltı edebilmem için erken uyanmam gerek; bu da çok görülen bir şey değil genelde. Zaten okul zamanı kendimi zor yetiştiriyorum derse, bir de kahvaltı hazırlamakla falan uğraşamadığımdan genelde bir şeylerle geçiştiririm hep. 

Zaten kahvaltı yanında birileri varken zevkli olan bir öğün bence. Kim olursa artık, aile, arkadaş, sevgili... O muhabbet güzel çünkü. O çeşit çeşit kahvaltılıkların, reçelle yağın (gerçi ben labne yiyorum yağ yerine ama) tadı o zaman çıkıyor. Okul olmasa da teksem, erken uyanmışsam ve evdeysem kahvaltım genelde domatesli, hindi füme ve peynirli bir iki tost yanında zeytin ve sudan oluşur. Veya ufak bir iki değişik yiyecek. Ama dün gece yatarken düşündüğüm son şey sabah kalkıp yumurtalı ekmek yapmaktı kahvaltı için. Yanına da çay. Belki biraz da vişneli sos... Sırf bu yüzden de bugün erken kalkıp french toast yaptım. Hem uykumu da düzene sokmuş olurum dedim böylece.

French Toast yani fransız tostunun  bizim yumurtalı ekmekten farkı çırpılmış yumurtanın içine süt eklenmesi. Severseniz de bir iki hafif baharat. Ben yanında vişne sosunu çok seviyorum. French toast tarifiyle beraber vişne sosu tarifini de vereceğim. Uğraşmak istemezseniz veya vişne yoksa vişne reçeli de iş görür sanırım, ama sosa göre daha şekerli olacağı kesin.

French Toast (Yumurtalı Sütlü Ekmek)

  • 4 dilim ekmek (her çeşit bayat ekmekle çok güzel oluyor)
  • 2 yumurta
  • Yarım çay bardağı süt
  • Tuz
  • Yarım su bardağı vişne
  • 2-3 kaşık toz şeker
  • 1 kaşık su
  • 1-2 kaşık yağ (zeytinyağı kullandım, ama severseniz tereyağı ile de çok güzel olur)


Vişneli sos: Tost sıcak, vişneli sos ılık kullanılacağı için önce sosu hazırlamakta fayda var. Vişneleri ve şekeri sos tenceresi veya küçük bir tencere koyun ve 1 kaşık su ekleyin. Arada karıştırarak 10-15 dakika vişneler suyunu salıp, bu su kıvam alıncaya kadar pişirin. (Bir nevi karamelize ediyoruz gibi bir şey oluyor, ama tadı harika :))

Fransız Tostu:

  1. Geniş ve çukur bir tabakta yumurtayı çatalla çırpıp içine sütü ve tuzu ekledikten sonra iyice karışana kadar tekrar çırpın.
  2. Ekmekleri yumurtalı karışıma batırıp, karışımı iyice emmelerini ve her yerine bulaşmasını sağlayın. 
  3. Yumurtaya bulanmış ekmekleri 1-2 çorba kaşığı yap ile yağlanmış tavada altın rengi alana kadar kızartın.
  4. Kızarmış ekmeklerinizi tabaklara alıp, üzerine ılımış vişne sosunuzu veya reçelinizi dökün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder