14 Mart 2013 Perşembe

Kırmızı Kadife Cupcake (Red Velvet Cupcake)


red velvet cupcake tarifi recipe

Türkiye'de hemen hiçbir yerde rastlamadığım kırmızı kadife kek, orijinal haliyle red velvet cake, Amerikan kökenli aslen kırmızı rengini kakao ve içinde kullanılan bir tür asetik asit (biz sirke de kullanabiliriz), buttermilk ve kakaounun tepkimesinden alan pofuduk, haliyle kırmızı ve genelde peynirli kremayla sunulan; bence görüntüsü göze oldukça hitap eden bir kek. Ne zamandır da aklımdaydı yapmak, ama bir türlü bütün bir pastayı bitirebilecek kişi sayısına ulaşamadığımızdan erteledim de erteledim. Baktım olacak gibi değil, cupcake olarak 3-4 tane yaptım malzemelerin oranlarını azaltarak. Sonuçsa gayet başarılı oldu :)

Öncelikle kırmızı gıda boyasına ihtiyacınız olacak çünkü doğal yollardan bu kakaouyu kırmızıya dönüştürmek için dutch process cocoa, buttermilke ihtiyacınız var. Haliyle bunları da bulmak pek kolay değil. O yüzden gıda boyasına karşıysanız, biraz zor. Pancarla falan böyle bir renk elde edilir mi bilmiyorum.

kırmızı kadife kek tarifi

kırmızı kadife kek tarifi

kırmızı kadife kek tarifi




Size tam malzemeleri vereceğim, böylece isterseniz yaş pasta yapar gibi kekinizi ikiye veya üç kata ayırıp aralarına kremayı sürüp çoğunlukla tüketilen şeklinde güzel bir red velvet cake elde edersiniz. İsterseniz de benim gibi cupcakeler yaparsınız.

Dr. Oetker'in Wolke'leri de işe yarayabilir, vanilyalısını daha önce denemiştik gayet güzel bir dokusu oluyor, içine 2 kaşık kakao ve kırmızı gıda boyası ekleyerek tüm bu malzemelerle uğraşmadan da güzel pofuduk bir kekiniz olur.

Ne yazık ki bu orijinal tarif değil, buttermilk+sirke versiyonundan da yapacağım ama önce buttermilk yapıp bi denemem lazım. Ama inanın bu da en az orijinali kadar yumuşacık ve kadifemsi bir dokuda oluyor içindeki krema ve labneden dolayı.

Kırmızı Kadife Cupcake (Red Velvet Cake) Tarifi

red velvet cupcake tarifi recipe
Malzemeler

  • 2 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
  • 4 yumurta
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 125 gr yumuşak tereyağı
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 paket krema
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Kırmızı gıda boyası
  • vanilya
  • yarım çay kaşığı tuz
Hazırlanışı

1. Unu, kabartma tozunu, tuzu, kakaoyu geniş bir kaba eleyin.

2. Başka bir kapta yumuşak tereyağı, krema, vanilya, şeker, gıda boyasını krema kıvamına gelene kadar iyice çırpın ve yumurtaları teker teker ekleyin ve iyice karıştığına emin olun.

3. Unlu karışıma yavaşça yumurta karışımının tamamını ekleyin ve tahta bir kaşık veya spatula yardımı ile iyice karışana kadar yavaşça karıştırın. (Unlar tamamen karışınca karıştırmaya devam etmeyin, topak un kalmaması yeterli)

Kek hamurunun rengi çok parlak kırmızı da olmamalı kahverengi de. Bordoya yakın bir renk olacak. Yani ne kadar kahve-kırmızı arası bir renk olursa o kadar güzel aslında:)

4. Cupcake olarak yapacaksanız, karışımdan 2'şer yemek kaşığı kalıplara paylaştırın. Pasta şeklinde yapacaksanız karışımı 16 cm (3 kat için) veya 20 cm (2 kat için) çapında, yağlanmış ve mümkünse tabanına pişirme kağıdı serilmiş bir kalıba dikkatlice boşaltın. 

5. 40-45 dakika kadar pişirin.

6. Fırından alıp ılıttığınız cupcakeleri peynirli krema ile kaplayın. 
Pasta yapacaksanız keki 2 veya 3 parçaya enlemesine bölün, arasına peynirli kremadan sürerek katları kapatın. Katlarının arasına krema sürülmüş kekinizi krema ile tamamen kaplayın ve dilerseniz süsleyin.

kırmızı kadife kek tarifi
Resim yazısı ekle



Peynirli Kaplama Kreması:

Malzemeler:

1 paket (200 gr labne peyniri)
1 Paket (200 ml) soğutulmuş süt kreması
1 su bardağı pudra şekeri
varsa 1 çay kaşığı kadar krema sertleştirici

Hazırlanışı:

1. Süt kremasını hızlı devirde hacmi iyice artana kadar çırpın.
2. İçerisine Labne peynirini ve 1 bardak pudra şekerini ve krema sertleştiriciy (yoksa nişasta işinizi görebilir) ekleyin ve 4-5 dakika, kıvamı krema torbasından sıkılacak kadar sertleşene kadar, çırpın. 

3. Kremanın yeterince katılaştığından emin olunca krema sıkma torbasına yerleştirip cupcakelerinizin üstünü kaplayın.

kırmızı kadife kek tarifi











49 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Bu gida biyasi soylentileri yuzunden kirmizi renkli pasta yazamaz olduk. http://www.helalplatform.com/peki-karmin-cochineal-bocegi-nedir.html
      Suradaki yaziyi okiduktan sonra igrendim artik kirmizi renkli pasta falan hic yapmiyorum ama sonra bu rengin pancar koku kirmizisindan elde edildigini de ogrendim. Bu yolla elde edilen gida boyasini nerden bulabiliriz bilgisi olan var mi

      Sil
  2. Kırmızı gıda boyası bulduğum gün deneyeceğim, çok beğendim.

    YanıtlaSil
  3. İstanbul'daysanız Eminönü'nde bolca var. Bazı aktarlarda da oluyor.

    YanıtlaSil
  4. Red Velvet Cake ilk Amerikada yemiştim ama kreması yüzünden midem bulanmıştı kekide damak tadıma çok uygun değildi ama bu tarifiniz harika duruyor bunu deniycem en kısa zamanda

    YanıtlaSil
  5. cupcake wars ta görüp imrenirdim en kısa zamanda tarifinizi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Cupcake Wars sayesinde özendim yapmaya. :)

      Sil
  6. denerseniz lütfen benimle de paylaşın sonuçları. yalnız belirttim yukarıda da orijinal tarif değil. buttermilk ve sirke kullanmadım.

    YanıtlaSil
  7. acaba bu kek tarifi kaç kişilik/keklik? Bu arada muhteşem olmuş,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. fırının sıcaklığı kaç olmalı? normal kek pişirir gibi mi pişirelim?

    YanıtlaSil
  9. benim fırınım biraz sorunlu olduğu için 150C de pişiridm ben, çok ısıtıyordu. Siz normalde keki nasıl pişiriyorsanız öyle pişirin yalnız dikat edin cupcakeler çabuk pişiyorlar.

    kalıpların büyüklüğüne bağlı kaç kişilik olduğu. benim yaptıklarımla 12 tane çıkmıştı diye hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  10. buttercream kullanmamanız çoık iyi olmuş çok ağır oluyor bende sevmiyorum. denedim ve çok güzel oldu bu tarif ben mascarpone kullandım

    YanıtlaSil
  11. Yaptim cok guzel oldu emeginize saglik yalnizca rengi kahverengiye daha yakin oldu

    YanıtlaSil
  12. kakaonuzun rengi belki benimkinden daha darktır ondan olabilir :)

    YanıtlaSil
  13. Krema cok hafif ve guzel gozukuyor. Yag bazlı kremalardan nefret eden biri olarak bunu mutlaka deneyecegim. Krema sertlestiricisini nereden bulabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. krema sertleştiri eskiden dr oetker'de vardı ama sanrım artık bulunmuyor. ben bunun yerine, sevdiğim bir toz kremadan alıp 1-2 kaşık ekliyorum eğer cıvık olursa kremam. veya jelatin de bir alternatif.

      eğer pınar değil de tikveşli krem kullanırsanız, emülgatör kullandıkları için sanırım onların da kreması kendinden koyu kıvamda oluyor hafif, iyi bir şekilde çırpınca sertleştiriciye gerek kalmıyor.

      veya tart jölesi de kullanabilirsiniz 1-2 tatlı kaşığı.

      Sil
  14. Ben de ilk Red velvet cake i NY'ta Pastacı kralın yeri olan Cake Boss'ta yemiştim. Bu hafta yapılacaklar listem de de var:)) Sizin tarifi görünce heyecanla okudum. Resimler şahane:) Bizde de Gu çok tüketildiği için aynı kavanozlarda yaparım belki(fırına dayanır mı?)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu kavanozlarda sufleden, keke neler neler pişirdim, dayanıyor ama 180Cden yukarı çıkmadım hiç.
      Bu tariftekinde buttermilk ve sirke kullanmadığımdan yediğiniz gibi olmayacaktır, şu an aslında denenecekler listemde güzel bir reçete var, onu deneyip güzel olursa yayınlayacağım :)

      Sil
  15. Ben de cupcake wars'da görüp bunun tarifi nedir ki diye dönenlerdenim en kısa zamanda deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  16. Bir de üzerine peynirli krema dışında alternatif ne uygulanabilir ben peynirli kremaları hiç sevmiyorum çünkü

    YanıtlaSil
  17. merhaba, bu tarifden acaba kac adet cupcake cikiyor?

    YanıtlaSil
  18. Merhaba, Very Cupcake'te kırmızı kadife kekli cupcake bulunuyor. Tarifi denemeden önce tadına bakmak isteyen olursa diye bilgilendirmek istedim.

    YanıtlaSil
  19. Very Cupcake'te büyük bir iştahla red velvet aldım. kocaman bir dilim kestim iştahla ağzıma attım ve mmmmmmmm sonuç tam bir HAYAL KIRIKLIĞI...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hazır cupcakeleri sevmiyorum çünkü kremaları bana çok yağlı ve şekerli geliyor. evde yapacağınız öyle olmayacaktır. hazırlarda krema yerine pastacılıkta kullanılan bir tür katıyağ ile pudra şekeri çırpılarak keklerin üzerine sıkılıyor.

      Sil
  20. görüntü muhteşem eminim tadıda güzeldir keşke doğal renklendirmenin bi yolu olsa geçen gün pancardan gıda boyası yaptım kek hamuruna kattım ıspanaklı kek gibi oda rengini korur sandım ama fırına girmeden önce kırmızı olan hamur çıkınca bildiğimiz vanilyalı kek gibiydi

    YanıtlaSil
  21. Ben daha önce bütün pasta olarak denedim red velveti. Annemin doğum günü için. Ama peynir yemediği için fildişi ganaj kullanmıştım krema olarak. ben süt ve sirke ile yaptım ama buttermilk çok kıvamlı olmadı arkadaşım başka bir şeyle tam buttermilk kıvamını yakalamış şu an hatırlamıorm ama sorcam. şöyle ki baktığım tariflerde keki kaç kat yapılacaksa o kadar çembere veya kalıba döküyorlardı. Ben uğraşmamak için tek kalıpta yapıp kestim. Ancak çoook ama çok uğraştım. Kekin kıvamı gerçekten o kadar yumuşak ve kadife ki, katlara ayırmak çook çok zor. dağılıyor. Büyük kek olarak deneyecek olursan aklında bulunsun mutlaka kek hamurunu ayırıp tek tek pişir. Fotoğrafların yine her zamanki gibi beni çatlattı! :d Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katlı pasta yaptığımda genelde ayrı tepsilerde pişiriyorum, çember olacaksa. Bunu dikdörtgen talıpta yapıp, keki önce ikiye ayırıp sonra o parçaları 2 kata bölüp karesini yapmıştım, o da bir yöntem. Ben seviyorum ya sanırım bu red velveti :) Teşekkür ederim çok :**

      Sil
  22. bayılıyorum senin şu velvetlerine :) ama beceremiyorum da :D (benim beceriksizliğimden biliyorsun)
    yılbaşı için çizkek süslemesi ararken rastladım kesin bizim dileğin kekidir dedim kiiii aynen de öyleymiş :)

    YanıtlaSil
  23. Dilek hanım Merhaba,
    Ellerinize sağlık öncelikle. Gerçekten nefis görünüyor. Bu tarifte nasıl bir gıda boyası kullandığınızı belirtmeniz mümkün mü? Toz, sıvı, jel?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teşekkür ederim. Bu tarifte jel kullanmıştım. aslında ben o an hangisi varsa ondan kullanıyorum.

      Sil
  24. Merhabalar, uzun zamandır red velvet aklımdaydı uzun araştırmalardan sonra sizin tarifinizi denemeye karar verim (: 4. cupcake denemem olucak, öğrenmeye çalışıyorum tarifteki kremaya ve vanilyaya biraz takıldım.. Bildiğimiz krem şanti ve şekerli vanilin mi yoksa farklı malzemeler mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, krema süt kreması. küçük sut kutuları gibi kutularda satılıyor.
      http://bulutagaci.blogspot.com/2013/09/sut-kremalar.html bu linkte detaylı anlatmıştım.

      vanilin tamamen yapay, kereste tozu gibi bir madde aslında ama vanilyaya benzer kokusu var. mükünse vanilya kullanmanızı öneririm, vanilya da artık hem çubuk olarak hem de sıvı halde pasta malzemeleri satan yerlerde veya büyük marketlerde satılıyor.

      Sil
    2. Bu orijinal tarif red velvet cake değil, nemli kakaolu güzel bir keki red velvet gibi yapmıştım. eğer orijinal tarifle ilgilenirseniz : http://bulutagaci.blogspot.com/2014/10/red-velvet-cake-krmz-kadife-kek.html

      Sil
    3. Teşekkür ederim cevaplarınız için. Vanilyayı deneyeceğim, bu tarif çok içime sindi bu seferlik bu olsun (: Süt kremalarını biliyorum, kekin malzemelerindeki 1/2 paket kremayı kast ettim. O da mı süt kreması yoksa krem şanti gibi mi ?

      Sil
    4. süt kreması, krem şanti önerdiğim/kullandığım hiçbir tarif yok. Özellikle belirtmmeişsem toz krema diye hep süt kremasıdır diğer tariflerde de :)

      Sil
  25. Merhaba. Tarifinizi az önce denedim. Yalnız verdiğiniz un ve kakao ölçüsü bana fazla geldi, herhalde bardak ölçülerimiz dolayısıyla. Bir de ben tez semineri sunumuma götüreceğim için bayatlama riski olmasın diye ovaleks kullandım. Sonuç mükemmel. Hayatımda yaptığım en güzel ve lezzetli kek bu oldu. Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, sonucun iyi olmasına sevindim. ovaleks ben tercih etmiyorum ama kullanan da çok, tadını etikiliyor mu?

      Sil
    2. Merhaba, ben de merak ettim, ovaleks nasıl ve ne kadar kullanılıyor? Kullanıldığında kaç gün bayatlamıyor?

      Sil
    3. Yeniden bu keki yapmak için sitenize girdim ve yorum yaptığımı unutmuşum şimdi gördüm sorunuzu o sebeple geç cevabım için kusura bakmayın :) ovaleks tadını etkilemiyor, eşit kabarması ve erken bayatlamaması için kullanıyorum ben. Her iki türlü de denedim, inanın hiçbir fark olmuyor :) tekrar teşekkürler, bu 5.yapışım olacak ;)

      Sil
    4. @mutluhayal, ovaleks kullandığınızda 1 hafta kadar bayatlama olmuyor, ama tabi ilk yapıldığı gibi taze tadı da vermiyor. 1 çay kaşığı kadar kullanıyorum ben, yeterli oluyor. Keki yapmaya başladığınızda yumurta ve şeker çırpma aşamasında koyabilirsiniz.

      Sil
  26. Merhaba,

    Tereyağ yerine sıvıyağ kullanmak sorun yaratır mı? Tereyağ ile aram pek iyi değil.
    Sevgiler
    Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Elif,

      O zaman yağla şekeri çırpmak yerine direkt şeker ve yumurtayı çırpıp köpürtüp kremayı eklersen sanırım çok sorun olmaz ama ben de o şekilde denemedim, genel kek mantığından yola çıkarsak sanki işe yarar gibi.

      Sil
  27. Dilek hanım merhaba.. Bügün çok merak ettiğim bu tarifi harfiyen yapmaya çalıştım ama kekim sert oldu. 23 cm ilk kelepçeli kalıpta 170 derecede pişirdim. Ben de keki mecburen ikiye kesip Nescafé ile ıslattım. Kremasını hem arasına hem üstüne sürdüm. Şimdi buzdolabına dinlenmeye kaldırdım. Yarın bakalım yenecek bir kek mi olacak. Yarın yeni doğum yapan yeğenime götüreceğim. Dilerim beğenilir. Sonucu sizinle yarın paylaşırım inşallah .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Belki ölçülerde farklılık olmuştur, unu fazlaysa veya çok pişerse sert oluyor. :( İyi düşünmüşsünüz kahve ile ıslatmayı, tiramisu gibi olacak o zaman :)

      Sil
  28. Herkese ayri ayri cevap vermeniz cok zarif bir davranis. Bu olculeri kucultup annenizle yemissiniz ya bize de kucuk olcu verir misiniz :) esimle taze taze yapip yemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  29. kırmızı dokusuna bayılıyorum. Peynir dolgusuna da, kırmızı gıda boyasını aldım, fırsat olmadı. Görünce yeniden hatırladım:) Müthiş olmuş.. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  30. Elinize, emeğinize sağlık. Denedim, harika bir tarif. Yalnız ben o +2 kaşık unu eklemeyi unutmuşum, yine de harika oldu. Sitenizde hep ağzımın suyu akar halde gezinip tarifleri denemeye bir türlü cesaret edemiyordum. Ama dün akşamdan sonra tüm tarifleri sırayla deneyeceğim. Teşekkürler bu gü<el tarifler için :)

    YanıtlaSil
  31. Böylesi işte hoşuma gidiyor kırmızının yakışmadığı bir yer yok :) Hele ki sevgililer günü için bu cupcake harika bir hediye olur (:

    YanıtlaSil